А де керівник? Як завжди на зустрічі!
Чим протягом дня займаються генеральні директори? В цьому немає ніякого секрету — вони ходять на зустрічі! Це один із ключових висновків дослідження, проведеного командою науковців із London School of Economics та Harvard Business School. Вони дослідили розклади більш, ніж 500 генеральних директорів по всьому світі, намагаючись зрозуміти, яким чином ті організовують свій час і як це впливає на результативність їхніх компаній.
Дослідження проводилося на реєстрації часових відрізків, які тривали не менше 15 хвилин. Цю реєстрацію здійснювали помічники генеральних директорів, а саме спостереження за кожним керівником тривало не менше тижня.
Виявилося, що протягом свого 55-годинного робочого тижня, генеральні директори близько 18 годин витрачають на різноманітні зустрічі та зібрання. Окрім цього, більше трьох годин йде на спілкування по телефону, більше п'яти — на бізнес-сніданки, бізнес-обіди та бізнес-вечері. Певна кількість часу витрачається на особисті потреби: заняття у тренажерному залі чи обіди з членами родини. Таким чином на усамітнення та зосереджену працю, коли ніхто не відволікає, генеральні директори виділяють не більше 6 годин на тиждень.
Дослідники також відстежили прямий зв'язок між кількістю підлеглих, які звітують безпосередньо генеральному директорові, та кількістю внутрішніх зустрічей та зібрань, які доводиться проводити останньому. Складається враження, що такі керівники ще більш втягнуті у внутрішній операційний процес, замість того, щоб делегувати більше повноважень своїм колегам.
Але не всі підлеглі призводять до збільшення кількості часу, який генеральні директори витрачають на зустрічі. Так, наявність у компанії офіційної посади фінансового директора чи директора з операційної діяльності — навпаки, дозволяє зменшити кількість часу зібрань в середньому на 5 з половиною годин на тиждень.
Втім, така перевантаженість керівника компанії внутрішніми та зовнішніми зустрічами не повинна викликати подиву. Адже, зрештою, основне завдання генерального директора — ефективно керувати людьми в компанії та підтримувати належну комунікацію з клієнтами, консультантами та постачальниками.
Напружений графік зустрічей, які до того ж часто відбуваються віртуально, завдяки сучасним інформаційним технологіям — один з індикаторів того, що генеральні директори глибоко інтегровані у життя своїх компаній. Втім, більшість із них чесно признаються, що мріють більше часу проводити наодинці, працюючи над планами розвитку та стратегією компанії.
Ларс Далгард (Lars Dalgaard), генеральний директор компанї SuccessFactors Inc., із сумом констатує, що витрачає на зустрічі щонайменше третину свого часу. Але, незважаючи на це, він намагається виділити щонайменше 25% тижневого часу на планування, розробку стратегії та просто для того, щоб подумати.
На відміну від нього, Джон Орінгер (Jon Oringer), генеральний директор Shutterstock Images LLC, схоже, не страждає від "нестачі самотності". Він практично не користується телефоном і проводить у середньому не більше трьох зустрічей на день, кожна з яких триває близько 30 хвилин. Решту часу він присвячує аналізу своїх конкурентів.
В офісі Джон Орінгер перебуває з 9:30 до 16:00, але при цьому чимало працює вдома, навіть у вихідні. "Я не відчуваю, що виконую складну роботу коли працюю" — пояснює він.
Цікаво те, що коли генеральні директори побачили, як насправді витрачається більша кількість їхнього часу, вони були здивовані. Їхні пріоритети у більшості випадків не відповідали реальній ситуації.
Професор управлінської практики у Harvard Business School Роберт Каплан (Robert Kaplan) рекомендує керівникам завжди ставитися до часу як до ресурсу, куди більш цінного, ніж гроші. "Коли хтось просить у вас подарувати йому трохи грошей, ви у більшості випадків відмовитесь".
За матеріалами "Where's the Boss? Trapped in a Meeting", WSJ Online.
|