ІНСАЙТИ | Вирішення проблем 23 серпня 2013 р.

Станьте героєм, або Як подолати будь-яку проблему

Звісно, проблема — річ малоприємна. Тому, коли вона трапляється, подеколи хочеться відсторонитися, опинитися якомога далі від радіуса її дії хоча б на певний час. Щоправда, на думку Фреда Кофмана (Fred Kofman), професора з лідерства University Francisco Marroquin, коуча та автора книг «Metamanagement» («Метаменеджмент») та «Conscious Business» («Усвідомлений бізнес»), робити цього не варто, бо в усвідомленні приналежності до проблеми криється ключ до її вирішення.

Фред Кофман (Fred Kofman)
Фред Кофман
(Fred Kofman)
Якщо ви не бачите себе часткою проблеми, то ніколи не станете складником її розв’язання. Цьому нас вчить одна й та ж сама історія, що в дещо відмінних модифікаціях ствердилася у кожній культурі. «Герой із тисячею облич», — таку назву дав їй Джозеф Кемпбелл (Joseph Campbell), відомий дослідник міфології та один із натхненників «Зіркових війн». Ось як розгортається сюжет цієї історії. На початку її герой відчуває себе безпорадним перед силою обставин. Але наприкінці він усвідомлює, що в змозі приборкати долю і тільки йому вирішувати, які дії вчиняти, як вчитися та як зростати.

Викладаючи бухгалтерську справу в Массачусетському технологічному інституті, я переконався, що цифри формують сприйняття; а, будучи наставником лідерів різних організацій світу, — побачив, як історії формують життя людей. Гарні оповіді надихають, погані — паралізують волю та позбавляють життєвих сил. Натомість найгірші із найгірших роблять із вас жертву.

Зрештою, герої — це не просто персонажі міфів. Вони — уособлення вас у вашому найкращому прояві. Ось п’ять порад, як ані на мить не забувати про те, ким ви насправді є.

1. Не проблема — а виклик

Те, що ви називаєте «проблемою», не є чимось незалежним від вас, — це ситуація, котра вам докучає. Отже, аби впоратися з нею якомога ефективніше, уявіть себе гравцем на полі, котре захопила проблема. Сприймайте труднощі як можливість проявити свою істинну сутність.

Скажімо, я дуже часто лапаю себе на думці: «Справжньою проблемою є те, що ти зі мною не погоджуєшся…». Не дивно, що ця ж сама гадка не дає спокою моєму колезі. Отже, ми намагатимемося довести один одному власну правоту доти, доки ми не усвідомимо, що застрягли у тенетах сюжету не найкращої історії. Станьте стіною один супроти одного — неодмінно опинитеся у глухому куті: будете без жодного толку виплескувати свою енергію.

2. Ніколи не запитуйте — «хто винен?»

Зрозуміло, не ви створили ситуацію, яка завдає вам шкоди. Тому й виникає неабияка спокуса, звинувативши КОГОСЬ, відчути себе безвинною жертвою. Проте невинуватість, у підсумку, обертається безсиллям. Тож, станьте героєм — сфокусуйтеся на тому, що ви в змозі зробити аби відреагувати на виклик. Замість того, щоб нарікати: «Чому ж це зі мною сталося!» — запитайте себе: «Що найкраще я можу вчинити у цих обставинах?»

Якось мені довелося бути наставником керівника однієї фінансової компанії, котрий постійно бачив коріння своїх негараздів у всіх і вся, — в наглядових органах, конкурентах, економічній ситуації, підлеглих, своєму керівникові та колегах. Так, все це було далеко не ідеальним. Але головна причина крилася у його свідомості, яка не сприймала того, що насправді він у змозі гідно відреагувати на ці фактори. Саме це і стояло на заваді його професійного зростання як керівника.

3. Забудьте про те, чого ви не хочете — сконцентруйтесь на тому, чого прагнете

Скажімо, вас турбує якесь питання. Який розвиток подій ви хотіли б бачити? Я ставлю таке запитання щоразу, коли виступаю у ролі коуча. При цьому незмінно повторюється одне й те ж саме. Мій клієнт розповідає мені, чого він волів би уникнути у майбутньому. Що ж, погане завершення пригоди героя: уникнення небажаного відволікатиме вашу енергію від досягнення того, чого ви прагнете.

Наш мозок не в змозі опрацьовувати «ні». Тож, намагаючись ігнорувати певні події, ми самі ж підсвідомо їх створюємо. Не вірите? Тоді спробуйте зараз не думати про небажані речі та поспостерігайте, куди рухатиметься ваша думка. Чітко сформулюйте позитивний наслідок. Запитайте себе — чого я насправді хочу, а потім якнайдетальніше уявіть бажаний для вас результат візуально. Таким чином ви наділите плоттю концептуальний каркас вашої візії. Крім того, поставте собі такі запитання: «як я знатиму, що досяг того, чого бажав?», «що при цьому думатиму? що відчуватиму?» Це дасть вам змогу встановити виміри успіху, котрі підкажуть, наскільки ви наблизилися до втілення мрії.

4. Ставте тільки на золоту медаль

Зрештою, справа не в тому, аби влучити в ворота, — потрібно виграти гру. Прагніть усією душею досягти того, що для вас найбажаніше. Вибудуйте для себе ланцюжок дій, що наближають вас до цілі, скажімо, від отримання цікавої роботи до кар’єрного просування, професійної здійсненності та досягнення щастя. Адже щастя — це і кінцева мета, і остаточний вимір успіху.

Що важливіше за мету «Х» ви отримаєте, коли її досягнете? Поставте собі це запитання — і ви переконаєтесь, що ніколи не прагнули до того, чого насправді б хотіли. Бо усі ми домагаємося того, що, ЯК НАМ ЗДАЄТЬСЯ, є тим, чого прагнемо. Скажімо, ви колись купували набір ключок для гольфу, бо сподівалися, що це дасть вам змогу грати краще? А що важливіше, ніж просто краща гра, ви отримали б, покращивши свою гру?

5. Щастя — це не тільки успіх

Повністю віддайтеся досягненню бажаної цілі. Це неабияк підвищить ваші шанси на успіх. Проте успіх — це не найважливіше. Аби стати героєм, ви повинні досягати цілі виключно етичними засобами, — тими, що є вираженням ваших істинних цінностей. Успіх дарує нам величезне задоволення; але лише цілісність дозволяє досягти щастя.

За матеріалами "Be A Hero: Five Steps to Vanquish Any Problem", LinkedIn.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Налаштуйся на зміни. Нова психологія успіхуНалаштуйся на зміни. Нова психологія успіху
Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!Не мона. Зміниш звички — зміниш життя!
Кмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесіКмітливіші, швидші, кращі. Секрети продуктивності в житті та бізнесі

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)