Блогоманія в корпоративному середовищі. Частина 1
Автор: Олександр Данилюк, MCUa
Що Ви робите, коли прокидаєтесь? Чистите зуби, їсте, одночасно намагаючись згадати — а чи не п'ятниця сьогодні? А от віце-президент Boeing Commercial Airplanes, уявіть собі, розплющивши очі думає про власний блог. "Що сьогодні я представлю на суд читачів? Яких проблем торкнуся? Чим зацікавлю та що почерпну від інших?" — приблизно такі думки відвідують його невтомну свідомість.
Коли Bob Lutz, віце-президент по розробці продуктів General Motors, бажає отримати швидкий відгук клієнтів про останній продукт компанії, нову стратегію або щось специфічне (скажімо, якість металевих щитків на новій моделі "Шевроле"), він знає куди йти — на їх власний корпоративний блог — fastlane.gmblogs.com.
Lutz — один з небагатьох корпоративних керівників, які почали експериментувати з блогами для зв'язку із клієнтами в режимі он-лайн, розвитку корпоративних комунікацій і маркетингових цілей.
Ідея блогів (скорочення від Weblog, веб-сайт коментарів, написаний, як правило, від імені однієї персони в розмовній манері) проста до неподобства. По суті, це той же щоденник, тільки з іншою назвою. Але якщо щоденник переважно акцентований на його власнику, з його переживаннями, поглядами та відвертістю (чи часто Ви червоніли, читаючи чужі думки?), то ціль блога — тим або іншим способом викликати інтерес до обговорюваної області, питання або проблеми. І тут вже інтерес взаємний (як казав Жеглов: "…здесь у него любовь с интересом, здесь у него лежбище"), і в автора, і в читачів. Форма онлайнового щоденника отримала визнання і в корпоративній сфері.
Сьогодні близько 35 мільйонів співробітників американських компаній — а це кожний четвертий найманий службовець — відвідують блоги й, у середньому, витрачають по 3,5 години на тиждень (а це 9% всього робочого часу) на читання та записи. Такі результати дослідження, проведеного на замовлення Advertising Age. Можна забути про перерву на обід — тепер його коректніше називати перервою на блог.
Аналітики Advertising Age з'ясували, що тільки половина технічних і чверть інформаційних (новинних) блогів мають пряме відношення до проблем бізнесу. За даними ComScore, «корисних» щоденників і того менше — всього 25% від загальної кількості. Виходить, що наймані службовці за цей рік витратять 4,8 млрд. робочих годин, всмоктуючи мудрість тих ресурсів, які, можливо, і несуть світло знання клеркам, однак, зовсім не приводять у захват їхніх керівників.
|
Провідні корпорації всерйоз прийнялися за ведення власних корпоративних блогів. Це, крім GM і The Boeing Company, також компанія Google (як же без неї), Hewlett-Packard, IBM, Microsoft, Red Hat, Edelman, Stonyfield Farm, Yahoo. Ці блоги — лише маленька частина блогосфери, яка постійно розширюється. Відповідно до даних Technorati Inc. (пошукова система, що спеціалізується на блогах), якщо на початку 2003 р. було більше 100 тис. блогів у світі, то на даний момент їх налічується не менше 19 млн., причому щодня з'являється близько 80 тис. нових блогів. Кількість сторінок в індексі подвоюється кожні 5 місяців протягом трьох років.
На думку журналістів NewsFactor, зараз блоги — це вже ціла індустрія із власною термінологією (блогери, блогосфера), форматом даних, програмами і серверами.
Зненацька блоги перестали бути тільки способом самовираження користувачів інтернету й перетворилися в канал, за допомогою якого компанії спілкуються з менеджментом, працівниками та клієнтами.
Корпоративні блоги можна умовно розділити на дві категорії. Перша — для внутрішнього користування. Це блоги, в яких менеджмент спілкується із працівниками, у них відбувається обмін думками, обговорення проектів. Друга категорія — блоги для зовнішніх (стосовно компанії) читачів. У них менеджери й керівники різних проектів і служб сповіщають відвідувачів про новини компанії, дають іншу суміжну інформацію.
Продовження — Блогоманія в корпоративному середовищі. Частина 2.
Використана інформація Chief Executive, Advertising Age, HBS Working Knowledge, Webplanet.ru, Technorati Inc., ComScore, NewsFactor.
|