РЕЦЕНЗІЇ | Книги 7 березня 2013 р.

Бізнес-книги, які можуть змінити ваше життя

Які книжки можуть підштовхнути нас до переосмислення як свого життя, так і бізнесу? Дейв Керпен (Dave Kerpen), співзасновник та голова відомої маркетингової компанії Likeable Media, автор кількох ділових бестселерів (серед яких, зокрема, «Маркетинг эпохи "Like"») склав перелік з дев'яти книжок, які, за його словами, «змінили те, як я бачу світ — змінили все моє життя». У своїй статті Керпен розповідає, чому вони стали для нього такими важливими.

Бізнес-книги, які можуть змінити життя

1. Річард Боллс (Richard Bolles) «Якого кольору ваш парашут? Практичний посібник для тих, хто шукає роботу або прагне її змінити» (What Color is Your Parachute? A Practical Manual for Job-Hunters and Career Seekers)

Я прочитав цю книгу, коли мені був 21, і я не знав, що робитимемо зі своїм життям. Вона допомогла мені пройти шлях від продавця-лоточника до провідного торгового представника Radio Disney. Через 15 років я роздав, принаймні, 40 примірників стажерам, працівникам та друзям для того, щоб полегшити їм пошук цілі свого кар'єрного шляху.

Це непроста книга. Читаючи її, ви проходитимете через процес осмислення власного «я», ваших можливостей та пріоритетів (у книзі навіть містяться спеціальні вправи для цього). А після цього у вас сформується чіткіше уявлення про те, що ви б хотіли робити далі. І неважливо, скільки вам років — 21 чи 61!

2. Сет Годін (Seth Godin) «Дозвільний маркетинг. Як з незнайомця зробити приятеля та перетворити його на покупця» (Permission Marketing: Turning Strangers Into Friends & Friends Into Customers)

Сет Годін, більш ніж будь-який інший автор, вплинув на моє становлення як маркетолога, бізнесмена та письменника. Серед дев'яти найважливіших для мене книжок я би міг навести лише праці цього автора. Зокрема, це — «Фіолетова корова» (Purple Cow), «Племена в епоху соціальних мереж» (Tribes), «Незамінний» (Linchpin), «Пробуй і в тебе вийде!» (Poke the Box), «Ікарова омана» (Icarus Deception).

Але у «Дозвільному маркетингу» було викладено основи маркетингу у соціальних мережах ще то того, як вони набули широкого поширення. Сет зрозумів механіку стратегій «push» та «pull» набагато раніше, ніж інші.

Ця книга, видана 1999 року, все ще входить у перелік обов'язкових для всіх, хто має справу з маркетингом.

3. Малкольм Гладуелл (Malcolm Gladwell) «Переломний момент. Як незначні речі спричиняють кардинальні зміни» (The Tipping Point: How Little Things Can Make a Big Difference)

У цій книзі автор показує, як запускаються успішні продукти, як поширюються ідеї та як може сформуватися тренд. Цій праці я зобов'язаний своїм успіхом у маркетингу в соціальних медіа. І вам вона також допоможе ствердитися у таких царинах, як маркетинг чи продаж, або навіть просто навчить, як здобувати прихильників для своїх ідей.

4. Джім Коллінз (Jim Collins) «Від хорошого до видатного. Чому одні компанії роблять прорив, а інші — ні» (Good to Great: Why Some Companies Make the Leap — and Others Don't)

Коллінз — справній знавець видатних компаній. Ця книга містить як вражаючі приклади, так і прості й глибокі принципи (як-от «лідерство 5-го рівня»). Цю книгу я прочитав, коли в моїй компанії було лише декілька працівників, але тоді мені відразу захотілося побудувати щось значне та довговічне. Раджу прочитати цю книгу усім — як тим, чия компанія вже виросла до певного рівня та потенційно може перетворитися на видатну; так і тим, хто має лише візію бізнесу, котрий мріє щось створити.

5. Верн Харніш (Verne Harnish) «Правила прибуткових стартапів» (Mastering the Rockefeller Habits)

Сьогодні навіть важко повірити, що, коли я прочитав цю книгу, в мене вже був власний бізнес. До речі, її автор — засновник моєї найулюбленішої організації — Entrepreneurs Organization. Створений Харнішом зразок стратегічного плану (який займає лише одну сторінку), зараз використовується в обох компаніях, які я заснував, а також — в тисячах інших. Раджу прочитати цю книгу засновникам та менеджерам малих компаній. Гарантую — не пожалкуєте! Вона вам дасть і наснагу, і дуже практичні управлінські інструменти.

6. Майкл Гербер (Michael Gerber) «Підприємницький міф» (The E-Myth)

Цю книгу варто прочитати усім власникам малого бізнесу; у першу чергу — правникам, бухгалтерам, квіткарям, рестораторам, консультантам та дантистам. Гербер показує керівникам фірм, як відійти від своїх звичних підходів та запровадити процеси, які б дозволили реально підвищувати ефективність бізнесу. Нова його книга — «Малий бізнес. Від ілюзій до успіху».

7. Джон Варрілоу (John Warrilow) «Як продати свій бізнес» (Built to Sell)

Увага: назва може ввести вас в оману! Насправді, ця книга — не про те, як заснувати бізнес з метою його подальшого продажу, а про те — як створити компанію, вартість якої б постійно зростала — як у період вашого керівництва, так і тоді, коли вас в ній вже не буде. Книга написана просто та цікаво, проілюстрована яскравими прикладами. Щойно ми з партнером її прочитали, то відразу роздали по примірнику кожному членові нашої команди.

8. Джейсон Фрайд (Jason Fried) та Дэвид Хайнемайер Хенссон (David Heinemeier Hansson) «Rework: бізнес без забобонів» (Rework)

Неважливо, в у якій галузі ви працюєте, яку посаду обіймаєте. Ця книга назавжди змінить ваші підходи до роботи — навчить, як можна стати продуктивнішим та успішнішим, не перетворюючись при цьому на трудоголіка. Я прочитав «Rework» за одну годину, перебуваючи в літаку, а потім повертався до неї біля десятка разів. Давав її почитати десь двом десяткам колег.

9. Патрік Ленціоні (Patrick Lencioni) «Три великих запитання для жахливого сімейства» (The Three Big Questions for a Frantic Family)

Сет Годін та Патрік Ленціоні — це бізнес-автори, котрих я обожнюю. Страшенно люблю усі книжки Ленціоні — і «П'ять пороків команди» (The Five Dysfunctions of a Team), і «П'ять спокус керівника» (The Five Tempations of a CEO), і інші. Але обрав саме цю як найулюбленішу, бо, врешті-решт, найголовніше для нас — не кар'єра, а родина. У «Трьох запитаннях» Ленціоні показує, як управлінські інструменти можна застосувати до управління сім'єю, яка є нашою найголовнішою організацією.

Через шість місяців після того, як ми с дружиною прочитали цю книжку, я с гордістю доповідаю: ми маємо стратегічний план, декларацію місії, квартальні цілі, а також щотижня проводимо десятихвилинні наради! І все в нас складається ЯКНАЙКРАЩЕ.

За матеріалами "9 Business Books That Will Change Your Life", LinkedIn.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як стати експертом. Шлях до майстерностіЯк стати експертом. Шлях до майстерності
Великий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздівВеликий потенціал. Припиніть гонитву за успіхом і отримайте більше щастя й гараздів
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)