ТЕНДЕНЦІЇ | Організаційна культура 3 вересня 2015 р.

Десять компаній, що сформували надзвичайну оргкультуру

Сьогодні сильна корпоративна культура — це запорука конкурентоспроможності компанії на ринку праці. Більше того, позитивна культура є чимось очікуваним разом з традиційними пільгами та привілеями, які може запропонувати фірма.

Десять компаній, що сформували надзвичайну оргкультуру
Хоча культура, що добре працює в одній компанії, може не підійти для іншої, ми можемо багато чого навчитися на прикладі фірм, які сформували по-справжньому видатну культуру.

1. Zappos

Zappos славиться своєю корпоративною культурою не менше, ніж взуттям, яке продає в онлайні. Процедура відбору персоналу розпочинається з інтерв’ю, мета якого — з’ясувати відповідність кандидата культурі компанії (від цього на 50% залежить остаточне рішення щодо найму). Якщо ж після тижневого навчання новоприйнятий працівник побачить, що ця робота не для нього, то, погодившись звільнитись, отримає $2 тис. У колективі прищеплюються десять головних цінностей Zappos. На вищі позиції просуваються ті, хто успішно проходить тести з набуття професійних навичок, при цьому офісна «політика» не відграє жодної ролі. І ще, компанія не шкодує грошей на розвиток командної роботи та зміцнення організаційної культури.

Висновок. Створивши середовище, де люди мають реальні вигоди і в якому просто приємно працювати, компанія отримує високі дивіденди у вигляді вдоволеного персоналу і, як наслідок, не менш вдоволених клієнтів.

2. Warby Parker

Warby Parker виготовляє окуляри та продає їх у віртуальному просторі безпосередньо споживачам без посередників за відносно невисоку ціну. Один із чинників успіху компанії — її послідовність у формуванні своєї оргкультури. У Warby Parker систематично проводяться так звані «культурні тусовки», які можуть приймати форму фан-ланчів або якихось інших подій. Персонал компанії безперервно перебуває в очікуванні чергового цікавого заходу. Метою є зробити так, щоб різні люди спільно взаємодіяли під час проведення події (наприклад, прибираючи приміщення), а також забезпечити 100-відсоткову охопленість всіх структур (в заході бере участь представник кожного підрозділу, визначений за допомогою випадкової вибірки).

Висновок. Видатні корпоративні культури не формуються самі по собі. Warby Parker ретельно культивує свою культуру, проводячи заходи, що формують відчуття належності до громади.

3. Southwest Airlines

Наріканнями в адресу авіакомпаній, славнозвісних своїм непривітним персоналом та жахливим сервісом, важко когось здивувати. Але у випадку Southwest Airlines все як раз навпаки. Клієнти компанії часто розповідають про те, як працівники з готовністю брались за розв’язання їхніх проблеми.

Впродовж 43 років свого життя Southwest послідовно доносить зміст візії та цінностей до свого персоналу так, аби люди відчули себе часткою однієї команди.

Висновок. Якщо люди відчувають свою приналежність до організаційних цілей, вони робитимуть все задля їхнього досягнення.

4. Twitter

Засідання, що проводяться на даху, дружелюбні колеги та середовище, зорієнтоване на командну роботу, — такою є культура Twitter. Персонал компанії може розраховувати на безплатні обіди, заняття з йоги, а у деяких випадках навіть на повну свободу визначення робочого графіку (головне, щоб було виконано роботу). Втім, у світі стартапів — це майже норма. У чому ж унікальність Twitter?

Фахівці компанії не можуть зупинитися, коли розповідають, наскільки цікаво працювати зі своїми не менш розумними колегами та яким потужним є відчуття належності до компанії, що робить дуже значущу для цілого світу річ. Атмосфера в Twitter така, мов би ніхто і не збирається йти додому.

Висновок. З вами ніхто не зможе тягатись, якщо компанія матиме високопрофесійних фахівців, котрі вірять у значущість того, що роблять, та демонструють дружнє ставлення один до одного.

5. Chevron

У той час, коли чимало нафто- та газовидобувних компаній справедливо наражаються на жорстку критику з боку громадськості, працівники Chevron дуже позитивно характеризують її культуру. Програма «Шлях Chevron» спрямована на забезпечення безпеки праці, підтримку свого персоналу, а також — на стимулювання дбайливого ставлення людей один до одного.

На практиці турбота Chevron про кадри проявляється, зокрема, в реалізації програм оздоровлення, обладнання фітнес-центрів на об’єктах та наполяганні на тому, що люди не можуть працювати без відпусток.

Висновок. Вам не обов’язково ставити в холі тенісні столи та частувати підлеглих пивом. Достатньо створити атмосферу, в якій люди відчувають, що компанія піклується про їхні безпеку та добробут, а також запровадити політику, що спонукала б працівників дбати один про одного.

6. SquareSpace

Цей успішний стартап віддав перевагу "пласкій" організаційній структурі, що означає: між керівництвом та персоналом немає (або майже немає) проміжних управлінських рівнів. Але цей підхід дуже непросто зберегти, коли фірма починає зростати.

