Чому вигідно бути другим
The Art of Being Unreasonable
Елі Брод (Eli Broad), автор книги "Мистецтво нерозсудливості: Уроки нетрадиційного мислення" (The Art of Being Unreasonable: Lessons in Unconventional Thinking), пояснює чому вигідно виходити на ринок другими, після того, як першопрохідці виконають всю брудну роботу.
Інновації не потребують захисту чи підтримки. Сьогодні вони мають майже "недоторканий" статус — навіть політики підтримують їх і обіцяють займатися ними.
Втім, є одна проблема — результативність. Попри всю підтримку, в реальності ефективність інновацій часто залишається сумнівною, а ще частіше — страждає від упереджених припущень та неадекватного дизайну. Численні дослідження свідчать, що інновації практично не окуповуються. Навіть дослідження, які віддають першопрохідцям певну конкурентну перевагу, сходяться на думці, що з часом ця перевага втрачається.
Хто ж отримує всі переваги від нових ідей, продуктів та моделей? Звісно, імітатори! Вони отримують можливості для вільного розвитку, уникають проблем ранньої розробки і мають всі можливості для вдосконалення продукту таким чином, щоб він якнайкраще відповідав смакам споживачів. При цьому імітатори вкрай рідко отримують визнання, яке вони заслуговують.
Елі Броад, якому вдалося побудувати не одну, а одразу дві компанії, що потрапили до переліку Fortune 500 — KB Home та SunAmerica — безперечно, міг би отримати найвищу винагороду за успішну імітацію, якби така існувала. У своїй книзі він розповідає про те, чому імітатори заслуговують на справжнє визнання.
Ярослав Федорак, за матеріалами strategy+business.
|