ІНСАЙТИ | Криза і бізнес 7 жовтня 2020 р.

10 переконливих доказів того, що криза — найкращий час почати бізнес

Джерело: Baker Tilly

Якщо ви давно планували розпочати власний бізнес, маєте ідею, план та бачення, то варто не відкладати і спробувати власні сили зараз, тому що криза дає значні переваги сміливим.

10 переконливих доказів того, що криза — найкращий час почати бізнес

1. Найкращий час почати бізнес — це завжди “тут і зараз”

Якщо чекати ідеальних умов для виходу на ринок, то ваш бізнес так і залишиться планом на папері. Ви можете намагатися передбачити майбутнє, прорахувати все до дрібниць, скласти найточніші прогнози, щоб зрозуміти, коли настане саме та година для відкриття бізнесу. А потім щось трапиться, якийсь “чорний лебідь” перепливе вам дорогу, і ви так нічого й не зробите.

У трейдерів та інвесторів є поняття “market timing” (час ринку) — це стратегія входу чи виходу з фінансового ринку на основі прогнозів його руху вгору чи донизу. В одному великому дослідженні було розглянуто понад 15 000 прогнозів, отриманих на основі 237 інформаційних розсилок на ринку за 12-річний період. На кінець досліджуваного періоду 94,5% виявились помилковими.

Це не значить, що не потрібно планувати, проте відкладати щось до кращих часів — це відкладати все життя.

2. Умови виживання — це умови для успіху

Коли ви починаєте бізнес у складні часи, маєте більше ризиків у короткостроковій перспективі, проте ви будете міцнішими за інших у довгостроковій.

Зараз підприємці, які відкрили компанії в спокійні часи, переживають неймовірний стрес: не знають, що робити, аби врятувати компанію, як зберегти клієнтів та співробітників. Проте ті, хто вже пережив, наприклад, кризу 2008-2009 років, реагують спокійніше, їхні дії більш скоординовані, а погляд у майбутнє реалістичний, але не депресивний. Вони вже знають, як діяти в кризові часи, і почуваються більш впевнено.

Коли ви починаєте бізнес із боротьби, вам простіше буде боротися й далі. Не в тому сенсі, що у вас буде точний план дій або ви абсолютно не будете нервувати — кожна криза чи проблема відрізняється від іншої, але ви будете знати, що у вас є сили подолати складнощі.

До того ж зараз залучити інвестиції стало набагато важче, отже, якщо ваш бізнес отримає інвестиції — це знак того, що він має сильний потенціал для розвитку.

3. Сформується вірна команда з великою історією боротьби

Вчені з поведінки довели, що чим важча ваша колективна подорож, тим сильніша згуртованість команди. Дослідження, проведене ще в 1959 році, підтверджує, що чим більше страждань переживає людина, тим більше вона цінує отриманий досвід, і тим вищий ступінь лояльності до команди, з якою вона розділила виклики.

Люди, які переживають чимало клопоту чи болю, щоб домогтися чогось, як правило, цінують це вище, ніж люди, які досягають того ж самого з мінімальними зусиллями. Стартап-команда, яка стикається з різними складнощами, швидше за все буде мати високу групову спорідненість і внаслідок цього — низьку плинність кадрів.

4. Можна найняти найкращих спеціалістів

“Якщо ви думаєте, що наймати професіоналів дорого, спробуйте найняти любителів”.

Одна з переваг підвищеного рівня безробіття — збільшення загальної чисельності та якості потенційних працівників на ринку праці і, як наслідок, зниження витрат на рекрутинг. Також під час кризи навіть дійсно видатні спеціалісти переважно погоджуються на зарплати, що нижче ринкових, в обмін на ґрунтовні вигоди: акції компанії, відсоток від прибутку в майбутньому тощо.

З іншого боку, ринкова невизначеність зменшує довіру людей до стартапів та готовність ризикувати. Тож перш ніж публікувати вакансію, варто добре продумати, що ви запропонуєте шукачам.

5. Буде простіше привернути увагу до своєї компанії

Коли ринок бурхливий та активний, одна з найбільших проблем новоствореної компанії — зробити так, щоб її помітили. Інформація про вас, ваша реклама, ваша унікальна пропозиція — все це просто губиться в інформаційному шумі.

