Чого хочуть бізнес-леді?
Cheryl Womack (президент американської неприбуткової організації Leading Women Entrepreneurs of the World, LWEW) розповідає, як її організація розповсюджує знання.
Жінки, які є власниками бізнесу в США, за останні 30 років здобули справжнє визнання та затвердили свої позиції у діловому світі. Але в глобальному масштабі багато жінок-підприємців все ще стикаються з безліччю проблем. У той час, як для одних перспективи прекрасні, для інших — затьмарені. Мета LWEW — забезпечити жінок зі всього світу інформацією та допомогою, тим самими надаючи хороші та рівні перспективи для всіх.
Що є метою діяльності Вашої організації та як вона функціонує?
Організацію заснувала Anita Alberts 9 років тому (Лос-Анджелес). Вона працювала з торговими палатами та хотіла об'єднати жінок-підприємців усього світу.
Зараз членами організації є 318 жінок з більш ніж 50-ти країн, які разом генерують більше 162 мільярдів доларів США для світової економіки та виступають роботодавцями для більш ніж 500000 людей. Святкування нашої 10-ї річниці відбудеться у березні цього року в Банкоку.
У яких сферах бізнесу обертаються члени LWEW? Який їх середній вік?
Компанії та галузі — різноманітні, від виробництва до роздрібної та оптової торгівлі. Я, наприклад, засновниця страхової компанії, яка надає послуги у галузі вантажоперевезень. Вікові рамки, важко сказати, — від 30-ти до 70-ти і більше. Одна з найактивніших членів організації — це 82-річна канадка. Дивлюся на неї і усвідомлюю, що не можу збавляти оберти у свої 55 — попереду ще довгий шлях!
Яка різниця у бізнес-можливостях для жінок з різних країн?
Ситуація дуже відрізняється залежно від країни та регіону. Наприклад, нещодавно я була у Чеській Республіці та мала зустріч з президентом Американської палати, яка налічує 187 членів і жодної жінки! Я була шокована.
Потім я поїхала до Бухаресту (Румунія) і не могла повірити в те, що побачила. Я зустрічалась з жінками, які, перебуваючи менш ніж 6 років у бізнесі, побудували справжні імперії (від 50 до 100 мільйонів доларів США) у фармацевтичній галузі та сфері розваг. Румунські жінки все ще вважають це не можливим — але вони це роблять!
Які риси вражають Вас у жінках-власниках бізнесу?
Коли жінки починають власний бізнес, вони страшенно серйозно до цього ставляться. Для жінок з Румунії та Таїланду, з якими мені пощастило спілкуватися, досягнення успішності в бізнесі — це як поєдинок. Вони настільки сфокусовані на перемозі, що, здається, бояться загинути, якщо "програють".
На конференціях вони немов губки, які всмоктують в себе підприємницький дух, коли зустрічають більш досвідчених жінок. Підтримка та проведення з ними мозкових штурмів — це найцікавіше, що траплялося зі мною в житті.
Діяльність організації сфокусовано лише на навчальній та емоційній підтримці, або ж має місце й міжнародне ділове співробітництво?
О, партнерство та співробітництво безперечно існує. Ми також допомагаємо жінкам отримати доступ до капіталу та зовнішніх інвесторів, і, відповідно, допомагаємо тим, хто хоче інвестувати. Ми також спонсоруємо стипендії для молодих жінок, які цікавляться сферою бізнесу.
У яких країнах, на Ваш погляд, зараз існують чудові можливості для жінок?
Центральна Європа є осередком зародження активності, там так багато можливостей. У Польщі та Румунії, зокрема.
Які переваги участі у LWEW для членів з Америки, що перебувають у Ваших рядах довше за інших?
Американки знають свій бізнес та національний ринок дуже добре, але часто їм важко побачити світову економічну картину. Співробітництво з жінками з усього світу відкриває їм очі на нові можливості: аутсорсинг, нові ринки та консалтинг.
Анна Качкалда, за матеріалами BusinessWeek.
|