«Великі дані» для всіх
Keeping Up with the Quants
«Сьогодні даними стає все — слова, стан обладнання, яке ми використовуємо, місця нашого фізичного перебування і навіть елементи, з котрих складається процес нашого спілкування, — пише публіцист Алден Хаяші (Alden M. Hayashi). — Насправді, інформація вже накрила нас із головою». Що ж це означає? «Якщо ми не зможемо перетворити потік даних, що нас захльостує, у досконаліший процес прийняття рішень, безцінна інформація опиниться на звалищі, а результативність діяльності організацій розчаровуватиме нас все більше», — пишуть Томас Девенпорт (Thomas Davenport) та Джін Хо Кім (Jinho Kim)1 у книзі «Keeping Up with the Quants»2.
Мета авторів — допомогти менеджерам розібратися у сфері «великих даних» достатньо, щоб могти ефективно взаємодіяти з аналітиками та в цілому впевненіше почувати себе у цій царині.
Автори пропонують управлінцям скористатися з методики, що включає в себе такі три етапи: «формулювання проблеми», «розв’язання проблеми», «комунікування результатів та вчинення дій».
Формулювання проблеми. Хоча цей етап і здається занадто очевидним, насправді це не зовсім так. Автори звертають увагу на те, що дуже часто компанії неправильно формулюють сутність питання. Скажімо, фірма, котру цікавить рівень реагування на її пряму адресну розсилку : «Скільки людей куплять наш продукт після отримання повідомлення?» Замість цього Девенпорт та Кім радять поставити запитання так: «Скільки людей, котрі не купили би продукт, придбають його після отримання нашого повідомлення?» Як підкреслюють автори книги, у процесі формулювання проблеми вкрай важливо врахувати думку усіх причетних до неї сторін, а у підсумку — дійти згоди щодо найоптимальнішого рішення.
Розв’язання проблеми. У рамках цього етапу відбувається моделювання рішення, збір та аналіз даних. Серед наведених у книзі ілюстрацій — приклад компанії Progressive, яка здобула перевагу над конкурентами, прорахувавши з допомогою кредитного рейтингу FICO та інших даних ймовірність попадання конкретної особи в ДТП. У процесі пошуку рішення таких проблем компанії можуть використовувати як «структуровані дані» (наприклад, вік особи та розмір її доходу), так і «неструктуровану інформацію» (таку, як текстові повідомлення та зображення).
Комунікування результатів та вчинення дій. Ніколи не варто недооцінювати потенціал хорошої презентації, особливо у випадках, коли вона проводиться не для вузьких фахівців, а для людей, котрим непросто розібратися в її темі. «Що чіткіше представлені результати, то вища ймовірність того, що кількісний аналіз стане основою для прийняття рішень та здійснення дій, що, власне, і є метою його проведення», — підкреслюють Девенпорт та Кім.
Проте, роз’яснюючи механізми всебічного аналізу, автори не списують з рахунку інтуїцію; навпаки, підкреслюють, що творче осяяння може відіграти неабияку роль, особливо на першому етапі. «Половина успіху полягає у творчому підході до формулювання проблем, — пишуть автори книги. — Лише так можна ефективно підійти до її розв’язання».
За матеріалами MIT Sloan Management Review.
1 Томас Девенпорт — професор кафедри менеджменту та інформаційних технологій і Babson College, співзасновник Міжнародного інституту аналітики; автор кількох книг, серед яких — бестселер «Competing on Analytics» («Аналітика як конкурентна перевага»). Джін Хо Кім — викладач бізнесу та статистики в Корейському національному університеті оборони, директор-дослідник лабораторії аналітичних досліджень при цьому університеті.
2 Книгу видано російською мовою під назвою «О чем говорят цифры. Как понимать и использовать данные».
|