Тріумф міста
Triumph of the City
Книга "Тріумф міста" (Triumph of the City: How Our Greatest Invention Makes Us Richer, Smarter, Greener, Healthier, and Happier) професора економіки у Гарварді Едварда Глазера (Edward Glaeser) досліджує важливість міського життя для бізнесу та інновацій та демонструє, чому найбільш цінними та важливими інвестиціями є інвестиції в урбаністичну культуру. При цьому, на думку професора, найбільш цінною одиницею таких інвестицій є не що інше, як людський капітал, чи, простіше кажучи, населення.
Автор переконаний, що місця концентрації населення можуть мати "магічну силу". У таких місцях може сформуватися спільнота на зразок Кремнієвої долини. Саме постійний притік "людського капіталу" зробив можливою трансформацію Нью-Йорка з виробничого містечка до найпотужнішого у світі фінансового центру.
Цікаво те, що автор намагається виправдати навіть ті аспекти міського життя, які більшість звикли вважати негативними. Наприклад, Глазер вважає, що життя в місті повинно бути дорогим і в цьому немає нічого поганого. А той факт, що далеко не кожен захоче (зможе) жити у дорогому місті, ще зовсім не означає, що потрібно знизити ціни.
Міста в книзі Глазера чимось схожі на компанії. Щоб бути успішними, вони повинні диверсифікуватися, керуватися вправними менеджерами та постійно приваблювати нових "клієнтів" — людський капітал. Міста, на думку Глазера, це не просто історичні пам'ятки чи будівлі — це насамперед люди.
Ярослав Федорак, за матеріалами Business Week.
|