ІНСАЙТИ | Креативність 8 червня 2016 г.

Як запалити іскру творчості в компанії?

Чимало керівників вважають, що креативність потрібна лише на окремих ділянках бізнесу і при потребі намагаються залучати творчих «геніїв» ззовні. При цьому ігнорується один простий факт: творчі задатки є в кожної людини і те, чи зможе вона їх реалізувати на роботі, значною мірою залежить від умов, які для цього створює компанія.

Джейсон ДеМерс (Jayson DeMers)
Джейсон ДеМерс
(Jayson DeMers)
«Креативність дозоляє знаходити нетривіальні рішення проблем, які подеколи здаються нерозв’язними, переосмислювати глибоко вкорінені припущення, підвищувати ефективність внутрішніх процесів і, найважливіше, формувати атмосферу, котра б надихала людей, спонукаючи їх максимально розкривати свої здібності», — зазначає Джейсон ДеМерс (Jayson DeMers), засновник та голова SEO-агенції AudienceBloom.

Хоча залучення талановитих фахівців є критично важливим для успіху будь-якої сучасної компанії, все ж таки головним є створення середовища, яке б сприяло розвитку креативності кожного працівника. Зробити це нескладно — було б лише бажання. Ось п’ять кроків, котрі допоможуть вам досягти бажаного результату.

1. Запровадьте гнучкий графік роботи

Різні дослідження послідовно вказують на те, що гнучкий робочий графік підвищує продуктивність та рівень вдоволеності персоналу. Лише це повинно спонукати вас відмовитись від традиційних офісних годин та поексперементувати: дати людям можливість працювати в найзручніший для них час; впровадити дні, коли можна виконувати роботу вдома; або навіть надавати відпустки «за потребою» (головне, щоб було виконано завдання).

Якщо індивід відчуває більшу свободу, не перебуваючи під тиском часових обмежень (скажімо, не потрібно летіти до офісу з обідньої перерви аби вчасно сісти за комп’ютер чи «кров з носа» завершити звіт до певної години), він з більшою ймовірністю може натрапити на якійсь нестандартні ідеї. Інакше кажучи, якщо хочете, аби підлеглі мислили поза рамками звичного — дайте їм можливість працювати поза рамками звичного.

2. Заохочуйте людей робити перерви

І знову можна повторити те, що було сказано вище. Паузи в роботі підвищують продуктивність та сприяють задіянню творчих резервуарів працівників. Якщо замість того, щоб сидіти перед монітором, намагаючись «витиснути» з себе потрібне рішення, людина має змогу відволіктись, прогулятись, щоб у невимушеній обстановці обдумати проблему, в неї швидше з’явиться «свіжа» ідея.

3. Прислуховуйтесь до цікавих думок

Одним із найбільших обмежень для розвитку творчого потенціалу компаній є не стільки брак у них креативу, а в першу чергу те, що керівники не можуть або не хочуть його побачити. У ваших підлеглих може бути купа яскравих, незвичних, класних ідей, але ніхто їх не озвучуватиме, якщо ви не створите для цього комфортні умови.

Отже, візьміть за правило вислуховувати кожну нову ідею, навіть якщо вона здається поганою, нездійсненою або суперечить вашому способу мислення. Не обов’язково пробувати реалізовувати кожну з них. Важливо надавати чесний зворотний зв'язок, показувати людям, що цінуєте їхню ініціативу та, зрозуміло, ніколи не присвоювати собі авторство найкращих задумів. Таким чином у компанії поступово формуватиметься самодостатня культура, що стимулюватиме креативність персоналу.

4. Наповніть офісний простір сенсорними відчуттями

Дуже часто осяяння є продуктом поєднання ніяк не пов’язаних між собою ідей, а тому стимулювання потоку розрізнених думок через генерування сенсорних відчуттів може допомогти працівникам знаходити джерело натхнення.

Наприклад, на стінах можна розвісити абстрактний живопис, якій би змушував замислюватись над його змістом, або наповнювати приміщення новими ароматами чи програвати незвичну спокійну музику. Це дозволить створити не лише сприятливе для креативності середовище, але й також невимушену приємну атмосферу, у якій люди почуватимуть себе краще, а тому працюватимуть продуктивніше.

5. Прищеплюйте командний спосіб мислення

Рідко коли яскрава ідея народжується в одній голові. Практика показує, що найкращі бізнес-ідеї є продуктом дискусій з партнерами, інвесторами та членами команди. Тобто креативність — це командний спорт і вашим завданням є допомогти членам групи досягти якнайпродуктивнішої взаємодії.

Створюйте умови для налагодження тіснішої співпраці в колективі. Якщо потрібно, модифікуйте оргструктуру компанії та переплануйте офісний простір. Проводьте заходи, які б згуртовували персонал. Плануйте роботу так, щоб працівники були б змушені надавати підтримку один одному, спільно шукаючи розв’язання проблеми. Все це сприятимете зміцненню довіри в команді та спонукатиме людей працювати разом, генеруючи нові ідеї та втілюючи їх у життя.

За матеріалами "5 Ways to Inspire Creativity in Your Employees", Entrepreneur.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мій бос — ідіотМій бос — ідіот
Есенціалізм. Мистецтво визначати пріоритетиЕсенціалізм. Мистецтво визначати пріоритети
Торгівці правдою. Бізнес на новинах та битва за фактиТоргівці правдою. Бізнес на новинах та битва за факти

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)