Сила тяжіння: Як незначні кроки, зроблені з розумом, можуть зрушити великі речі
The Power of Pull: How Small Moves, Smartly Made, Can Set Big Things in Motion
Соціальна взаємодія — критичний фактор для генерації ідей. Але інновації — це більше, ніж просто креативність. Інновації — це процес трансформації нових ідей у цінний суспільний досвід. Тож суспільство відіграє важливу роль у цьому процесі.
Ідея — це ще не інновація, до тих пір, поки вона буде сприйнята та впровадженна. Тому здатність інноватора взаємодіяти із суспільством може виявитися визначальним фактором, який вирішуватиме, чи стане ідея успішною.
Саме ця проблема піднімається у книзі Джона Хегела (John Hagel), Джона Сілі Брауна (John Seely Brown) та Ленга Девісона (Lang Davison) "Сила тяжіння: Як незначні кроки, зроблені з розумом, можуть зрушити великі речі" (The Power of Pull: How Small Moves, Smartly Made, Can Set Big Things in Motion).
"Сила тяжіння" має оптимістичну точку зору на світ, що базується на новій парадигмі "тяжіння" (pull), яка стала можливою завдяки безпрецедентному пришвидшенню технологій та може бути надзвичайно прибутковою при правильному використанні. Ця парадигма передбачає, що індивіди та корпорації повинні розвивати можливість поєднання елементів успішних інновацій.
Парадигма "тяжіння" відрізняється від традиційного підходу "штовхання" (push), в якому організації намагалися "проштовхнути" свої ідеї у формі продуктів та сервісів для клієнтів. У межах старої парадигми велике — це завжди найкраще, ресурси — це завжди цінність, якої постійно не вистачає, а будь-які суперечки — це негативне явище.
Автори переконливо доводять, що стара парадигма давно не справляється з поставленими задачами і навіть призводить до значної нестабільності. Конкуренція на глобальному рівні збільшується, лояльність клієнтів — падає, корпоративні прибутки та активи зменшилися до рекордно низьких показників тощо.
У світі "проштовхування" знання — це актив, який потрібно надійно захищати. Але у світі "тяжіння" знання — це ресурс, який застаріває занадто швидко для того, щоб будувати навколо нього оборонні редути. Автори ілюструють свою точку зору прикладами зі сфери програмного забезпечення та паралельних сфер.
Автори "Сили тяжіння" розповідають не про короткостроковий перехідний підхід до пошуку та використання ідей. Вони проповідують розвиток довгострокових стосунків, які базуються на довірі.
"Сила тяжіння" повинна спонукати топ-менеджерів компаній переосмислити, яким чином відбувається управління знаннями та інтелектуальною власністю у їхніх компаніях, а також задуматися про те, як можна змінити ключові функції — такі як HR, IT та клієнтську підтримку — для отримання суттєвої конкурентної переваги. Звісно ж, для цього вони пропонують дотримуватися нової парадигми "тяжіння".
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|