ІНСАЙТИ | Стартапи 24 лютого 2012 р.

Як народжуються стартапи?

Management.com.ua спільно з компанією FastForward — оператором світових менеджмент-турів — продовжує серію статей, присвячених інноваційним підходам і видатним компаніям. Друга стаття розповідає про компанію PlugandPlayTechCenter і те, як народжуються стартапи.

Як народжуються стартапи? Продовжуючи цикл матеріалів про бізнес в Кремнієвій долині, варто приділити увагу одній дуже важливій частині — ролі технопарків у розвитку бізнесу. Справа в тому, що коли народжується стартап, з'являється ідея, якій потрібна реалізація. Wikipedia визначає стартап як компанію з короткою історією операційної діяльності. На практиці ж стартап — це група молодих заряджених енергією та натхненних ідеєю людей. Зазвичай, у них рідко буває щось окрім ідеї, а як кажуть у Кремнієвій долині — ідея нічого не варта без плану її втілення у життя.

Саме, так! Ідеї — це ніщо без їх правильної реалізації. У розвитку і життєздатності ідеї і полягає одна з основних цілей технопарків та інкубаторів. Їх завдання — надати стартовий імпульс новій компанії, розвинути проект. Досягається це за допомогою кількох інструментів.

По-перше, у технопарках навчають молодих підприємців, допомагають робити перші кроки.

По-друге, саме тут відбувається відточування бізнес-схеми, підготовка компанії до отримання венчурних або ангельських інвестицій.

PlugandPlayTechCenter — це один із таких інкубаторів/технопарків, на прикладі якого можна побачити справжню роль подібних центрів у цілісній екосистемі Кремнієвої долини.

PlugandPlayTechCenter був заснований у 2006-му році, насамперед, як організація, що надавала зручне, недороге інфраструктурне рішення: забезпечувала стартапи офісом і необхідними комунікаціями. Згодом технопарк значно розширив свої можливості і почав пропонувати послуги з навчання, пошуку інвестицій тощо. Вже в 2009-му році в технопарку налічувалося 16 компаній, з обсягом інвестицій у 600 млн. доларів.

Цікаво, що хоча ідея на перший погляд виявилася простою, але вона насправді працює як ефективний бізнес. Місцями створюється відчуття, що даний технопарк — просто майданчик, куди ви можете прийти, взяти в оренду місце і приступити до роботи. З одного боку, таке враження цілком вірне, з іншого — якби все було настільки просто, то дана ідея була б відтворена вже тисячі разів. Цінність такої організації набагато більше, і в цьому сутність технопарків.

Достатньо переглянути кілька п'ятихвилинних презентацій учасників технопарку — історій реальних стартапів — щоб зрозуміти справжню роль організації. Крім того, що це самі по собі досить цікаві технології і рішення, у яких може бути велике майбутнє, вони захоплюють якістю свого виконання. Звичайно, сутність ідеї проектів важила багато ще при первинному відборі учасників. Це — важлива складова при формуванні технопарку. А вже після навчання одразу помітний дуже високий рівень підготовки матеріалів, що презентують власники компаній-стартапів. Як мінімум, цінність від перебування в технопарку простежується в підготовці презентаційних матеріалів та загальному рівні підкованості авторів ідей. Тепер це вже не просто ентузіасти, а справжні професіонали, які аргументовано доводять важливість своєї ідеї.

У рамках спеціальної програми технопарку Excellence Program за три місяці (стандартний план перебування стартапу у технопарку) компанія проходить етапи від зеленого, неструктурованого стартапу до компанії, що чітко розуміє свою мету і засоби її досягнення, стає професійним молодим бізнесом. Звичайно, за 3 місяці знайти реального інвестора нелегко, але це дає можливість у першу чергу зрозуміти конкурентоспроможність компанії.

Важлива й та кількість країн, університетів, з якими працює Plug&PlayTechnopark. Тут представлені прапори багатьох країн, які на стратегічному рівні займаються питаннями розвитку ІТ-індустрії та інноваційними моделями розвитку економіки. Канада, Іспанія, Естонія, Ірландія — це далеко не повний перелік найбільш зацікавлених в цьому питанні країн, уряди яких приділяють серйозну увагу цим питанням і мають постійне представництво в технопарку.

Тільки канадці привозять 6 компаній кожен місяць, що говорить про високий рівень взаємодії з технопарком. Дві компанії Dropbox і Zoosk дуже активно працюють із технопарком. У Росії планують розвивати подібний проект зі Сколково і вже організовують конкурси бізнес-планів. З Україною поки що співробітництво відбувається лише на рівні приватних ініціатив.

Якщо ж говорити про університети, то в технопарку красуються прапори Stanford, MIT, Berkeley, Harvard, Cambridge та інших поважних закладів. З університетами тут налагоджено свій стандартний процес взаємодії. Молодим командам стартапів технопарк допомагає розробити модель і потім вийти на ринок. Тим, що старші й досвідченіші, з уже готовою моделлю бізнесу — отримати підтримку у виході на ринок. Так, до речі, українських, російських (як й інших країн СНД) прапорів тут немає. Також немає звісток ні від «МГУ», ні від університету Шевченка. Що, звичайно, є величезним мінусом для цих інноваційних центрів.

У PlugandPlay все організовано дуже доступно. Наприклад, в технопарку завжди відображається зрозумілий розклад часу візитів інвесторів — як великих «ангелів», так і, трохи менше, корпоративних інвесторів. У середньому, за місяць технопарк відвідують близько 30-40 інвесторів, і тут відбувається знайомство з 3-5 стартапами. Технопарк також надає багато послуг і додаткових сервісів. Одним із показників ефективності центру можна вважати завантаженість приміщень, що тут складає 80-90% (в умовах звичайної експлуатації нерухомості приміщення завантажені на 40-50%).

Звичайно ж, важливою цінністю, яку несе технопарк, є нетворкінг (постійне спілкування з новими людьми, знайомство з ідеями та продовження партнерства), без якого просто не може бути технопарку. Тут проводять близько 100 заходів. Наприклад, на одну тільки подію в травні вже запрошено близько 400 учасників. У технопарку такі зустрічі відбуваються постійно.

Творча атмосфера з фокусом на ефективний бізнес — це основна ідея технопарку. Якщо у вас є бажання стати частиною цього середовища — все у ваших руках.

Додаткову інформацію про розвиток бізнесу в Кремнієвій долині ви завжди можете дізнатися в компанії FastForward, організаторів менеджмент-турів до інноваційних компаній світу.



ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Міф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогуМіф про мотивацію. Як налаштуватися на перемогу
Перемогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потімПеремогти прокрастинацію. Як припинити відкладати справи на потім
Усе замахало. Але надія єУсе замахало. Але надія є

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)