У пошуках шляхів виживання
Попри очевидні покращення у сфері глобальної економіки, хімічна галузь, роздрібний банкінг, споживчі товари, розробка продуктів та сервісів, газова та нафтова, а також технологічна сфера потребують подальшої трансформації, роблять висновок спеціалісти компанії Booz & Company.
Щорічне дослідження, яке проводиться компанією Booz & Company, відображає настрої клієнтів щодо тенденцій, які готує їм новий рік. Не дивно, що очікування від 2010-го року були не надто барвистими і зазвичай пов'язувалися із наслідками глобальної кризи. Хімічна галузь США, яка оцінюється у $2 трильйони доларів, намагається відновитися після "найгіршого року свого існування". Фінансові сервіси також потерпають від проблем. Крах пережило більше 120 банків. Приблизно те саме спостерігається і у сфері технологій. Microsoft скаржиться на перше суттєве скорочення прибутків починаючи з 2009-го року, тоді як продаж напівпровідників впав на 11%. Команди, які займаються розробкою інжинірингових продуктів та сервісів пишуть, що "Уол Стріт сумнівається у майбутньому багатьох американських компаній, оскільки їхня цінність суттєво впала".
Але на додачу до тривалої складної ситуації, яка була спровокована економічною кризою, цьогорічна ситуація несе додаткову пересторогу для компаній, яка заслуговує навіть більшої уваги: Велика кількість структурних змін — демографії, споживачів, глобалізації та стабільності — має навіть більший та незворотніший вплив на кожну галузь, ніж економічна криза сама по собі. Але найгірше те, що попри розуміння компаніями необхідності змін та трансформації для виживання та успішного розвитку, більшість із них не має необхідних ресурсів для такої трансформації.
Вплив цих тенденцій варіюється в залежності від конкретної галузі. Наприклад, нафтова та газова сфера перебувають під більшим тиском, ніж роздрібний банкінг за рівнем стабільності. Тоді як на хімічну галузь найбільший вплив має тенденція глобалізації. Втім, жодна із компаній, принаймні, до певної міри, не здатна уникнути впливу цих трендів.
Вихід із цієї ситуації лише один — компаніям не залишається нічого іншого окрім агресивного формулювання та впровадження стратегічних відповідей на поставлені мінливим оточенням запитання. Цей процес починається із безпристрасної оцінки та аналізу наявних активів та можливостей компанії. Наскільки гнучкою вона може бути і наскільки здатна пристосовуватися до глобального ландшафту. Цей аналіз допоможе визначити новий шлях до компанії, який зазвичай полягатиме у подальшому розвитку найцінніших активів, відмові від неключових видів діяльності, та заповненню пробілів (слабких сторін) компанії.
Для тих компаній, які працюють в умовах B2B та B2C це також означатиме загострення можливостей у ланцюжку цінностей, а також вміння ідентифікувати та використовувати можливості для зростання, контролюючи при цьому всі витрати.
Втім, оскільки більшість компаній сьогодні лише починають прокидатися від сну і багато з них ще не до кінця зрозуміли, що нестиме їм день завтрашній — у першопрохідців буде хороша фора. Ті бізнеси, які зуміють швидко почати процес трансформаційних змін, отримають найбільшу перевагу, і, швидш за все, зуміють успішно справитися з викликами майбутнього.
За матеріалами статті "Six Industries in Search of Survival", strategy+business.
Скорочений переклад: Ярослав Федорак, MCUa.
|