Бізнес-освіта: що краще — MBA чи MiM?
Магістр ділового адміністрування (Master of Business Administration, MBA) або магістр менеджменту (Master in Management, MiM) — що обрати тим, хто прагне досягти корпоративних вершин? Видання Poets & Quants узагальнило думки, які висловили з цього приводу експерти в розмові з US News.
Магістр менеджменту (MiM)
Диплом магістра менеджменту часто більше відповідає потребам випускників університетів, які намагаються відразу розпочати кар’єру в бізнесі.
«Слухачі MiM-курсів молодші, ніж ті, хто навчаються на MBA-програмах», — зазначив Томас Граф (Thomas Graf), засновник сайту MiM Compass, додавши, що «як правило, вік слухачів MBA стаціонарної форми навчання становить 28-32 роки, в той час як на MiM-програмах представлена вікова категорія 22-24 роки».
Навчання на MiM-програмі може дати неабиякі переваги випускникам вишів, які щойно здобули диплом у сфері гуманітарних наук, психології або соціології.
Як зауважив Стівен Тейлор (Stephen Taylor), заступник декана Школи бізнесу Carey при Арізонському університеті:
«Поєднання спеціалізації у сфері загального менеджменту з університетським дипломом суттєво розширює кар’єрні можливості для тих випускників, які не мають відповідного досвіду практичної роботи».
Здебільшого, випускники MiM-програм розпочинають бізнес-кар’єру з посад нижчих рівнів. Крістіан фон Рікенбах (Kristian von Rickenbach), співзасновник нью-йоркської компанії Helix Sleep, так оцінив їхній потенціал:
«Індивіди, які тільки що здобули MiM-диплом, мусять дуже добре знати основи бізнесу, але оскільки вони лише розпочинають свою кар’єру, я би розмістив їх на позиції виконавця, що може стати початком сходження на управлінські щаблі».
Магістр ділового адміністрування (MBA)
MBA-програми зорієнтовані на індивідів, які вже мають за собою кілька років роботи на управлінських посадах, а багато з них знаходяться посередині свого кар’єрного шляху.
«Слід розраховувати на те, що новоспечені власники дипломів MBA відразу зможуть зайняти управлінські позиції, особливо якщо вони вже випробували себе в ролі менеджера», — сказав фон Рікенбах.
Оскільки тривалість MBA-програми становить два роки, вартість невикористаних можливостей може бути доволі високою. Ось як це пояснив фон Рікенбах:
«Розглядаючи навчання на дворічній MBA-програмі, ви можете недооцінити одну річ: а саме — те, у що обійдуться втрачені можливості. Як правило, рішення стосовно проходження курсу приймається в дуже важливий для розвитку кар’єри момент і в основному віддача від такої інвестиції є високою, але при цьому ви втрачаєте потенційні заробітки, а також шанс просунутися вгору впродовж цих двох років. Тож дуже бажаною може стати можливість пройти прискорений курс, на якому ви отримаєте приблизно такий же набір знань і навичок, як і на дворічній програмі».
Але все-таки протягом цих двох років можна отримати багато цінних знань.
За словами Гарета Хауеллса (Gareth Howells), директора MBA-програм Лондонської бізнес-школи:
«Дворічна програма відрізняється від менш тривалих альтернатив як глибиною, так і широтою свого змісту — є суттєва відмінність у тому, який обсяг знань ви отримуєте».
Отже, кожний із двох видів бізнес-навчання служить досягненню певної мети і, як наголошують експерти, обираючи програму, перш за все ви мусите запитати себе, яких цілей хочете досягти.
«Упродовж приблизно останніх 20-ти років ми бачимо, що те, який тип диплому ви маєте, стає все менш важливим. Виглядає, що деякі люди певною мірою "зациклені" на абревіатурі, яку хочуть бачити після свого прізвища», — сказав Майк Хохлойтнер (Mike Hochleutner), директор стенфордської програми Msx, зазначивши у продовження, що «через чотири роки після завершення навчання це не матиме суттєвого значення; а важливим буде лише те, які навички ви здобули, яку мережу сформували та як забезпечуватимете безперервність свого професійного зростання».
За матеріалами "MBA vs. Master’s In Management", Poets & Quants.
Stock Photos from Billion Photos / Shutterstock
|