До чого дійшов прогрес: 10 бізнес-трендів майбутнього
Джерело: K.Fund Media
Які професії зникнуть у найближчі 20 років, навіщо людям суперздібності і чому Facebook доживає кінця, — розповідає футуролог Андрій Длігач.
На конференції iForum Андрій Длігач, генеральний директор консалтингової компанії Advanter Group, доктор економічних наук, стратег і футуролог, виступив із доповіддю «Бізнеси майбутнього на технологіях майбутнього». Вашій увазі пропонується 10 головних трендів, озвучених на виступі.
Життя з роботами. Роботи вже навчилися вчити один одного, нещодавно Google анонсував технологію навчання нейромереж нейромережами.
Білл Гейтс каже, що роботів і штучний інтелект потрібно оподатковувати, а люди мають займатися творчістю і відпочивати. Я з ним повністю згоден.
Відкритий бізнес. В майбутньому бізнеси базуватимуться на принципах відкритих даних, доступів і патентів. Найголовніше у відкритості те, що ви швидше привчаєте людей до тієї технології, яку просуваєте.
Клієнт як партнер. Co-Everything — головне слово переходу від сьогодення до майбутнього. Це співпраця і комунікація, партнерство замість продажів. На зміну h2h (human to human) або f2f (function to function, крос-функціональні продажі) приходить pWp — partner with partner — партнерська модель відносин. Модель, в якій ти більше не розглядаєш клієнта як контрагента, а ставишся до нього, як до партнера.
Новий роздріб. Уоррен Баффетт активно виходив з роздрібних продажів останні 10 років і зробив це. Amazon і Alibaba входять в роздріб, створюючи нові формати. У магазині майбутнього людина не буде бігати годинами в пошуках потрібних товарів, вона сяде в центр на зручному дивані, а навколо неї будуть розгортатися кухонні меблі, ТВ зі звуком, продукти харчування з рецептами, модні наряди.
Магазини майбутнього — це шоуруми, у яких добре знають про емоції клієнта, підлаштовують свій асортимент під його настрій і готовність купити товар. Інший роздріб визначатиме ландшафт роздробу в офлайні, а не тільки в онлайні.
Віртуальна держава. Facebook своє відживає. Коли в ньому з’являються однокласники і батьки, — діти йдуть. Куди вони йдуть, поки невідомо — немає тієї платформи. Після Facebook буде простір іншого типу — у вигляді віртуальної держави, у якій наш статус буде значити набагато більше, ніж статус в реальному світі.
Унікальність і персоніфікація. Тренд на стандартизацію закінчується: всі втомилися ходити з однаковими iPhone, вони хочуть виділятися, відрізнятися від інших.
Масова персоніфікація повністю змінює ландшафт виробництва, робить його «на вимогу» і переносить у місце перебування людини
Нові професії. 80% професій помруть у найближчі 20 років. Деякі зникнуть, такі як бухгалтер і далекобійник, інші повністю трансформуються, такі як викладачі та маркетологи. Чим ми займатимемося — велике питання. У будь-якому випадку в світі персоніфікованого виробництва і сервісів, що працюють на штучному інтелекті, головними напрямками для визначення наших професій стануть творчість, освіта і наука.
Smart-простори. У майбутньому бізнеси будуть побудовані не тільки за принципом інтелектуалізації простору (щоб включити світло в будинку, досить плеснути в долоні). Інтелектуальний будинок майбутнього — той, що передбачає твої бажання, орієнтуючись на емоції; він приготує їжу, підготує простір і підбере музику відповідно до настрою людини.
Розумна оплата. Ресторани будуть брати з клієнта гроші, залежно від кількості засвоєних калорій, а не спожитих.
Калорія, яка дала щастя, повинна коштувати більше, ніж калорія, яка не пішла на користь
Відповідно, якщо рівень щастя клієнта підвищився у результаті відвідин ресторану, то з його картки спишуть більше грошей, а не навпаки.
Супергеройські «примочки». Тематичні розширення можливостей людини — те, що стає завданням на найближчі п’ять років у тестуванні, а через п’ять років люди самі програмуватимуть свої розширення. Наприклад, у мене є персональний молекулярний аналізатор, і я можу перевірити, з чого зроблені продукти в магазині або ресторані. Такий чіп має бути вбудований в око, так зручніше. Всі ці «примочки» (зір, сила, реакція, обробка вхідних даних) тільки розвиваються, але у близькому майбутньому бізнеси будуть орієнтовані на розширення можливостей людини.
|