Сказано — зроблено: Лідерство за власним прикладом
Walk the Walk: The #1 Rule for Real Leaders
Алан Дойчман (Alan Deutschman), журналіст, який на щастя для нас, читачів, пише не лише легко та цікаво, але й любить розповідати історії. Його книга "Сказано — зроблено: Правило номер один для справжніх лідерів" (Walk the Walk: The #1 Rule for Real Leaders) — це збірка історій, взятих з інтерв'ю з лідерами, які проводилися протягом останніх 20-ти років. Більшість із них стосуються бізнесу, але є тут і приклади зі спорту чи політики.
Серед людей, про яких говорить Дойчман, ми знайдемо різних лідерів, починаючи з керівника Amazon.com Джефа Безоса (Jeff Bezos) і закінчуючи нинішнім президентом США Бараком Обамою.
Книга виявилася особливо цікавою для прочитання в першу чергу тому, що автор не лише розхвалює людей, яких аналізує, але й критикує їх при необхідності. Так, він доволі критично оцінює діяльність губернатора Каліфорнії Арнольда Шварцнегера, який на словах бореться із забрудненням навколишнього середовища, а сам володіє цілим ешелоном Хамерів (важких автомобілів).
Найвизначальніша роль лідера, на глибоке переконання Дойчмана, це встановлення та вживлення в культуру компанії однієї або двох найважливіших цінностей. У кожній організації існує цілий набір цінностей. Тому найскладніше — це зробити правильний вибір і зосередитись на одній/двох із них. Так, автор звинувачує Coca-Cola за її перелік шести цілей та семи цінностей, багато з яких попросту суперечать одна одній.
Лише твердо дотримуючись своїх цінностей можна досягнути позитивного результату. Дойчман переводить довгий перелік історій у серію принципів. І хоча більшість із них видаються очевидними — все ж вони надзвичайно цінні, оскільки підкріплюються прикладами і дійсно мають право на життя.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|