ТЕНДЕНЦІЇ | Віртуальні помічники 21 лютого 2018 р.

Тренди-2018: віртуальний компаньйон

Джерело: open

Віртуальні помічники вже не вперше з’являються у списку корисних інновацій. Але у найближчому майбутньому ці помічники змінять свою роль — стануть повноцінними компаньйонами для людини, — впевнені фахівці trendwatching.com. Як це вплине на наше життя і бізнес?

Тренди-2018: віртуальний компаньйон Досі ми не сприймали штучний інтелект як повноцінного співрозмовника. Звичайно, ми знаємо, що віртуальні помічники можуть допомогти нам знайти ресторан з гарними відгуками і виконати чимало інших дій. Але вже скоро вони розважатимуть нас, навчатимуть, лікуватимуть і навіть ставатимуть нам друзями.

Це схоже на фантастичну оповідку, але вже досить давно технологічна компанія Gartner прогнозувала, що у 2020 році середня людина матиме більше розмов з ботами, аніж із власним чоловіком чи дружиною. І цей прогноз має всі шанси справдитись.

У червні 2017 року Yahoo підрахувала, наскільки більше часу люди витрачають на соціальні додатки та месенджери, у порівнянні з минулим роком. Ця цифра виявилась великою — 394%. У 2017-му, скоріше за все, ми знову побачимо приріст. А це означає, що люди стають все ближчими до реального (хоча й у віртуальності) спілкування зі своїми цифровими персональними помічниками.

Ще одна «ластівка» цього тренду — новина про те, що Apple наймає розробників, що мають психологічну освіту, — для того, щоб Siri змогла вести серйозні розмови.

Ймовірно, що у 2020 році середня людина матиме більше розмов з ботами, аніж із власним чоловіком чи дружиною

Традиційні соціальні медіа призводять до зростання відчуття ізоляції у багатьох людей. Нещодавнє дослідження свідчить: у осіб від 19 до 32 років, які щодня проводять більше двох годин у соцмережах, є вдвічі більший ризик відчувати себе ізольованими від суспільства, у порівнянні з тими, хто витрачає на соцмережі менше 30 хвилин на день. Спілкування з віртуальними помічниками може допомогти побороти це відчуття.

Як виглядає справжній віртуальний компаньйон? Один з прикладів — Replika, чат-бот зі штучним інтелектом. Його призначення — стати "дзеркалом" людини, відобразити її особистість. Бот вивчає вас, ставлячи запитання про ваші цінності, цілі та інше. Через деякий час він стає досить точною копією вас.

Проект було створено американською компанією Luka. Він стартував у березні 2017 року, і вже до травня кількість сесій досягла позначки у 100 тисяч.

Цей тренд стосується не лише високотехнологічних стартапів. Він також про те, як піклуватись про своїх клієнтів. І навіть необов’язково підключати штучний інтелект, щоб досягти бажаного ефекту. Наприклад, авіакомпанія KLM у вересні 2017-го запустила проект KLM Care Tag і створила спеціальний міні-пристрій. Його можна замовити, якщо ви плануєте відвідати Амстердам.

Care Tag виглядає як невелика пластикова бирка. Її можна прикріпити до рюкзака, коли ви гулятимете містом. Вона оснащена GPS та має динамік, не потребує підключення до інтернету. Відповідно до того, де ви знаходитиметеся, вона пропонуватиме вам голосові підказки й рекомендації щодо хороших ресторанів, зручних маршрутів тощо.

Вже скоро віртуальні помічники розважатимуть нас, навчатимуть, лікуватимуть і навіть ставатимуть нам друзями

У липні 2017 року японський заклад Blue Leaf Cafe у партнерстві з телеком-компанією KDDI запропонував своїм відвідувачам новий досвід. На кожному столику встановили смартфон Lenovo Phab 2 Pro, який за допомогою доповненої реальності пропонує людині поїсти у компанії віртуальної поп-зірки Хацуне Міку.

Навіть такі традиційні установи, як банки, вже використовують цей тренд. Скажімо, Credit Suisse у серпні 2017 року випустив розумну скарбничку Digipigi. Коли дитина кладе туди гроші, скарбничка реагує звуками та мімікою. Також її можна синхронізувати з поточними рахунками — і вона буде реагувати на рух грошей за ними.

Якщо наведені приклади ще недостатньо вас переконали у тому, що варто подумати про використання цієї тенденції, подивіться на статистику. Навесні 2017 року було проведено опитування серед користувачів послуг голосового зв’язку, у якому 72% респондентів сказали: бренди повинні мати унікальних персонажів та унікальні голоси для них.

Звичайно, це потрібно не кожному бізнесу. Але варто принаймні запитати себе: чи маємо ми створити власного віртуального компаньйона для наших клієнтів? Чи очікують вони на це? Чи, можливо, ми можемо використати готових чат-ботів — і цього буде достатньо, аби задовольнити потреби споживачів (один з варіантів — Slackbot)?

За матеріалами trendwatching.com

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
МікромайстерністьМікромайстерність
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)