Відділ HR не приділяє достатньої уваги роботі з персоналом
Професіонали з людських ресурсів витрачають забагато часу на утримання персоналу і талановитих управлінців, але при цьому забувають про важливий елемент безпосередньої роботи на місцях із працівниками всіх ланок.
Дослідження, проведене консультаційним центром RightCoutts, виявило, що більше 4-х з 10-ти (41%) HR-професіоналів вищої ланки вбачають своїм основним завданням утримання на місцях ключового персоналу. Найм талановитих особистостей також виявився одним з ключових елементів для менеджерів по персоналу (39% визначили цей елемент як ключовий для себе). І лише 12% вважають своєю основною метою — безпосередню роботу з персоналом на місцях, зустрічі з працівниками.
Попри це, очевидним є зв'язок між рівнем роботи з персоналом та бажанням персоналу залишатися на місцях. Більше того, минулорічне дослідження, проведене консалтинговою фірмою Towers Perrin, показало, що лише 1 із 7-ми працівників є повністю зацікавленим своєю роботою і готовий повністю посвятити себе праці. Таким чином, ми бачимо, що організації насправді мають чималий резерв невикористаного робочого потенціалу, який міг би принести хороші фінансові результати для компанії, якби тільки вона зуміла скористатися ним і спрямувати у правильне русло.
Окрім цього, RightCoutts зазначає, що по-справжньму мотивований персонал залучає кращих нових працівників, оскільки успіх притягує успіх. Edna Agbarha, керівник напрямку з управління талантами у RightCoutts, стверджує, що найнегативнішим моментом є той факт, що дане дослідження не привернуло до себе достатньої уваги, навіть серед менеджерів по персоналу. "Стратегії утримання та розвитку мотивації працівників на даний момент залишаються без достатньої уваги і як результат — бачимо потужний удар по залученню та утримуванню ключових талантів у компанії, — стверджує вона. — Власникам бізнесу слід донести це дослідження до своїх HR-менеджерів якомога швидше, щоб уникнути проблем у майбутньому".
Дослідження говорить також і про те, що незважаючи на введення спеціальних програм зі здоров'я та безпеки на роботі, які повинні бути виконані працедавцем, багато компаній до сих пір погано справляється зі стресом на робочих місцях. Лише третина опитаних (32%) погоджується, що їхня організація доволі ефективно справляється зі стресом серед персоналу. А це в свою чергу означає, що перед більшістю організацій лежить довгий шлях, перш ніж їхні найкращі стратегії втіляться в життя і будуть зрозумілі для працівників.
Ще одне відкриття, яке не повинно залишати нас байдужими, що більшість організацій не використовує вповні потенціал власного персоналу. Третина респондентів відчуває, що менеджери в їхній організації не приділяють достатньо уваги розвиткові особистості працівника. Окрім того, відділи роботи з персоналом покладають велику надію на посадовців вищої ланки. Майже три чверті (71%) респондентів стверджують, що їхні лідери можуть зробити організацію успішною. Проте, як показало інше цьогорічне дослідження, проведене Economist Intelligence Unit, така надія часто виявляється марною. Посадовці вищої ланки негативно оцінюють роботу їхніх відділів по персоналу, нарікаючи, що ті виконують свої функції найгірше серед інших відділів.
Ярослав Федорак, за матеріалами management-issues.
|