Як сформувати сильну організаційну культуру
Оргкультурою прийнято називати глибоко вкорінену систему цінностей та переконань, які розділяють всі члени організації. І хоча може здатися, що йдеться про мало пов’язані із реаліями бізнесу речі, приклади багатьох світових лідерів показують: саме потужна культура може стати основою стійкої конкурентної переваги.
Річард Тодд
(Richard Todd)
|
Формування сильної оргкультури — справа непроста і доволі тривала, але при бажанні рух у цьому напрямі може розпочати кожна компанія. Для цього Річард Тодд (Richard Todd), CEO та співзасновник інвестиційно-консалтингової фірми Innovest Portfolio Solutions, радить керівникам знайти відповіді на наступні запитання.
1. Чому ваші працівники йдуть на роботу кожного дня? Створення оргкультури розпочинається із формулювання декларацій про місію та візію компанії. Дуже часто ці документи перетворюються на збірку стандартних, малозначущих фраз, але насправді їхнім завданням є гармонізувати інтереси організації і працівників, а також визначити, набір яких професійних та особистісних якостей потрібен компанії.
Цілісність, скромність та позитивне ставлення до життя, — такі риси властиві багатьом професіоналам, котрі розглядають свою роботу як покликання, а не просто як засіб забезпечення своїх потреб та реалізації кар’єрних амбіцій. Саме тоді досягаються найкращі результати. Крім усього, таким індивідам притаманно прагнення згуртовувати тих, хто знаходиться поруч, передаючи їм свої знання та надаючи підтримку в непростих обставинах. Інакше кажучи, за своєю природою вони є лідерами.
2. Як ви розвиватимете персонал? Стратегії розвитку працівників не повинні обмежуватися плануванням їхнього кар’єрного та професійного зростання. Також слід визначити, які особистісні характеристики є стрижневими для вашої культури.
Розгляньте можливість зменшення ієрархічних рівнів, адже це дозволить забезпечити кращий зворотний зв’язок та ефективнішу взаємодію — в першу чергу між керівниками найвищого рівня та менеджерами. Одним із елементів такої трансформації є створення внутрішніх комітетів. Перед цими структурами, сформованими із представників різних організаційних рівнів, можна поставити різні завдання, які стосуються розвитку бізнесу (пошук можливостей для вдосконалення, оцінювання перспектив потенційних проектів тощо). Практика показує, що запровадження комітетів дозволяє вдосконалити процес прийняття рішень, демократизувати комунікації, а також розширити сферу повноважень працівників та підвищити рівень їхньої вмотивованості.
3. Як досягатимете згуртованості групи? Ще одним компонентом сильної оркультури є високопродуктивна командна робота. Звісно, будь-який керівник мусить добре орієнтуватися у способах підвищення продуктивності діяльності команди. А одним із найважливіших вмінь є визначення сильних сторін кожного учасника групи.
Щоб зрозуміти, яку роль може відіграти кожний працівник у команді, мало знати, якими знаннями та навичками володіє людина, потрібно також зрозуміти, які незадіяні здібності в неї є, чим вона захоплюється та якими є її внутрішні рушії.
4. Які соціальні проекти може реалізувати фірма? Подумайте, чи не варто компанії взятись за реалізацію якоїсь благодійної ініціативи, котра, крім вигід для громади, створила б додаткові можливості для згуртовування персоналу. Адже волонтерська робота, в рамках якої люди об’єднуються навколо ідеї служіння іншим, якнайкраще служить зміцненню стосунків в команді.
За матеріалами "How to Build a Company With a Culture of Stewardship", Chief Executive.
|