Як директори марнують разом час
Harvard Business Review виявили, що компанії, зазвичай, марнують свій найцінніший ресурс — час вищого керівництва.
Справді цікавою виявилася реальна схема проводження топ-директорами часу протягом зборів.
Результати було представлено на основі даних, зібраних у 187-ми країнах під час спільного дослідження Economist Intelligence Unit та однієї консалтингової компанії. Прийшли до наступних висновків: загальний час, призначений для зустрічей вищого керівництва, — 250 годин на рік — директори витрачають, як правило, наступним чином:
- 62 години — на роботу зі звітами про результати діяльності
- 27 годин — на найбільш актуальні проблеми
- 22 години — на адміністративні проблеми та регулювання
- 22 години — на проблеми з персоналом
- 18 годин — на корпоративне управління
- 14 годин — на фінансову політику
- 12 годин — на управління взаємовідносинами з інвесторами
- 11 годин — на створення команди
- 10 годин — на планування правонаступності
- 6 годин — на судові справи
- 6 годин — на обов'язки перед суспільством та соціальну відповідальність
- 3 години — на "інше"
Загальний "не стратегічний" час складає 213 (з 250) годин на рік. Це означає, що протягом будь-якого року лише 15% часу, відведеного на зустрічі керівництва, присвячується вирішенню стратегічних питань. Це 3 години на місяць, які залишають на такі критичні види діяльності, як розробка та схвалення стратегії — і це ще за найсприятливіших умов.
Найгірше — вони навіть не згадали про гольф!:)...
MCUa також провів подібне опитування на сайті. На жаль, охочих відповісти на запитання «Що забирає найбільше директорського часу на нарадах "у верхах" у Вашій компанії?» виявилося небагато.
Тим не менш отримано такі відповіді:
- Найактуальніші проблеми ("ті, що горять") — 14.49%
- Адміністративні проблеми та регулювання — 13.04%
- Розробка та схвалення стратегії — 11.59%
- Проблеми з персоналом — 10.14%
- Звіти про результати діяльності — 7.97%
- Створення команди — 7.97%
- Корпоративне управління — 6.52%
- Формування і корегування бюджетів — 6.52%
- Соціальна відповідальність — 5.07%
- Взаємовідносини з інвесторами — 4.35%
- Фінансова політика — 4.35%
- Планування правонаступності — 3.62%
- Судові справи — 1.45%
- Інше — 2.9%
Як бачимо, в українських компаніях вистачає проблем, які потрібно негайно вирішити. Трохи менше приділяється уваги звітам про результати діяльності. Інші результати, можна сказати, цілком ідентичні.
За власною інформацією та даними Economist Intelligence Unit.
|