ТЕНДЕНЦІЇ | Штучний інтелект 12 червня 2023 р.

7 трендів розмовного ШІ, на які варто звернути увагу у 2023 році

Оскільки розмовний штучний інтелект стає все більш досконалим, він починає знаходити собі застосування в різноманітних бізнес-додатках. Серійний підприємець Вацал Гхія (Vatsal Ghiya) пропонує зазирнути в майбутнє цієї інноваційної технології.

Якщо ви коли-небудь питали у віртуального асистента, такого як Siri або Alexa, про прогноз погоди або перевіряли статус замовлення за допомогою чатбота чи месенджера, ви вже мали змогу відчути силу розмовного штучного інтелекту. Цей інструмент ШІ використовує обробку природної мови (NLP), щоб розуміти людську мову та реагувати на неї.

Але розмовний ШІ — це набагато більше, ніж просто віртуальні асистенти та чатботи. Це сфера, що швидко розвивається, з широким спектром застосувань і величезним потенціалом для інновацій.

Згідно зі звітом Grand View Research, обсяг світового ринку розмовного ШІ у 2020 році оцінювався в $12,9 млрд і, як очікується, зростатиме зі середньорічним темпом приросту (CAGR) 37,3% у період із 2023 по 2030 рік. Таке експоненціальне зростання відображає зростаючу важливість розмовного ШІ в бізнесі та галузях по всьому світу.

Давайте подивимося на майбутнє розмовного ШІ та дослідимо сім ключових трендів, які формуватимуть цю сферу у 2023 році та в подальшому.

7 трендів розмовного ШІ, на які варто звернути увагу у 2023 році

Розмовний ШІ: куди він рухається

За останні роки розмовний ШІ пройшов довгий шлях і продовжує розвиватися із запаморочливою швидкістю. У 2023 році кілька трендів у цій галузі, ймовірно, займуть центральне місце в поліпшенні клієнтського досвіду.

1. Пошук на основі розмовного ШІ

Одним із найбільш значущих трендів у сфері розмовного ШІ є використання діалогових пошукових систем. Вони дозволяють користувачам взаємодіяти з пошуковою системою в діалоговому режимі, використовуючи природну мову. Це означає, що користувачі можуть ставити запитання так само, як і людині, а пошукова система зрозуміє їх і надасть релевантні результати.

Поява діалогових пошукових систем змінює те, як люди взаємодіють із технологіями. Замість того, щоб вводити ключові слова і фрази, користувачі можуть вести природну розмову зі своїми пристроями. Цей тренд, ймовірно, продовжуватиме зростати, оскільки все більше людей звикають до голосового пошуку і очікують від нього більш інтерактивного досвіду.

2. Чатботи зі штучним інтелектом для персоналізації

ШІ-чатботи існують вже давно, але стають все більш досконалими та персоналізованими. Вони вже не просто відповідають на прості запитання або надають базову інформацію. Ось кілька способів персоналізації за допомогою чатботів:

  • Обробка природної мови: чатботи можуть використовувати обробку природної мови (NLP), щоб розуміти наміри користувача і надавати персоналізовані відповіді.
  • Кастомізовані відповіді: чатботи можуть налаштовувати відповіді на основі попередніх взаємодій користувача з ботом.
  • Персоналізований контент: чатботи можуть пропонувати користувачеві персоналізований контент, наприклад, статті, відео або продукти, на основі його інтересів або історії пошуку.

Запорукою успіху ШІ-чатботів є їхня здатність розуміти контекст розмови та надавати релевантні відповіді. У міру того, як чатботи ставатимуть більш досконалими, вони краще розумітимуть, що говорить користувач і чому він це говорить. Це дозволить їм надавати ще більш персоналізовані відповіді, пристосовані до потреб і вподобань користувачів.

3. Голосові помічники

Голосові помічники, такі як Alexa від Amazon, Google Assistant та Siri від Apple, стали повсюдними. Ці пристрої дозволяють користувачам керувати своїми «розумними» будинками, відтворювати музику та отримувати інформацію, просто мовлячи. По мірі того, як ці голосові асистенти вдосконалюються, отримуючи кращі мовні дані, вони стануть ще більш інтегрованими в наше повсякденне життя.

