Інновації на згадку
Колись ринкового дослідження було достатньо для того, аби визначити — чого хочуть споживачі, і як треба змінювати свій продукт. Але сьогодні цей спосіб спрацьовує все рідше. Коли ви запитуєте у людей, чого вони хочуть, ви з самого початку обмежуєте їх. Натомість компанія може спостерігати за появою інновацій, які змінюють (або навіть формують з нуля) очікування споживачів. Незабаром саме вони визначатимуть поведінку клієнтів.
Отже, які цікаві сервіси та рішення придумали компанії у 2015 році? Як вони можуть вплинути на очікування клієнтів та змінити правила гри на ринку у році поточному?
У травні 2015-го року Asiri Group of Hospitals, один за найбільших гравців у сфері охорони здоров’я на Шрі-Ланці, створив новий продукт — «мильний квиток». Він виготовляється з паперу із додаванням мила. Це дозволяє пасажирам не лише сплатити за проїзд, але й вимити руки — тим самим захистивши себе від мікробів. Таким чином, змінивши маленьку повсякденну річ, Asiri Group of Hospitals зробила крок назустріч вирішенню серйозної суспільної проблеми (адже саме у громадському транспорті люди часто наражаються на небезпеку заразитись якоюсь хворобою).
Французький підрозділ компанії Durex у 2015-му запустив у Twitter бота #LoveBot, який генерував автоматичні відповіді на твіти людей. Коли якийсь користувач постив повідомлення зі значком розбитого серця, бот знаходив ще одну випадкову людину, яка скаржиться на свою самотність, і відправляв їм обом пропозицію познайомитись. Не виключено, що відтепер користувачі соціальних мереж очікуватимуть від брендів інших подібних інновацій.
Компанія Amazon нерідко запускає інновації, які згодом стають стандартом. У липні 2015-го вона анонсувала Amazon Launchpad — сервіс, який агрегує та продає продукти стартапів та успішних краудфандингових проектів. Він збирає інформацію з 25 краудфандингових платформ, стартап-акселераторів, венчурних фірм. Також Launchpad пропонує допомогу стартапам у виведенні продукту на ринок та у просуванні й дистрибуції через глобальну мережу складів Amazon.
Коли ви запитуєте у людей, чого вони хочуть, ви з самого початку обмежуєте їх
У сфері цифрових технологій незвичні інновації з’являються все частіше. У минулому році одну з них представила компанія Google. Це безкоштовний додаток до браузера Chrome, який за допомогою веб-камери відслідковує міміку людини. І коли користувач усміхається, автоматично робить закладку на тій сторінці, яка так йому сподобалась. Також Smile Suggest дає людині можливість поділитись цією сторінкою через соцмережі чи електронну пошту.
Глобальні бренди, які виходять на ринки країн, що розвиваються, часто мають певний кредит довіри — адже люди вже чули про них. Тим важливіше підтримати ентузіазм клієнтів — адже це підвищить їхню лояльність. Влітку 2015 року відомий сервіс Uber світкував річницю своєї роботи у Лагосі, Нігерія. Він запропонував усім клієнтам безкоштовні поїздки у таксі протягом 24 годин (не більше двох на одну людину). Ця акція діяла як для постійних користувачів, так і для нових. Для компаній в усьому світі цей приклад є можливістю подумати: чи приділяєте ви достатньо уваги клієнтам на ринках, що розвиваються?
Спостерігаючи за появою інновацій, можна прогнозувати зміну споживацької поведінки
Як відомо, суспільство у багатьох країнах стає все більш свідомим, прагне зробити свій внесок у вирішення соціальних проблем. Компанії, які допомагають людям у цьому, мають шанс завоювати прихильність аудиторії та започаткувати тренд. У травні 2015 року HP у співпраці з бразильською недержавною організацією Măes da Sé запустила ініціативу Print for Help для більш ефективного розповсюдження інформації про зниклих людей. Технологія ePrint, розроблена HP, дозволяє відправляти електронні повідомлення безпосередньо на принтер, який їх друкує. Людина може «підписати» свій власний чи офісний принтер для участі у цій програмі — і друкувати постери, коли неподалеку від неї хтось зникне.
Дивлячись на наведені вище приклади, можна запитати себе: як вони можуть змінити очікування клієнтів? Чи вплине це на мій бізнес, на мою цільову аудиторію? Як можна використати інформацію про нові очікування клієнтів, щоб випередити конкурентів?
За матеріалами trendwatching.com.
|