Чому вашій компанії потрібен директор із впливу
Ви можете навіть не знати про існування цієї посади, але невдовзі вона гратиме вирішальну роль у керівних командах. Алекс Будак (Alex Budak), соціальний підприємець і співзасновник StartSomeGood.com, передбачає, що кожна велика компанія і стартап незабаром наймуть свого директора із впливу (Chief Impact Officer, CImO) і тим самим донесуть голос впливу до вищого керівництва.
Хоча ви, без сумніву, можете перерахувати всілякі абревіатури ролей, що починаються з літери C, роль CImO поки невідома більшості компаній. Проте минулого року титул CImO почав зміцнювати свій бренд у світі стартапів, коли BetterUp найняв найвідомішого на сьогоднішній день керівника з впливу, принца Гаррі. У даний час більшість компаній не вважають їхню присутність у компанії необхідністю. Тим не менш, для прогресивних організацій CImO невдовзі стане незамінним інструментом як для короткострокового, так і для довгострокового успіху компаній будь-якого розміру.
Axios повідомляє, що сьогодні «бізнес перебуває під великим тиском, щоб врятувати суспільство», і все більше людей довіряють бізнесу, ніж урядам чи неурядовим організаціям. Це виключно важкий тягар для засновників і гендиректорів, і він не може бути належним чином покладений тільки на одну людину (на яку одночасно чинять тиск інвестори, головним чином, для отримання фінансового прибутку).
Тиск на компанії, аби вони були орієнтовані на місію і позитивний вплив, йде не тільки ззовні; він також дедалі більше йде ізсередини. Працівники різного віку, і особливо представники покоління Z, що подає надії, однозначно очікують, що компанії, в яких вони працюють, поводитимуться відповідально в суспільстві і надаватимуть їм засоби, за допомогою яких вони зможуть змінити світ на краще.
Сьогоднішні співробітники швидко залишають компанії, які не дають їм сенсу, і дотримуються все більш високих стандартів щодо очікувань корпоративної поведінки. Для компаній важливими є обидві сторони рівняння впливу: активний позитивний вплив на всіх стейкхолдерів за допомогою продуктів та послуг, а також адекватне реагування на зовнішні етичні та культурні дилеми у міру їх виникнення.
Як каже співзасновник StartSomeGood Том Докінз (Tom Dawkins): «Вплив має бути лінзою, а не категорією». Іншими словами, нам потрібно постійно думати про вплив усіх наших дій та вчинків, а не як про окремий відділ, з яким ми зв’язуємось із конкретних випадків. Вплив — це не лише волонтерські дні та позитивні заяви. Йдеться про узгодження нашої місії, візії та цінностей у всьому, що ми робимо.
Деякі CImO-новатори вже старанно працюють у корпораціях і стартапах. Але оскільки ця роль все ще нова, обов’язки директора із впливу ще доведеться прописати, і це дійсно захоплююча можливість для всіх нас. Надалі CImO можуть грати ключову керівну роль у наступних трьох областях у всіх типах компаній.
1. Корпоративна соціальна відповідальність
Під цю парасольку Алекс Будак включає як більш традиційні екологічні, соціальні та управлінські (ESG) критерії, які все більше інвесторів використовують при відборі компаній, так і заходи корпоративної соціальної відповідальності (CSR), які можуть включати все — від знижок на продукти певних груп до партнерства з низовими некомерційними організаціями.
CImO стежить за тим, щоб усі ці частини об’єднувалися в єдиний наратив і щоб усі дії були пов’язані із загальною стратегією фірми. Директор із впливу подбає про те, щоб вся керівна команда знала про ці зусилля і щоб вони враховувалися при ухваленні рішень, починаючи від фінансів і закінчуючи брендингом.
2. Врегулювання етичних конфліктів
Оскільки все більше і більше компаній розглядають практичні результати не лише як прибуток, такі як вплив на навколишнє середовище та суспільство, і все частіше набувають нових юридичних форм, таких як благодійні корпорації (B Corps), прийняття рішень стає набагато складнішим. Як компанія врівноважує потенційне нове партнерство з величезним фінансовим потенціалом та такою ж величезною шкодою для навколишнього середовища?
Більшість стартапів не має хорошого механізму для подібних складних рішень. І хоча фінансові директори здатні обґрунтувати фінансові результати, нам потрібні CImO, які обґрунтують вплив аспектів. Це не гарантує, що вплив драйвуватиме всі рішення. Але це гарантує, що він отримує місце за столом переговорів і стає своєрідною лінзою, через яку далекоглядні компанії приймають рішення.
3. Артикулювання цінностей та поширення цілі
Як каже генеральний директор Ben & Jerry Метью Маккарті (Matthew McCarthy), компанії повинні не тільки мати, а й вміти артикулювати свої цінності. Це може бути будь-що, каже він, «але чого не може бути, так це їхньої повної відсутності».
Щоб робити правильні речі, потрібно працювати, і CImO можуть забезпечити підкріпленя слів діями. Директори з впливу допоможуть компаніям сформулювати свої цінності та переконатися, що колеги спираються на них під час прийняття рішень. CImO виступатимуть за цілі та дії, засновані на цінностях, у всій компанії; вони допомагатимуть товаришам по команді на всіх рівнях зрозуміти велику місію компанії, а організації — жити відповідно до цих ідеалів — у діях, а не лише на словах.
Отже, можливість зрозуміла: компанії відчувають тиск з усіх боків, щоб досягати впливу на свою роботу як усередині, так і ззовні. Щоб це сталося, лідерським командам потрібен хтось, хто б підняв вплив від ізольованого відділу до важливої лінзи для прийняття рішень. Людина, яка робить це можливим, — директор із впливу. І саме вони мають стати вашим наступним великим наймом.
Ілюстрація: diligent.com
|