ІНТЕРВ'Ю | Підприємництво 17 листопада 2006 р.

Звіт із Китаю: Новітні підприємці

В нижченаведеному інтерв'ю читачі матимуть змогу ознайомитися із враженнями делегації Гарвардської бізнес-школи, яка відвідала Китай. Йдеться про фундаментальне переосмислення принципу підприємництва. Метою поїздки делегація називає бажання усвідомити важливість змін у китайській економічній та соціальній системі, яким чином підприємництво впливає на ці зміни.

З.: Які висновки про підприємництво у Китаї зробила Ваша делегація?

В.: Перед тим, як відповісти на це запитання, слід врахувати, що ми мали нагоду ознайомитися лише із обмеженою часткою підприємницької активності у Китаї. Зокрема відвідали такі східні міста, як Пекін, Шанхай та Ханчжоу.

Відчути потужність трансформаційних процесів, які відбуваються у Китаї, просто неможливо, якщо не побачити їх на власні очі. Психічна, економічна та соціальна інтенсивність змін є просто вражаючою. Передати словами всю ту енергію та ентузіазм, яку відчувають китайці, абсолютно неможливо.

З.: Попри рух в напрямку капіталістичної системи, влада й досі відіграє потужну роль у економічній ситуації країни. Яким чином це впливає на підприємницьку діяльність у Китаї?

В.: Про це ще зарано говорити, але на мою думку, з точки зору короткострокових перспектив, саме влада є найбільшим рушієм бізнесу у Китаї. Окрім того, влада — це не монолітна єдність. Існують національні, провінційні та муніципальні різновиди влади. Всі вони відіграють свою роль для підприємництва. Проте, складається враження, що найбільш впливовими є саме регіональні різновиди влади. Вони несуть відповідальність за університетські програми, податкові пільги, освітні закони і т. п.

З.: Складається враження, що учасники подорожі приємно здивовані високою якістю китайських працівників та їхньою хорошою освітою.

В.: Знову ж таки, слід зважати, що йдеться лише про те обмежене коло людей, з якими нам вдалося зустрітися. Проте, ми вже знаємо, як працюють китайські студенти, адже багато з них навчаються і у Гарвардській бізнес-школі. Китайці також працюють у провідних американських компаніях. Тому, не можу сказати, що хороша освіта китайських працівників нас дуже здивувала. Просто приємно, що наші очікування виправдалися.

З.: Подорож до Китаю була певним чином незвичною для членів Гарвардської бізнес-школи. У ній взяли участь представники різних галузей знань. Чи став у нагоді такий диференційований підхід до формування групи?

В.: Звісна річ, що багатоманіття точок зору, думок та запитань дуже збагатило наш досвід перебування у Китаї. Після відвідин кожної компанії, повертаючись до автобусу, ми мали нагоду обговорити те, що ми побачили і поділитися власними інтерпретаціями тих чи інших подій.

З.: Фактично кожен учасник групи говорить про те, як подорож змінила їхню точку зору на підприємництво у Китаї. Про що саме йдеться?

В.: Нам вдалося виробити переконання, що успіх може бути досягнутий дуже багатьма способами. Але якщо ви дізнаєтеся про якийсь новий для себе спосіб досягнення успіху — це не може не надихати. Як приклад, ми вперше зіткнулися з такою функцією влади, яку вона виконує у Китаї — сприятливою та позитивною. По-друге, хоч у більшості випадків сучасна інфраструктура дуже допомагає працювати, у Китаї багато підприємств обходяться і без неї.

Мені дуже сподобався китайський вислів: "Велику рибу можна спіймати лише у брудній воді". Він означає, що коли вода чиста — велика риба ховається. Якщо ж перекласти це на мову бізнесу — тоді великі можливості відкриті для кожного у часи змін, хаосу, невизначеності та несприятливих обставин. Китай на повну силу використовує це правило і розвивається шаленими темпами.

З.: Яку пораду ви могли б дати тим людям, які думають над відкриттям власного бізнесу у Китаї?

В.: Вирушайте туди просто зараз. Слухайте, спостерігайте, вивчайте. Коли будете готові діяти — створіть мережу надійних людей, на яких завжди можна покластися і які допоможуть вам здійснювати бізнес.

За матеріалами "Report from China: The New Entrepreneurs", HBS Working Knowledge.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Сила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесiСила звички. Чому ми діємо так, а не iнакше в життi та бiзнесi
Спершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слідСпершу найважливіше! Жити, любити, вчитися, залишити слід
Нетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікаціїНетворкінг для інтровертів. Поради для комфортної та ефективної комунікації

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2025, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)