Одкровення лідера Menlo Innovations
Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love
У своїй книзі «Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love» («Робота — це задоволення: як ми створювали фірму, котру можна полюбити»), Річард Шерідан (Richard Sheridan) розповідає про формування культури, що «спонукає людей з нетерпінням чекати початку нового робочого дня».
Шерідан бачить унікальну особливість Menlo в тому, що вона є високопродуктивною організацією, де «культура радості» стимулює персонал «викладатися по повній» без жодного тиску з боку менеджерів. Якщо вірити автору книги, то «Menlo-рійців» надихає саме робоче середовище, де вони мають доволі високий ступень автономії та можливість навчатися нових речей.
Опис практичних аспектів культури Menlo може зацікавити будь-якого менеджера, котрий хоче підняти рівень мотивації своїх підлеглих. Так, Шерідан дає рекомендації — як можна трансформувати роботу у самокерований навчальний процес, а також — як стимулювати в компанії безперервний та відкритий діалог, до якого долучилися б навіть закоренілі інтроверти.
Серед підходів, що практикує Menlo, найбільш незвичним (а у сприйнятті багатьох — навіть надмірно радикальним) є робота в парах, коли двоє людей працюють над спільним завданням за одним комп’ютером впродовж цілого дня (склад пар змінюється щотижня). Метою є зробити так, щоб всі працівники змогли попрацювати один з одним. Хоча цей метод може здатися невиправдано витратним і малоефективним, Шерідан вважає, що таким чином вдається стимулювати навчання та інновацію, підвищувати продуктивність та якість виконання завдань, а, крім усього, створювати сприятливіший загальний клімат, зокрема, зменшувати стреси та втомлюваність людей.
Також в компанії проводяться сесії «їж та вчись», коли під час обідньої перерви хтось бере на себе роль «вчителя» та стає модератором обговорення різних виробничих питань. А замість традиційних нарад у ній проводяться щоденні зустрічі у форматі «стендап»: за 10-13 хвилин кожна пара (а їх може бути 25-30) встигає сказати — над чим працює та з якими проблемами стикається. Цікаво, що ця технологічна компанія любить використовувати такі нетехнологічні інструменти, як папір, ручка та олівець, а для відстеження ходу виконання проектів — звичайний фліп-чарт. Серед інших характерних моментів — те, що до проектних команд можуть включатися також і клієнти. І ще, в компанії приділяють увагу формуванню відчуття «родинності» — мається на увазі, що її працівники мусять відчувати підтримку колег (і не лише у виробничих ситуаціях). Щоправда, важко сказати, чи завжди це сприяє нормальній праці. Наприклад, молоді батьки, у яких недавно народилася дитина, можуть прийти з нею на роботу, щоб попрацювати над своїми завданнями, а в цей час хтось з їхніх колег намагатиметься заспокоїти немовля.
Детально описуючи нюанси культури своєї компанії, Річард Шерідан практично не зупиняється на фінансовій стороні справи. Участь персоналу у прибутках та доходах, опціони на акції, — ці інструменти вже давно використовуються багатьма провідними компаніями світу. Втім, у книзі про це майже ані слова (тільки в самому кінці її автор висловлює сподівання, що до 2018-го в разі успіху проекту працівники зможуть отримувати дивіденди на 50% свого доходу). А це наштовхує на думку — чи не йдеться про творчий спосіб змусити людей працювати краще та більше? Якщо це так, то, найімовірніше, успішність та унікальність Menlo, про які її голова віщає на різних управлінських конференціях вже 13 років, виявиться черговою «мильною бульбашкою».
Книга Joy, Inc.: How We Built a Workplace People Love увійшла до переліку «Найкращі бізнес-книги 2014-року» (категорія «Організаційна культура») за версією видання strategy+business.
За матеріалами strategy+business.
|