Також SquareSpace пропонує медичне страхування, графік роботи «зробив справу — можеш йти», привабливий офісний простір, безплатні ланчі та продукти в холодильнику, щомісячні свята. Це дуже важливі, але не єдині чинники формування сильної культури. Лідери-прагматики, добре обізнані з реаліями бізнесу, та можливість прямого спілкування з керівництвом — це також дуже важливо.

Висновок. Якщо хочете мати вмотивований та впевнений у своїх силах персонал, подбайте про те, щоб ідеї, думки, побоювання, які висловлюють працівники, не зникали в нікуди, наштовхнувшись на «глуху стіну» з кількох управлінських шарів.

7. Google

Протягом років Google задавала тон формування організаційної культури, запроваджуючи пільги, бонуси та привілеї, які стали зразком для наслідування в середовищі стартапів. Але у міру зростання компанії стає все важче підтримувати єдині засади оргкультури у своїх різних підрозділах. Що більшою стає фірма, то актуальнішою є потреба оновлювати культуру з тим, щоб вона могла б врахувати особливості зростаючої кількості дуже різних людей, а також потребу більшої керованості.

І хоча культура Google все ще залишається еталонною, деякі працівники говорять про проблеми, притаманні великим фірмам. Встановлення високої планки очікувань може стати стресовим фактором, якщо компанія не враховуватиме потребу збалансування робочого і приватного життя персоналу.

Висновок. Навіть найкращу корпоративну культуру потрібно модифікувати так, щоб вона зростала разом із розширенням бізнесу.

8. REI

Місією компанії REI є спорядити і клієнтів і персонал всім, що потрібно для туризму та активного відпочинку, які, у свою чергу, розглядаються не просто як рекреаційна діяльність, але також як спосіб прищеплювання відповідального ставлення до довкілля.

Унікальність цієї компанії в тому, що в ній працюють люди, для котрих робота є продовженням їхнього захоплення. Зокрема, працівники можуть виграти туристичне обладнання, подаючи пропозицію щодо проведення туристичного заходу, який поставить його учасників перед непростим та цікавим викликом. А щоб менеджери зрозуміли, що насправді турбує персонал, в компанії діє практика подання анонімних запитань.

Висновок. Якщо ваші працівники по-справжньому захоплюються тим, чим займається компанія, то її культура еволюціонуватиме природно майже без будь-яких втручань.

9. Facebook

Facebook (також як і Google) — це компанія, назва якої стала синонімом зразкової оргкультури. Як і інші компанії такого типу, Facebook пропонує персоналові чимало пільг та вигід, зокрема, опціони на акції та середовище, що сприяє як професійному, так і особистісному зростанню. Також Facebook стикається з проблемами, притаманними компаніям, що зазнали стрімкого зльоту: люди працюють у висококонкурентному середовищі, а тому можуть наражатися на високий стрес.

Щоб подолати ці виклики, Facebook, зокрема, використовує відкритий офісний простір, де керівники, включно з CEO Марком Цукербергом (Mark Zuckerberg), працюють поруч с пересічним персоналом, та обладнала територію для піших прогулянок.

Висновок. Якщо конкурентна перевага вашої компанії залежить від того, чи вдасться вам утримувати високопрофесійних фахівців, на яких «полюють» конкуренти, то позитивна корпоративна культура може стати тим вирішальним чинником, що дасть вам абсолютну перевагу на ринку праці.

10. Adobe

Adobe повністю скасувала мікроменеджмент, вірячи в те, що працівники і без цього робитимуть все, що в їхніх силах. Також компанія відмовилась від рейтингів персоналу, бо вважає, що це вичавлює креативність та руйнує командну роботу. Менеджери виконують роль коучів. Вони дозволяють підлеглим самим формулювати свої цілі та визначати, як слід оцінювати їхнє досягнення.

Крім усього, персонал отримує опціони на акції, що дає людині чітке розуміння того, що вона робить свій внесок в успіх компанії та отримує за це відповідну винагороду. Безперервне навчання разом зі стимулюванням бажання ризикувати є також частиною культури Adobe.

Висновок. Довіряючи своїм працівникам, ви суттєво прискорюєте формування позитивної корпоративної культури, бо отримуєте незалежних, впевнених у собі фахівців, котрі допомагають компанії зростати.

Проте, слід врахувати і те, що якою б досконалою не була оргкультура, все одно вона має недоліки. А якщо фокусуватись тільки на формуванні культури, залишаючи поза полем уваги такі питання, як безпека, правила та процедури, можна впасти в крайнощі або створити ситуації, у яких деякі люди почуватимуться некомфортно. Врешті-решт, показником ефективності оргкультури є те, що абсолютно кожний працівник відчуває себе в безпеці, а також — що він є бажаним для компанії.

За матеріалами "10 Examples of Companies With Fantastic Cultures", Entrepreneur.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Включайся! Жінки, робота й воля вести за собоюВключайся! Жінки, робота й воля вести за собою
Лаяти не на те деревоЛаяти не на те дерево
Теорія каст і ролейТеорія каст і ролей

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)