Під час кризи, коли всі зачаїлися та вичікують, у вас є можливість заявити про себе, не витративши на це бюджет невеликої країни. Реклама дешевшає, маркетинг дешевшає, привернути увагу журналістів та потенційних клієнтів стає легше. Так, можливо, у вас не будуть відразу купувати, особливо у великих обсягах, але тут варто попрацювати на майбутнє та розповісти людям зараз, навіщо їм потрібна ваша пропозиція. Коли в них з’являться гроші, вони прийдуть до вас.

6. Можете підлаштувати цінність пропозиції під реалії ринку

Коли все добре, люди хочуть багато чого, що навіть складно описати. Доводиться проводити безліч досліджень та складати кілометри аналітичних таблиць. Коли все погано, потреби спрощуються. Часто продати щось, що покращує стан справ, складніше, ніж те, що рятує від проблем. Наприклад, IT-рішення яке підвищує продуктивність праці, можна позиціювати як генератор доходу на ринку “вгору” і як засіб економії витрат на ринку, що падає або стагнує. Тут варто згадати, як працює наш мозок: втратам ми надаємо більше значення, ніж вигоді.

Тож якщо ви запропонуєте людям те, що допоможе їм пережити складні часи та не втратити те, що в них є, вони охоче звернуть увагу на вашу пропозицію.

7. У вас не буде часу на перфекціонізм

Коли все стабільно, і у вас є гроші від інвесторів, ви стаєте менш сміливими та прагнете довести продукт до ідеалу.

У кризу у вас просто немає часу чекати та все вимірювати. Якщо у вас з’являється гарна ідея, як заробити, ви відразу її запускаєте та дивитесь, що з цього вийде. Ви пробуєте одне, друге, третє. Якщо все добре, ви швидко розвиваєтесь та накопичуєте досвід. Якщо ні — відкидаєте поганий варіант і шукаєте інший, не стагнуючи. Ваша ціль — отримати мінімально життєздатний продукт, який можна продати вже зараз. Такий підхід приведе вас до самоокупності в найкоротший термін.

8. Водночас буде час на роздуми та аналіз

Ні, цей пункт не суперечить попередньому. Після того, як ви запустили в роботу декілька ідей, їм потрібен час на розгін. І він буде відбуватися повільніше, ніж у часи економічної стабільності. Отже, ви зможете прослідкувати реакцію ринку на ваш продукт, вивчити побажання клієнтів, приділити увагу плануванню перспектив розвитку.

Після перших результатів вам доведеться пригальмувати та все продумати: як зменшити кількість дорогих помилок та запобігти реалізації ризиків, на якому з ринків зосередитись, як знайти партнерів, що робити з маркетингом — безліч запитань, які могли б “потонути” на фоні достатнього грошового потоку в стабільні часи.

9. Ви будете раціонально використовувати ресурси

Якщо грошей немає — їх неможливо витратити. Навряд чи ви будете брати кредит, щоб вкластися у щось, що не принесе вам відчутного результату. Ви не будете наймати зайвих чи невмотивованих людей, орендувати занадто дороге приміщення чи купувати щось лише заради бренду. Ви будете фінансувати лише найнеобхідніше, без чого бізнес не зможе існувати взагалі, а всі інші спокуси залишите на кращі часи.

Якщо все вдасться, ваша компанія переживе складнощі економічного занепаду, ви зможете розгорнутись. Проте ви будете знати, на чому і як можна зекономити, і далі ваші витрати будуть оптимізовані.

10. Є можливість укласти вигідніші угоди з партнерами

Під час економічної кризи майже весь бізнес надає перевагу меншій кількості грошей сьогодні, ніж більшій — завтра. Тому саме зараз існує можливість укласти довгострокові договори з підрядниками, орендодавцями та постачальниками на дуже вигідних умовах.

Зараз, коли багато компаній на ринку не витримали тиску та зачинилися, їхнє місце залишилось вільним, конкуренція знизилась. Водночас у людей сформувались нові звички, які відкривають можливість для створення інноваційного бізнесу і зайняти взагалі вільні ніші. Бути першим — це коштує дорого, а зараз для цього навіть не потрібно докладати надзусиль.

Ілюстрація: Who_I_am/Getty Images



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Крок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до метиКрок за кроком. Як ентузіазм і наполегливість ведуть до мети
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Переваги поразокПереваги поразок

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)