Персонал майбутнього: думка СЕО з різних регіонів світу
PwC опублікувала дані опитування керівників провідних компаній світу за 2018-й рік. На його основні моменти звертає увагу Роберт Моріц (Robert Moritz), перший голова PricewaterhouseCoopers Int., у своїй публікації, написаній спільно з Керол Стаббінгс (Carol Stubbings), керівником напряму PwC «Люди та організація».
Пошук талантів у диджитал-сфері безупинно набирає темпів та поширюється різними регіонами світу. 21-ше опитування PwC керівників провідних компаній світу (PwC's 21st CEO Survey) дозволило зрозуміти, наскільки важливими є ці зусилля та які кроки вчиняють організації, щоб залучити кадри, котрі стануть рушієм їхнього майбутнього успіху.
У ході опитування лише один із чотирьох CEO назвав процес залучення «цифрових талантів» «доволі» чи «дуже простим». Найбільш оптимістично в цьому плані налаштовані керівники китайських компаній: 60% з них вважають рекрутинг фахівців цієї категорії «доволі» чи «дуже простим» завданням. Серед американських керівників таку думку висловили вдвічі менше опитаних (30%); серед німецьких — усього 13% респондентів.
Ось що сказав під час інтерв'ю Валентін Шталф (Valentin Stalf), CEO німецького стартапу N26, який займається мобільним банкінгом:
«Талант — це основа. Ми не в змозі освоїти деякі можливості тому, що не завжди вдається найняти потрібних людей, особливо це стосується фахівців із технологічних питань. Система освіти не встигає за трансформацією технологічної царини. Студенти все ще вивчають традиційний маркетинг, а нам потрібні сотні спеціалістів з онлайн-маркетингу. Також бракує програмістів. Якби ми змогли найняти 200 висококваліфікованих професіоналів вже завтра, то зробили б це».
Як компанії намагаються подолати цей розрив? Для цього використовуються кілька стратегій, з яких найпоширенішими є «модернізація робочого середовища» та «безперервність реалізації програм навчання та професійного розвитку». Єдина тактика, яка, згідно більшої частини опитаних СЕО, поки що не використовується (хоча б в обмежених масштабах), — це «переміщення операційної діяльності ближче до «пулів» талантів. Цікаво, що «вдосконалення структури компенсаційного пакету» займає місце посередині в діапазоні різних підходів, що використовуються різними компаніями світу. Неоднозначно ставляться різні регіони до тактики «змінювання дрес-коду персоналу». Найбільш консервативними в цьому плані є країни Близького Сходу та Африки.
Як і очікувалось, CEO, для котрих залучення фахівців у диджитал-сфері є відносно нескладним завданням, в основному активніше використовують цілий набір вищезгаданих підходів. Понад 80% респондентів з Китаю сказали, що використовують всі стратегії принаймні «певною мірою». «Покращення структури компенсаційних та пільгових пакетів» є пріоритетним підходом для 57% опитаних керівників китайських компаній.
Коли керівників з Азійсько-Тихоокеанського регіону запитали, чому їм відносно легко залучати «цифрові таланти» — вони у більшій частині віднесли це на рахунок культури та репутації компанії, «літопису» її інновацій, привабливих можливостей для професійного розвитку та хороших компенсаційних пакетів. Якщо CEO з Китаю фокусуються на вирощуванні «цифрових талантів», використовуючи різнопланові стратегії, то майже всі респонденти з Індії зазначили, що в цій країні є достатньо фахівців цього типу, а тому їм легше, ніж іншим, залучати потрібних професіоналів.
Ґрунтуючись на інформації, отриманої від клієнтів, керівництво PwC зробило висновок, що проблему не можливо вирішити, «купуючи» потрібних спеціалістів або змінюючи наявний кадровий склад. «Пул» «цифрових талантів» занадто обмежений, аби можна було просто звільнити одних та найняти інших. Провідні компанії вже усвідомили, що розв'язання слід шукати у змінах способів організації праці, культури та процесів. Потрібно перейняти етос диджитал-стартапів, для яких нормою є безупинність ітерацій та клієнтоцентричність. Можна розміщати «цифрові таланти» на певних ділянках, щоб вони очолили трансформацію, але секрет успіху криється в навчанні наявного персоналу вмінням, що дозволять виконувати роботу, актуальну для майбутнього, в якому домінуватиме штучний інтелект.
Щоб наблизитись до втілення цієї цілі, Світовий економічний форм у партнерстві з IT-індустрією запустив Ініціативу з розвитку навичок для IT-галузі. Її метою є до 2021-го року дати змогу 1 млн. працівникам освоїти фахи майбутнього.
Більшість опитаних керівників визнали, що особисто відповідають за перенавчання працівників, чию роботу буде автоматизовано. Це завдання вони розглядають у контексті масштабніших викликів, які повстають перед суспільством. Співробітники компаній також готові виявити ініціативу та озброїтись вміннями, які знадобляться у майбутньому. Відповідно до опитування PwC «Workforce оf the Future» («Персонал майбутнього»), три чверті респондентів виявили бажання зайнятися своїм професійним розвитком, не покладаючись на працедавця. Таким чином, діючи у партнерстві компанії та їхні співробітники зможуть реалізувати можливості зростання продуктивності, які несе в собі цифрова доба, що у підсумку дасть переваги не лише їм, але й суспільству в цілому.
За матеріалами "PwC’s 2018 Global CEO Survey: Future-Proofing Today’s Workforce for Tomorrow", LinkedIn.
|