Лідерство у світі Волта Діснея
Dream It! Do It!
Книга «Dream It! Do It!» («Мрій про це! Зроби це!») — автобіографія людини, яку називають легендою Walt Disney. Марті Склар (Marty Sklar) пропрацював у цій компанії понад 50 років, з яких більшість провів у підрозділі Walt Disney Imagineering, а в 1987-1996 роках був його керівником. Отже, ця праця — чудова нагода подивитися на провідного гравця індустрії розваг зсередини, а також поспостерігати за управлінським стилем самого Волта Діснея (Walt Disney).
Коли літом 1955-го Марті Склар уперше опинився в компанії у ролі студента-стажера, Волт Дісней тільки готувався до відкриття свого першого парку. Тоді, на переконання більшості, це була ексцентрична витівка, що не мала жодних шансів на успіх. Серед тих, хто чинив найзавзятіший супротив задуму Волта, був його брат Рой Дісней, який тримав руку на фінансовому пульті усієї Walt Disney. Але, врешті-решт, Рой таки здався; і напевно це було наймудріше рішення, з усіх, які він колись приймав. 2012-го року надходження від тематичних парків та курортів Disney склали $12,9 млрд.
Управлінський стиль Волта Діснея у представленні Марті Склар виглядає, м’яко кажучи, доволі жорстким. Скажімо, якщо Діснею не подобалися плоди чиєїсь роботи, він їх просто відкидав, не утруднюючи себе тим, щоб пояснити, що саме було зроблене не так. «Це лайно спаленого сірника не варте», — так Волт Дісней міг «оцінити» роботу свого телепродюсера, якщо вважав її неприйнятною. Також він практично ніколи не розщедрювався на похвалу. Але при цьому Марті Склар називає свого колишнього шефа «майстром мотивації», пояснюючи це тим, що, як вважав Дісней, «істинна похвала була всередині продукту». Це означало: задоволений клієнт, як підсумок роботи цієї чи іншої людини, — це дещо більше, ніж лише визнання її досягнень. Добре виконану роботу Волт винагороджував ще складнішим завданням. Утім, крім усього, він по-справжньому дбав про своїх людей, тому всі, хто працював в Walt Disney, виявляли до свого шефа неабияку повагу.
Також Склар розповідає, як мова стала засобом диференціації Disneyland на ринку. У перші роки компанія відмовилася від поняття «атракціони», замінивши його словами «досвід» та «пригода». Таким чином Disney відмежувалася від своїх менш успішних попередників — традиційних парків розваг. Персонал Disneyland став називатися акторами, його форма — театральним костюмом, відвідувачі — гостями, а будь-яке місце, де знаходилися клієнти, — сценою. Ця мова й досі використовується компанією, слугуючи засобом зміцнення неймовірно високих стандартів сервісу, якими завжди славився Disneyland.
За матеріалами strategy+business.
|