ТЕНДЕНЦІЇ | Шлях до цілі 29 травня 2017 р.

Як найкраще спланувати шлях до масштабної цілі?

Як раціональніше просуватись вперед? Йти відносно повільно, малими кроками чи пробувати відразу зробити ривок? Це запитує себе кожний керівник, розмірковуючи над тим, як краще заохотити персонал (або інколи клієнтів) вирушити в шлях, що веде до амбітної складної цілі.

Як найкраще спланувати шлях до масштабної цілі? Можливо, краще сфокусуватись на загальній картині того, чого прагне досягти компанія? Але є ризик, що для більшості працівників це здаватиметься чимось абстрактним та відірваним від реальності, а декого може ще й спантеличити.

З іншого боку, якщо визначати тільки проміжні пункти подорожі, людям буде незрозуміло, навколо чого чиниться весь цей галас.

Згідно висновку дослідження, проведеного групою фахівців зі Стенфордського, Фуданьського та Пекінського університетів, менеджерам варто розглянути використання обох цих підходів, враховуючи при цьому, що поступове просування вперед є доцільним виключно на початкових етапах проекту.

Як зазначають автори у статті, яку буде опубліковано у червневому номері Organizational Behavior and Human Decision Processes, «приступаючи до виконання масштабного завдання, люди повинні відчути, що воно є "підйомним", але потім їм може стати просто нудно та їхня увага розпорошуватиметься; отже, слід нагадати про загальну мету ініціативи».

Дослідники підтверджують цю тезу результатами двох окремих експериментів. У рамках першого — 158 учасникам (у ролі яких виступили студенти) спочатку запропонували написати відгуки про ресторани. При цьому для однієї групи було визначено проміжні цілі завдання; для іншої — його загальну мету.

Як виявилось, у першій контрольній точці експерименту (30% виконання завдання) учасники групи, для якої було сформульовано підцілі, написали відгуки, що містили більшу кількість слів, ніж огляди, підготовлені членами іншої групи. Але в другій контрольній точці (70% виконання завдання) все змінилось: довші відгуки написали учасники групи, зорієнтованої на загальну мету.

Учасники другого експерименту мусили написати огляди книг для місцевої книгарні. При цьому дослідники розділили їх на три групи: для першої було поставлено загальну мету (80 балів); для другої — вісім проміжних цілей (по 10 балів); для третьої — підцілі (по 10 балів) на перші чотири дні і загальна мета (80 балів) на останні чотири.

Результати виявились дуже показовими: члени першої групи (підцілі) завантажили 1 392 оглядів; другої (загальна мета) — 1 268; третьої (підцілі + загальна мета) — 1 906.

Дослідники пояснюють результати досліду тим, що коли люди тільки стикаються з викликом, їм спочатку потрібно набути впевненості у своїх силах. Натомість на пізніших етапах проекту вони мусять усвідомлювати — задля чого все це робиться, бо інакше мотивацію буде втрачено.

В ситуації, коли комусь потрібно «скинути» зайву вагу, все аналогічно. Якщо відразу сказати, що варто пострункішати, це може ошелешити людину і в неї «опустяться руки». При цьому менш амбітна ціль, наприклад, позбавлятися пари кілограмів щотижня, сприйметься як набагато реалістичніша. Але далі слід нагадати про кінцеву мету, інакше вже досягнуте може здатись чимось незначним, а тому, швидше за все, зникнуть натхнення та мотивація і індивід «зійде з дистанції».

На думку авторів, результати дослідження можуть використати, зокрема, компанії, які надають фінансові поради на довгострокову перспективу, а також авіаперевізники, котрі думають про розширення своїх програм лояльності.

За матеріалами "Study Reveals the Best way for CEOs to Frame their Goals", Chief Executive.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Самомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєтеСамомотивація. Отримайте життя, якого ви прагнете, знайдіть сенс і мету, досягніть усього, про що мриєте
Іди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієшІди туди, де страшно. І матимеш те, про що мрієш
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)