Високоефективне підприємство
The Best Practices Enterprise
Якими будуть найуспішніші компанії майбутнього? Ось що пише відомий бізнес-консультант Джеймс М. Керр (James M. Kerr)1 у своїй книзі «Підприємство кращої практики: Посібник із досягнення сталої продуктивності світового рівня» (The Best Practices Enterprise: A Guide to Achieving Sustainable World-Class Performance): «Однією із ознак високої ефективності буде перебування бізнесу у стані безперервного трансформування. Фірми, якім вдасться піднятися на вершину успіху, будь-якої миті будуть готові вчинити всі необхідні дії, аби впоратися із черговим викликом непередбачуваного ринкового середовища».
Згідно Керра, провідних гравців від їхніх менш успішних конкурентів відрізнятимуть такі характеристики:
- безкомпромісна відданість втіленню стратегічної візії;
- активне прагнення почути погані новини від будь-кого — клієнтів, постачальників або інших причетних до бізнесу сторін; використання такої інформації для постійного вдосконалення бізнесу;
- неперервне коригування стратегічного курсу;
- найретельніша увага до формування організаційної культури — формування із допомогою політик та процедур бажаної поведінки та способу мислення персоналу;
- послідовне винагороджування результату — що на практиці означатиме постійне підвищення рівня вдоволеності персоналу (люди відчуватимуть, що їхні зусилля помічаються та відзначаються).
Аналізуючи підходи, які повинна опанувати будь-яка компанія, що прагне перетворитися на високоефективне підприємство, автор висвітлює такі питання:
- як компанії повинні переосмислити процес стратегічного планування (у першу чергу, етап запровадження) так, щоб стратегія давала змогу послідовно досягати стабільно високих результатів;
- якою мусить бути IT-стратегія бізнесу, аби фірма могла максимально швидко реагувати на ринкові зміни, а також отримувати віддачу від інвестицій в IT-системи;
- як запровадивши засади керування портфелем проектів у контекст реалізації стратегічних ініціатив, компанія зможе знизити проекті ризики, позбутися бюрократії та зробити своє організаційне середовище максимально гнучким;
- як підходи до вдосконалення внутрішніх та зовнішніх комунікацій уможливлять стабільне зростання прибутковості бізнесу;
- як зробивши редизайн бізнес-процесів безперервною практикою, компанія зможе суттєво покращити якість своєї продукції та підвищити рівень мотивації персоналу;
- як забезпечення багатоманітності кадрового складу дозволить компанії отримати набір унікальних знань, навичок, точок зору та ідей;
- комбінація яких підходів до оцінювання, систем винагороди та навчання персоналу дасть фірмі змогу забезпечити безперервність професійного розвитку людей.
За матеріалами management-issues.
1 Головні напрями діяльності Джеймса Керра — стратегічне планування, корпоративні трансформації та розробка проектів і програм.
|