Як технологія трансформує коучинг
Хоча коучинг дедалі ширше використовується в різних організаціях, потенціал цього інструменту використовується не повною мірою. У своїй статті Девід Лансефілд (David Lancefield), партнер у Лондонському офісі Strategy&, Ден Кейбл (Dan Cаble), професор Лондонської бізнес-школи, та Дорі Кларк (Dorie Clark), вкладач Школи бізнесу Fuqua, зупиняються на питанні — як із допомогою технологій можна суттєво підвищити дієвість цього підходу.
Раніше вважалося, що коучинг у першу чергу потрібен тим, хто демонструє незадовільні результати, але в останні роки цей інструмент набув ореолу елітності та нерідко призначається майже виключно для керівників вищих рівнів. Проте незалежно від того, про ще йдеться — «підтягування» найгірших або вдосконалення найкращих — масштаби використання коучингу досить обмежені через саму природу цієї діяльності, яка здійснюється один-на-один (в основному, керівники проводять коучингові сесії для своїх безпосередніх підлеглих).
Але зараз технології дають змогу зробити коучинг доступним для широкого кола працівників. Є платформи, що дозволяють, не докладаючи великих зусиль, вибрати коуча для проведення дистанційних сесій із допомогою відеоконференції або, імовірно, в майбутньому навіть через «голопортацію» (комунікаційна система, яка може виводити ростові голограми співрозмовників).
Також є коучингові технології, що уможливлюють проведення сесій взагалі без участі людини (це значно здешевлює процес). Такі сервіси, як Pocket Confidant і People Squared, що працюють на основі штучного інтелекту (AI), дають можливість ставити запитання, працювати над складними проблемам у симуляціях та шліфувати професійні навички. Деякі компанії (серед інших — Axa та IBM) активно заохочують використання цих платформ, із тим аби охопити коучингом якомога більшу кількість співробітників.
Хоча, напевно, найважливіше, що може зробити технологія, — це допомогти коучам краще зрозуміти своїх підопічних та відповідно ефективніше задовольнити їхні потреби. Найбільш очевидно переваги технології проявляються на наступних ділянках.
- Відстеження прогресу на шляху досягнення цілі. Технологічні рішення допомагають скласти цілісну картину ситуації, в який на певному часовому відрізку перебуває клієнт (контекстна інформація, динаміка оволодіння потрібними навичками, рівень самоусвідомлення). Це досягається шляхом порівняння результатів психометричних тестів (наприклад, це може бути п’ятифакторний особистісний опитувальник «Велика п’ятірка», MBTI (тест на визначення особистісного типу за методикою Маєрс-Бріггс), Firo-B (опитувальник щодо міжособистісних стосунків) і даних зворотного зв’язку. Також технологія дозволяє ефективніше відстежувати основні етапи процесу досягнення цілей та фіксувати перебіг розмов між коучем і підопічним.
- Отримання повнішого уявлення про те, що каже (або не каже) клієнт. Такі додатки, як Winning Minds чи GWEEK, генерують рекомендації щодо того, як індивіду або команді краще підійти до вдосконалення своїх комунікаційних умінь. Ще один дуже важливий момент: людина не завжди каже, що думає чи відчуває (і це не обов’язково є її свідомими рішенням). Інтерпретація даних, пов’язаних із виразом обличчя, рухом очей, жестів, інших аналогічних змін — дуже дієвий засіб глибше зрозуміти коло інтересів клієнта, його емоційний стан, готовність/неготовність продовжувати рух у визначеному напрямі.
- Розробка варіантів дій на основі сценаріїв, симуляцій та екстраполяцій. Віртуальна реальність, гейміфікація, аватари та голограми — все це є засобами візуалізації майбутніх сценаріїв. Для цього можна використовувати таке програмне рішення, як Pro Real World. Цей підхід вже застосовується в спорті та в кол-центрах компаній. Алгоритми штучного інтелекту можуть запропонувати лінію ведення коучингових бесід, сформовану на основі аналізу попередніх розмов.
- «Підштовхування» для заохочування та закріплення цільових поведінкових моделей. Такі платформи, як LeaderAmp і Grohappy, надають персоналізовані рекомендації щодо статей, подкастів, відео та участі в заходах, які допомагають досягати потрібних поведінкових змін.
Впроваджуючи технологічні рішення, важливо обійти «підводні камені», які можуть суттєво знизити продуктивність коучингового процесу. Співробітники, які проходять сесію, інколи схильні надмірно покладатися на відповіді, котрі дає робот. Або як коучі, так і їхні підопічні можуть цензурувати свої слова через побоювання, що система використовуватиме інформацію у невідомих цілях. Чи коуч відчуватиме інформаційне перевантаження, що може спантеличувати та притуплювати гостроту сприйняття.
Проте у багатьох випадках симбіоз людського та машинного інтелектів дає набагато кращі результати, ніж кожний із них окремо. Не виключено, що в недалекому майбутньому технологія стане природною часткою коучингового процесу. Адже вже зараз штучний інтелект та аналітика стають дедалі звичнішими в корпоративному та приватному житті. Серед прикладів — рекомендації Netflix та вдосконалений клієнтський сервіс за рахунок використання AI.
За матеріалами "How Technology Is Transforming Executive Coaching", HBR.
Ілюстрація: The Yellow Spot
|