РЕЦЕНЗІЇ | Огляд книги 31 серпня 2018 р.

Чотири голови краще: «Управління змінами» Іцхака Адізеса

Джерело: K.Fund Media

Іцхак Калдерон Адізес (Ichak Kalderon Adizes) — один із найвідоміших гуру менеджменту, колишній штатний викладач Школи менеджменту Андерсена при Каліфорнійському університеті, запрошений професор Стенфордського, Колумбійського та Єврейського університетів, засновник і директор Інституту Адізеса. А ще він — автор кількох книг, найвідоміші з яких, мабуть, — «Управління життєвим циклом корпорації» та «Ідеальний керівник».

Примітно, що всі його книги — приблизно про одне й те саме. Але при цьому всі — цікаві й корисні.

«Управління змінами для досягнення найліпшого результату в бізнесі і повсякденому житті» (Mastering Change: The Power of Mutual Trust and Respect in Personal Life, Family Life, Business and Society) автор кілька разів переробляв. Українське видання побачило світ у 2018-му році завдяки видавництву BookChef. У комплекті з книгою йдуть також два робочих зошита — для бізнес-тренера і для студента.

Управління змінами (Іцхак Адізес)

По поличках

«Управління змінами» написана в стилі «Діалогів» Платона: питання уявного учня — детальна відповідь учителя. Часом автора заносить у філософію, міркування про релігію, історію, сім’ю та політику, причому сімейні приклади вельми наочні та зрозумілі. І все-таки книга про те, як керувати бізнесом. До речі, до класичного управління змінами (change management) вона має лише непрямий стосунок: хіба що в тому сенсі, що зміни — невід’ємна частина бізнесу.

В основі «Управління змінами» — відома за іншими книгами автора типологія керівників. Управлінські моделі, що застосовують усі успішні менеджери, за Адизесом, можна «розкласти» на чотири «вектори».

  • Producing, або Р — виробництво продукції і взагалі результатів; «що робити зараз».
  • Administrating, A — адміністрування, тобто складання інструкцій, опис бізнес-процесів і т.ін.; «як робити».
  • Entrepreneur, Е — підприємництво, стратегічне мислення, прогнозування майбутнього; «чому це потрібно робити».
  • Integrating, I — робота з людьми, створення системи цінностей; «для кого робити» і «хто це робитиме».

Чотири — не в одному

В одній людині всі чотири літери не уживаються, домінує одна або дві. Саме тому, вважає Адізес, для управління бізнесом потрібно мати команду носіїв різних букв. Тобто бізнесу потрібен і генератор нових ідей (Е), і той, хто ці ідеї втілюватиме в конкретні продукти (Р), і розробник інструкцій (А), і натхненник команди (I). У гіпертрофованому вигляді адміністратор А стає непробивним бюрократом, а, скажімо, інтегратор I — політиканом.

Більше того, їм ще й важко зрозуміти один одного. Типовий А схильний відповідати «ні», що насправді означає «взагалі-то можливо».

Його слід переконувати, і врешті він скаже «так». А ось якщо «так» вимовляє типовий Е, це означає щось на зразок «непогана ідея, варто подумати», а не остаточний дозвіл. Адізес — а він консультував бізнесменів більше ніж у 40 країнах — наводить кумедні (якщо з боку) випадки, коли підлеглі неправильно розуміли боса. Наприклад, починали проект з будівництва фабрики в іншому місті, а згодом виявлялося, що президент компанії «просто міркував уголос». Тому книгу правильніше було б назвати «прикладною конфліктологією». Там є рекомендації — як поводитися з А, як з I, а від кого взагалі краще триматися подалі.

А крім того…

У книзі є маса спостережень і деталей — начебто тривіальних, але які змушують замислитися. Наприклад, «люди часто-густо плутають «хочу», «є» і «має бути». Або «демократія — система ефективна, але нераціональна, а диктатура — раціональна, але неефективна». Або «коли у вас один віце-президент з маркетингу та збуту, швидше за все, маркетингової функції немає… Відділ маркетингу здійснює функції підтримки продажів і називає це маркетингом». І те саме — щодо поєднання виробничого і конструкторського відділів, тому що одні турбуються про «сьогодні», а інші — про «завтра».



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації
Діяти як переможець, думати як переможецьДіяти як переможець, думати як переможець

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)