Прибуток на найнижчій сходинці: Як створювати цінність, інвестуючи в людей
Profit at the Bottom of the Ladder: Creating Value by Investing in Your Workforce
Джоді Хейман (Jody Heymann), автор книги "Прибуток на найничій сходинці: Як створювати цінність, інвестуючи в людей" (Profit at the Bottom of the Ladder: Creating Value by Investing in Your Workforce), пропонує переосмислити наше сприйняття та визначення талантів. Вона відзначає, що за два останні десятиліття за ставленням до своїх співробітників компанії можна умовно поділити на два "табори".
У першому таборі працюють освічені, професійні люди з високим рівнем знань. Компанії намагаються всіма можливими силами догоджати цим людям, залучають їх в робочий процес, звертаються до їхньої глибинної мотивації і платять дуже високі зарплати. Більшість бізнес-літератури, в якій йдеться про персонал, орієнтується саме на цю категорію співробітників.
Другий табір — це так звана "найнижча сходинка". Це люди, яких багато і які виконують звичайну роботу, за великим рахунком доступну кожному. Це люди, які працюють за конвеєрами, сидять у кол-центрах, чи називають себе консультантами та клерками. Гроші, які витрачаються на такий персонал, вважаються витратами, які компанія повинна намагатися скоротити, якщо вона прагне отримати конкурентну перевагу. Ніхто не вважає таких співробітників основним активом компанії.
Хейман стверджує, що сам по собі поділ людей, на тих, хто має надзвичайну цінність та всіх інших — це повернення до індустріальної ери, коли людей намагалися поділити на "руки" та "голови". У своїй книзі вона пропонує роботодавцям переосмислити підхід до людей на найнижчому щаблі кар'єрної драбини та відкрити у них новий цінний для компанії потенціал. Навчитися по новому їх розуміти, оцінювати та підтримувати.
Проводячи свої дослідження, Хейман приходить від припущення, що кожна компанія може покращити умови праці та переваги для своїх "найменш важливих" співробітників, при цьому зберігши рівень прибутковості; до висновку, що більшість компаній збільшила власну прибутковість та результативність інвестуючи в людей "на найнижчому щаблі".
Вся книга — це, по суті, набір кейсів, кожен з яких демонструє, як компанії досягали виняткових фінансових результатів, пропонуючи хороші умови праці для низового персоналу: зарплати, гнучкість, турботу про здоров'я, навчання, бонуси тощо. Ці кейси допомагають краще зрозуміти цінність мотивованого, залученого і здорового рядового персоналу в компанії. Для кожного читача "Прибутку на найнижчій сходинці" стає очевидно, що якість життя лінійних працівників найбезпосереднішим чином впливає на результативність компанії.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|