Причини халатності та шахрайства серед працівників
Команди менеджерів, основним завданням яких у 2009-му році була реструктуризація відділів та бізнес-одиниць, пов'язана із суттєвим скороченням персоналу, схоже, повністю розчарувались в етичній культурі середньостатистичної корпорації. Цей цинізм закономірно переростає у відсутність довіри та поваги до компанії, її правил та стає причиною халатності і навіть шахрайства серед працівників.
Останнє дослідження, в якому взяли участь понад 125 000 респондентів із 75-ти країн світу, проведене компанією Corporate Executive Board, виявило цікаві тенденції у цій сфері, серед яких:
- 20% зростання рівня халатності серед працівників станом на другу половину 2008-го року;
- 5% зниження мотивації та готовності менеджерів вищої ланки докладати усіх зусиль для досягнення процвітання компанії;
- зростання кількості демотивованих співробітників майже вдвічі, що призвело до зниження загальної продуктивності компанії до 5%.
Більше того, дослідження Corporate Executive Board показує, що бізнес-одиниці з найслабшою корпоративною культурою переживають у п'ять разів потужніші проблеми, пов'язані із халатністю, ніж ті, які знаходяться в переліку перших за рівнем корпоративної культури.
Яким же чином топ-менеджери здатні відновити культуру довіри та взаємодії між співробітниками? Для цього компанії слід виробити відчуття організаційної справедливості — переконання серед співробітників, що організація не буде толерантно ставитися до неетичної поведінки, а менеджмент швидко і однозначно реагуватиме на такі випадки. Коли всі співробітники знають, що у їхній компанії присутнє відчуття організаційної справедливості — тоді їх поведінка стає куди більш адекватною (довіра зростає, а рівень халатності і шахрайства падає).
За матеріалами "Employee Fraud And Misconduct", Business Week.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|