Бізнес-книги, які можуть змінити ваше життя
Які книжки можуть підштовхнути нас до переосмислення як свого життя, так і бізнесу? Дейв Керпен (Dave Kerpen), співзасновник та голова відомої маркетингової компанії Likeable Media, автор кількох ділових бестселерів (серед яких, зокрема, «Маркетинг эпохи "Like"») склав перелік з дев'яти книжок, які, за його словами, «змінили те, як я бачу світ — змінили все моє життя». У своїй статті Керпен розповідає, чому вони стали для нього такими важливими.
Я прочитав цю книгу, коли мені був 21, і я не знав, що робитимемо зі своїм життям. Вона допомогла мені пройти шлях від продавця-лоточника до провідного торгового представника Radio Disney. Через 15 років я роздав, принаймні, 40 примірників стажерам, працівникам та друзям для того, щоб полегшити їм пошук цілі свого кар'єрного шляху.
Це непроста книга. Читаючи її, ви проходитимете через процес осмислення власного «я», ваших можливостей та пріоритетів (у книзі навіть містяться спеціальні вправи для цього). А після цього у вас сформується чіткіше уявлення про те, що ви б хотіли робити далі. І неважливо, скільки вам років — 21 чи 61!
Сет Годін, більш ніж будь-який інший автор, вплинув на моє становлення як маркетолога, бізнесмена та письменника. Серед дев'яти найважливіших для мене книжок я би міг навести лише праці цього автора. Зокрема, це — «Фіолетова корова» (Purple Cow), «Племена в епоху соціальних мереж» (Tribes), «Незамінний» (Linchpin), «Пробуй і в тебе вийде!» (Poke the Box), «Ікарова омана» (Icarus Deception).
Але у «Дозвільному маркетингу» було викладено основи маркетингу у соціальних мережах ще то того, як вони набули широкого поширення. Сет зрозумів механіку стратегій «push» та «pull» набагато раніше, ніж інші.
Ця книга, видана 1999 року, все ще входить у перелік обов'язкових для всіх, хто має справу з маркетингом.
У цій книзі автор показує, як запускаються успішні продукти, як поширюються ідеї та як може сформуватися тренд. Цій праці я зобов'язаний своїм успіхом у маркетингу в соціальних медіа. І вам вона також допоможе ствердитися у таких царинах, як маркетинг чи продаж, або навіть просто навчить, як здобувати прихильників для своїх ідей.
Коллінз — справній знавець видатних компаній. Ця книга містить як вражаючі приклади, так і прості й глибокі принципи (як-от «лідерство 5-го рівня»). Цю книгу я прочитав, коли в моїй компанії було лише декілька працівників, але тоді мені відразу захотілося побудувати щось значне та довговічне. Раджу прочитати цю книгу усім — як тим, чия компанія вже виросла до певного рівня та потенційно може перетворитися на видатну; так і тим, хто має лише візію бізнесу, котрий мріє щось створити.
5. Верн Харніш (Verne Harnish) «Правила прибуткових стартапів» (Mastering the Rockefeller Habits)
Сьогодні навіть важко повірити, що, коли я прочитав цю книгу, в мене вже був власний бізнес. До речі, її автор — засновник моєї найулюбленішої організації — Entrepreneurs Organization. Створений Харнішом зразок стратегічного плану (який займає лише одну сторінку), зараз використовується в обох компаніях, які я заснував, а також — в тисячах інших. Раджу прочитати цю книгу засновникам та менеджерам малих компаній. Гарантую — не пожалкуєте! Вона вам дасть і наснагу, і дуже практичні управлінські інструменти.
6. Майкл Гербер (Michael Gerber) «Підприємницький міф» (The E-Myth)
Цю книгу варто прочитати усім власникам малого бізнесу; у першу чергу — правникам, бухгалтерам, квіткарям, рестораторам, консультантам та дантистам. Гербер показує керівникам фірм, як відійти від своїх звичних підходів та запровадити процеси, які б дозволили реально підвищувати ефективність бізнесу. Нова його книга — «Малий бізнес. Від ілюзій до успіху».
7. Джон Варрілоу (John Warrilow) «Як продати свій бізнес» (Built to Sell)
Увага: назва може ввести вас в оману! Насправді, ця книга — не про те, як заснувати бізнес з метою його подальшого продажу, а про те — як створити компанію, вартість якої б постійно зростала — як у період вашого керівництва, так і тоді, коли вас в ній вже не буде. Книга написана просто та цікаво, проілюстрована яскравими прикладами. Щойно ми з партнером її прочитали, то відразу роздали по примірнику кожному членові нашої команди.
8. Джейсон Фрайд (Jason Fried) та Дэвид Хайнемайер Хенссон (David Heinemeier Hansson) «Rework: бізнес без забобонів» (Rework)
Неважливо, в у якій галузі ви працюєте, яку посаду обіймаєте. Ця книга назавжди змінить ваші підходи до роботи — навчить, як можна стати продуктивнішим та успішнішим, не перетворюючись при цьому на трудоголіка. Я прочитав «Rework» за одну годину, перебуваючи в літаку, а потім повертався до неї біля десятка разів. Давав її почитати десь двом десяткам колег.
9. Патрік Ленціоні (Patrick Lencioni) «Три великих запитання для жахливого сімейства» (The Three Big Questions for a Frantic Family)
Сет Годін та Патрік Ленціоні — це бізнес-автори, котрих я обожнюю. Страшенно люблю усі книжки Ленціоні — і «П'ять пороків команди» (The Five Dysfunctions of a Team), і «П'ять спокус керівника» (The Five Tempations of a CEO), і інші. Але обрав саме цю як найулюбленішу, бо, врешті-решт, найголовніше для нас — не кар'єра, а родина. У «Трьох запитаннях» Ленціоні показує, як управлінські інструменти можна застосувати до управління сім'єю, яка є нашою найголовнішою організацією.
Через шість місяців після того, як ми с дружиною прочитали цю книжку, я с гордістю доповідаю: ми маємо стратегічний план, декларацію місії, квартальні цілі, а також щотижня проводимо десятихвилинні наради! І все в нас складається ЯКНАЙКРАЩЕ.
За матеріалами "9 Business Books That Will Change Your Life", LinkedIn.
|