ІНСАЙТИ | Ефективні комунікації 29 травня 2019 р.

Чому комунікація на робочому місці має значення

Джерело: Baker Tilly

Комунікація, мабуть, найважливіший компонент у створенні продуктивного і ефективного робочого місця. Тому що спілкування в команді сприяє співпраці та обміну знаннями, підтримує здорові робочі стосунки. Що більше співробітників компанії пов’язані як колеги, то ефективніше виконуватиметься робота.

Чому комунікація на робочому місці має значення На робочому місці можуть існувати різні типи взаємозв’язків. Наприклад, зв’язок з певною концепцією або проектом, коли член команди бере на себе відповідальність за її розвиток — "хворіє душею" за цей проект. Інший член команди може емоційно злитися з цінностями або метою усієї організації і вийти на новий рівень розуміння значущості своєї ролі в команді, який раніше для нього не існував. Взаємозв’язок може бути і простим: наприклад, міцні дружні стосунки на робочому місці між колегами.

Іноді ці типи зв’язку залишаються непоміченими в організаціях. Звичайно, можна визнати їх позитивними аспектами, але на перший погляд вони здаються незначними порівняно з повсякденною роботою, яку ми виконуємо. І втрачаються в рутині, адже лідери рідко говорять про них. Може здатися дивним, незручним оголосити вашій команді, що такі-то відчуття пов’язані з проектом X. Але подібні типи зв’язків — це те, що зближує команду і сприяє формуванню більш здорової корпоративної культури. І вони важливіші, ніж ми думаємо.

Що ви маєте на увазі під ефективною комунікацією на робочому місці?

Взаємозв’язок і комунікація можуть означати різні речі для різних людей. Для деяких об’єднана команда означає, що всі її члени технологічно пов’язані, кожен використовує новітнє програмне забезпечення для спільної роботи. Для інших це означає команду, яка має глибокі емоційні зв’язки одне з одним і працює "як сім’я".

У цій статті йдеться не про розвиток тісних сімейних зв’язків, а про взаємовідносини і зв’язок між людьми, ідеями, цілями, перспективами, досвідом і цінностями. Якщо ви можете змусити своїх людей спілкуватися одне з одним хоч трохи краще, ви вже на шляху до створення більш комунікованого робочого місця. Як завжди, це складніше, ніж здається.

Ось приклад. Скажімо, ваша команда складається з експертів у певних галузях, чиї проекти рідко взаємодіють з іншими. Кожен член команди працює над своїми проектами незалежно і насправді не має необхідності або причини для спільної роботи. Це команда, яка може бути надзвичайна ефективною і продуктивною, але також може бути роздробленою, роз’єднаною і позбавленою почуття єдності мети.

Є багато способів розв’язати проблему відокремленості. Один з підходів, який добре працює, полягає в тому, щоб спонукати людей краще зрозуміти одне одного. Це можуть бути неформальні чати або зустрічі між колегами. Навіть спонукання людей запитувати одне одного, над чим вони працюють, — величезний крок в правильному напрямі. Ви також можете спробувати провести більш формальні зустрічі, на яких колеги збираються разом, щоб пояснити специфіку своєї ролі або проекту, над яким працюють, описати проблему, з якою вони зіткнулися, і щось, що їх хвилює.

Цей приклад ілюструє силу ставлення до чужої ролі і роботи. Це не означає, що потрібно примушувати членів команди діяти певним чином або відповідати певній формі зв’язаності. Швидше, йдеться про спрощення способів органічного встановлення зв’язків з часом. Це практичний досвід, тому що він включає з’ясування того, які проекти, цілі або цінності пов’язані з кимось ще. Буде зайвим уточнювати, що емпатія відіграє важливу роль в цьому.

Але чому взаємозв’язок має значення?

Якщо команда все ще ефективно виконує свою роботу, чи є проблема, коли вона не взаємодіє на інших рівнях? Чи потрібен якийсь ще зв’язок і взаємодія на робочому місці? Люди, які відчувають зв’язок з тим, як вони заробляють на життя — хто вірить в цінності, місію і мету своєї компанії і приєднуються до них, — і ті, хто їх оточує, виконують складну і важливу місію для побудови корпоративної культури.

Передчуття колег з приводу ідеї або майбутнього проекту заразливо. Але якщо ви не можете або не вмієте спілкуватися зі співробітниками, то ніколи не дізнаєтесь про те, що їх хвилює в роботі та які типи проектів їм краще за все підійдуть в майбутньому. Що ще важливіше — ви не допоможете їм поширити своє відчуття радості від майбутньої роботи на колег.

Слід пам’ятати одну річ: не кожен потребує або хоче такої взаємодії на робочому місці. І в це співробітники можуть бути залучені різною мірою. Що абсолютно розумно. Зв’язок не має бути нав’язливим. Але це може бути заохочення за допомогою невеликих дій і створення можливостей для вивчення унікальних перспектив.

Що ви можете зробити?

Як це виглядатиме у вашій команді, залежить від безлічі чинників. Але ось декілька прикладів, якщо ви намагаєтеся перевести взаємодію в команді на більш високий рівень.

Пам’ятайте: прихильності й інтереси в роботі не статичні

Натхнення ваших людей конкретним проектом або прихильність до цінностей вашої організації може змінюватись впродовж року або навіть тижня, емоції не можуть бути статичними. Якщо співробітник виразив запал або виявив підвищену цікавість до певних типів роботи, запропонуйте цю роботу йому наступного разу, коли вона з’явиться, але не думайте, що він завжди буде готовим її виконувати на емоційному підйомі.

Підтримуйте зв’язок, навіть якщо це не дає миттєвого результату

Не завжди, коли ви звертаєтеся до своїх людей або колег, намагаючись спілкуватися з ними, буде ефективний результат. Не кожен може бути завжди продуктивним та інформативним. Проте продовжуйте виявляти цікавість до того, над чим люди працюють, і дізнавайтеся, як допомогти і підтримати їх.

Якщо ніхто не підключається до ваших цінностей, прийшов час їх змінити

Корпоративні цінності часто висміюються як цинічні і корисливі модні слова. Якщо ваші співробітники не мають зв’язку з вашими організаційними цінностями (і не втілюють їх в життя щодня на роботі), прийшов час подумати, чому це так. Підказка: ви не можете змусити людей емоційно співпереживати модним слівцям. Дізнайтеся, що людям важливо у вашій компанії, що вони цінують, і складіть список, який все це відображає.

Зв’язок з членами команди, особливо через відділи, важливий для успіху будь-якого бізнесу. Створення взаємозв’язку там, де його немає, буде довгим процесом. І це неможливо без участі всієї команди. Пам’ятайте про це, заохочуючи свою команду взаємодіяти і спілкуватися одне з одним, і разом ви створите більше комуніковане робоче місце!

За матеріалами "Why connection in the workplace matters", Jostle Blog.

Ілюстрація: Depositphotos.com



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Працюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіхуПрацюй чотири години на тиждень. Нова психологія успіху
Вміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізаціюВміти все. Чому універсальність перемагає спеціалізацію
Неординарні. Історії успіхуНеординарні. Історії успіху

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)