Сім трендів, які вплинуть на бізнес у 2020 році
Джерело: РБК Pro
Компанія Accenture провела міжнародне дослідження Fjord Trends 2020 і виділила сім трендів бізнесу і технологій, на які керівникам підприємств необхідно звернути увагу, щоб успішно розвиватися в 2020 році.
1. Успіх бізнесу вимірюється не тільки в грошах
Тепер, щоб виміряти власну успішність, компаніям необхідно враховувати не тільки прибуток, але й багато інших чинників. Наприклад, інвестори, клієнти і співробітники хочуть, щоб бізнес виявляв більше уваги до суспільних цінностей, екологічних і соціальних проблем.
Щоб залишатися на плаву, компанії повинні будуть переглянути корпоративні цілі і заново визначити свою роль у навколишньому світі. Тепер поняття «зростання» має включати, наприклад, показники особистого розвитку співробітників (їх навчання, щастя, довголіття, здоров’я) або скорочення шкідливого впливу на навколишнє середовище.
2. Поняття «гроші» видозмінюється
Сприйняття і використання грошей змінюється: ми все рідше використовуємо готівку і можемо платити, використовуючи відбитки пальців, розпізнавання обличчя або сітківки ока. Зовсім скоро можна буде вбудовувати персональні дані в платіжні інструменти. Це дозволить, наприклад, автоматично визначати особистість платника і застосовувати студентську або пенсійну знижку в момент покупки.
Завдяки цьому з’являться нові екосистеми та нестандартні фінансові компанії. Відкриваються нові горизонти для розробників нових сервісів, які розширюють можливості платіжних систем.
Бізнесу потрібно розширювати платіжні можливості, одночасно з огляду на проблеми конфіденційності і прозорості.
3. Люди стають ходячими штрихкодами
Ми звикли залишати цифровий відбиток даних у вигляді cookie-файлів на сайтах, які відвідуємо. Тепер, коли технології розпізнавання використовуються все частіше, ми залишаємо такий же слід і в реальному світі. Так тіло людини стає еквівалентом підпису або штрих-коду.
Компанії повинні розробляти нові продукти і сервіси, які дозволять збирати дані і персоналізувати контент у реальному світі. Технології дозволять змішати цифрове і фізичне «я»: багато сервісів перейдуть із цифрового світу в реальний, а персоналізована взаємодія з клієнтами у фізичному середовищі відбуватиметься на абсолютно новому рівні.
Організації повинні будуть враховувати ці «інтерфейси, що розчиняються» при розробках. Тепер потрібно полегшувати вже не транзакції, а значущі людські взаємодії. Розробникам слід зосередиться на тому, щоб принести користь від кожної «невидимої» операції обміну даними.
4. Потреби клієнтів стають гнучкими
Моделі споживання змінюються: ми хочемо більше гнучкості і свободи у виборі покупок і сервісів. При цьому ми все більше піклуємося про результати своїх дій, приділяємо увагу фізичному і ментальному благополуччю і суспільним питанням, наприклад, сталому розвитку або зміні клімату.
Компанії повинні підтримувати прагнення клієнтів надати повсякденному життю більш глибокий сенс і споживати більш свідомо. Варто перестати сприймати людей як споживачів і приділяти більше уваги контексту, який впливає на їх вибір.
5. Штучний і людський інтелект можуть взаємодіяти
Раніше штучний інтелект (ШІ) використовувався в основному для автоматизації. Тепер компаніям пора перестати сприймати його як набір утилітарних інструментів і перейти до розробки систем, які поєднують у собі людський і штучний інтелект і покращують взаємодію між ними.
Тому бізнесу варто приділяти більше уваги економічним і соціальним аспектам ШІ, а також оптимізувати комунікацію між людьми і машинами. Аналітики Accenture також рекомендують впроваджувати штучний інтелект у процес прийняття рішень — однак перед серйозними інвестиціями обов’язково тестувати інструменти ШІ на прототипах. Зараз вони стали набагато доступнішими завдяки онлайн-платформам.
6. З’являються особисті цифрові двійники
Цифрові двійники різних об’єктів, наприклад 3D-моделі, вже активно використовуються у виробництві. Тепер з’являються цифрові двійники людей — моделі, які збирають дані про конкретну людину.
Для початку таких двійників можна буде використовувати, щоб створювати персоналізовані пропозиції для розваг. Надалі їх функціонал буде розширюватися, і, можливо, вони зможуть вміщати всі дані, які ми можемо контролювати. Фінансові організації зможуть використовувати цифрових двійників клієнтів, щоб прогнозувати, оптимізувати і персоналізувати рішення.
Бренди та громадські інститути повинні навчитися працювати з цифровими моделями. Компанії, які хочуть добитися успіху, повинні показати людям, що їм можна довірити таких двійників. На думку аналітиків, особливо важливо приділяти увагу надійності даних.
7. Компанії можуть мислити в масштабах суспільства
Люди все частіше мислять у масштабах всього суспільства і хочуть, щоб їх покупки відображали соціальні, екологічні та політичні ідеї, які вони підтримують.
Тепер бізнесу належить почати розглядати людей як частину великої екосистеми і перейти від створення продуктів для однієї людини до продуктів для всього суспільства і всієї планети в цілому, а для цього потрібно радикально міняти свої бізнес-моделі. Компаніям важливо співпрацювати з науковцями, технологами і футуристами, створювати системи, які мотивують людей споживати менше ресурсів.
|