ІНСАЙТИ | Підприємництво 24 грудня 2014 р.

Як побудувати дуже успішний бізнес: 10 правил

Ніщо так не мотивує високопрофесійних фахівців, як перспективи, котрі їм пропонує організація; при цьому амбітна, чітко сформульована ціль є засобом реалізації цих можливостей. Відомий підприємець Ерік Вагнер (Eric T. Wagner) коментує у своїй статті на Forbes десять правил, якими керувалися Сет Голдмен (Seth Goldman) та Беррі Нейлбафф (Barry Nalebuff), вибудовуючи «з нуля» свою компанію Honest Tea.

Як побудувати дуже успішний бізнес: 10 правил
Ілюстрація: Knowledge@Wharton

1. «Будуйте лише те, у що вірите — саме віра є першим кроком до створення видатного бренду».

Я йшов до цього висновку протягом 30 років свого підприємницького життя. Коли ви залишаєтеся сам на сам зі своїми проблеми та, сидячи у темній кімнаті, намагаєтесь з’ясувати, чому ваш бізнес котиться під укіс, єдине, що може змусити вас продовжувати рух уперед — це віра у свою мету.

2. «Не ставте перед собою завдання на кшталт — вдосконалювати те, що є (наприклад, на 10%); якщо ви вже беретесь за щось, то робіть це у якійсь інший спосіб, ніж інші».

Завдяки підприємництву, ми спільно створюємо неймовірні продукти, сервіси та компанії. Але, все ж таки, ми живемо у середовищі, де домінує бізнес типу «і я також». Не потрапляйте до цієї пастки. Копайте глибоко і вже зараз продумайте, як ви будуватимете щось кардинально краще і кардинально відмінне від того, що мають всі інші.

3. «Вас обов’язково копіюватимуть. Тож не робіть ані кроку доти, доки у вас не з’явиться впевненість у тому, що імітатори не спроможуться вас знищити».

Щойно нова пропозиція починає набирати висоту на ринку, чи не миттєво з’являться її копіювальники. За рахунок чого ви виграватимете як у потужних традиційних гравців, так і в жвавих «новачків»? Найкращим засобом здобути перевагу в конкурентній боротьбі є система безперервної інновації. Але ви також можете піти шляхом Honest Tea — подружитися з якоюсь великою компанію — а потім дозволити їй вас придбати (Coca-Cola Company купила Honest Tea у 2011-му).

4. «Підготуйтесь до поганих часів — сформуйте резерви грошей та енергії».

Гарна порада. Щоправда зробити це надзвичайно важко. Чи може стартап чи компанія, що зростає, мати гроші «в загашнику»? Але Голдмен та Нейлбафф пропонують непогану ідею — бігти, максимально позбавившись усього зайвого так, аби ви принаймні не витрачали гроші та енергію на вітер. Будьте певні у вас будуть і помилки, і невдачі, а тому хоча б невеликі запаси капіталу та енергії допоможуть вам впоротися з проблемами.

5. «Не втрачайте контроль над бізнесом до моменту його продажу».

Деякі підприємці радо віддають контроль в обмін на щедрі потоки венчурного капіталу. Але, фактично передаючи комусь управління вашим дітищем, ви ризикуєте зруйнувати візію та культуру, у створення яких ви вклали стільки сил. Так, Honest Tea отримала інвестиції вже на самому початку, але її засновники не поспішали комусь передавати кермо правління. (Натомість зараз, хоча Голдмен і надалі реалізовує свою візію як генеральний директор Honest Tea, його бос в Coca-Cola будь-якої миті може сказати йому — "все, досить!"».)

6. «Не робіть найважливіші значущі речі предметом компромісу — досягайте компромісу у всіх інших сферах».

Візія, ціль, основні цінності, — викарбуйте це на камені і ніколи не намагайтесь це змінити, «прогинаючись» під чиїмось вимогами. Але втілюючи свою ціль у продуктах та послугах, виявляйте якомога більшу гнучкість, адаптуючи свою пропозицію до того, чого хочуть клієнти.

7. «Продумайте, як ви досягатимете своїх цілей з дуже малим бюджетом, а потім розділіть цю цифру на два».

Раджу вам застосовувати засади lean-управління з першого дня існування фірми. Жодних шикарних офісів. Жодних кольорових проспектів. Роздування бюджету означатиме для вас тільки одне — смерть підприємства вже на ранніх етапах його існування.

8. «Це марафон — а не спринт».

Побудова бізнесу — це назавжди. Ніхто ж не полетить до Непалу, аби без жодної підготовки за 12 хвилин піднятися на Еверест. Тож налаштовуйтесь на те, що перед вами тривалий процес формування бізнес-систем, який складатиметься з малих, пов’язаних між собою кроків.

9. «Займайтесь і родиною, і своїм фізичним та душевним здоров’ям».

Прийнято вважали, що прийти до успіху можна лише працюючи щонайменше 18 годин на добу. Але якось Голдмен сказав мені, що пережив перші роки становлення компанії завдяки двом речам — по-перше, він вірив у свою мету; по-друге, намагався вести нормальний спосіб життя. Насправді, для того аби створити успішну фірму не обов’язково руйнувати родинні стосунки, жертвувати здоров’ям та перетворюватися на пацієнта психіатричної лікарні.

10. «Підходьте до створення підприємства так, якби ви збиралися володіти їм завжди».

Чи продасте ви з часом свою фірму? Може й так. Чи це єдина причина, чому ви зайнялися цією справою. Скоріше всього, що ні. Якщо основою вашого бізнесу є пристрасть та палке бажання запропонувати щось споживачам, що позбавило б їх якогось «головного болю», то у підсумку цінність вашого підприємства буде набагато вищою, ніж якби ви просто відкрили його з метою якнайшвидше «сколотити» капітал.

За матеріалами "10 Rules To Build A Wildly Successful Business", Forbes.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Зроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший часЗроби це зараз. 21 чудовий спосiб зробити бiльше за менший час
Ефект накопичення. Покрокова інструкція до успіхуЕфект накопичення. Покрокова інструкція до успіху
Сила продуктивності. Як подолати прокрастинаціюСила продуктивності. Як подолати прокрастинацію

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)