Голосові помічники вже використовуються в різних галузях, зокрема це:

  • охорона здоров’я;
  • банківська справа;
  • готельно-ресторанний бізнес;
  • медіа та розваги.

Їх можна використовувати для планування зустрічей, замовлення рецептів і навіть бронювання номерів у готелях. Оскільки голосові асистенти стають все більш поширеними, вони стануть ще більш потужним інструментом для бізнесу для взаємодії з клієнтами.

4. Розмовний ШІ для метавсесвіту

Метавсесвіт — це віртуальний світ, який стає все більш популярним, особливо серед молодого покоління.

Значна кількість глобальних керівників — 71%, якщо бути точним — оптимістично налаштовані щодо позитивного впливу метавсесвіту на їхні організації, а кілька брендів вже приєдналися до цього руху.

Facebook/Meta інвестує значні кошти в розробку передових технологій розмовного ШІ, які можуть додати людського дотику до кожного аспекту і сприяти природному спілкуванню в різних сценаріях.

У міру зростання метавсесвіту ми можемо очікувати, що все більше компаній використовуватимуть розмовний ШІ для взаємодії з клієнтами в цьому новому середовищі.

5. ШІ-чатботи з високим емоційним інтелектом

Одним із найцікавіших трендів у сфері розмовного ШІ є розробка чатботів з високим емоційним інтелектом. Ці чатботи здатні розпізнавати людські емоції та реагувати на них, що робить їх ще більш ефективними у взаємодії з клієнтами.

Хоча емоційний ШІ перебуває в зародковому стані, він має величезний потенціал, щоб змінити те, як ми взаємодіємо з технологіями. Чатботи з емоційним інтелектом можуть бути корисними для:

  • надання емоційної підтримки;
  • допомоги клієнтам впоратися зі складними ситуаціями;
  • розпізнававання, коли клієнт незадоволений, і пропонувати рішення для вирішення його проблем.

Чат-боти можуть використовувати алгоритми штучного інтелекту та машинного навчання для аналізу великих людських взаємодій та емоційних наборів даних. Модель чатбота може навчитися розпізнавати різні емоційні стани та реагувати на них за допомогою навчальних даних, що підвищує здатність технології надавати персоналізований та емпатичний клієнтський досвід.

6. Проактивне обслуговування клієнтів

Розмовний ШІ також може покращити клієнтський досвід, надаючи проактивну підтримку.

Наприклад, чатботи можуть відстежувати активність клієнта на вебсайті або в додатку і пропонувати допомогу або рекомендації ще до того, як клієнт по неї звернеться. Це може заощадити його час і зусилля, а також дати йому можливість відчути, що його цінують і про нього піклуються.

Крім того, розмовний ШІ може аналізувати дані про клієнтів для виявлення закономірностей і трендів. Це дозволить компаніям передбачати і задовольняти потреби клієнтів ще до того, як вони виникнуть. Це також сприятиме зниженню рівня розчарування клієнтів і підвищенню їхньої загальної задоволеності.

7. Збір даних для навчання ШІ

Збір даних для навчання голосових помічників може бути трудомістким і складним. Для ефективного збору даних важливо використовувати такі джерела, як:

  • записи реальних розмов і транскрипції усних висловлювань;
  • анотування даних має вирішальне значення і повинно включати ідентифікацію мовця, інтонацію та емоції;
  • збалансований набір даних із різними мовцями, статтю, акцентами та емоціями, що слід зібрати;
  • чисті дані, які видаляють фоновий шум, помилки та викиди, також є важливими.

Якщо історія є хоч якимось свідченням, то цілком ймовірно, що розвиток розмовного ШІ і надалі залишатиметься плідним напрямком комп’ютерних наук.

Наступні п’ять років принесуть більш раціональну взаємодію зі штучним інтелектом, функції безпеки, які посилять цю взаємодію, і багато іншого.

Ілюстрація: analyticsinsight.net



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Як управляти собою. Класика Harvard Business ReviewЯк управляти собою. Класика Harvard Business Review
ПрокрастинаціяПрокрастинація
Ваш надійний тилВаш надійний тил

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)