COVID-19: час для перезавантаження вашого бізнесу
Топ-менеджер Accenture Рейчел Бартелс (Rachael Bartels) розмірковує про виклики та можливості, які створила для бізнесу пандемія.
Полярна зірка, яка знаходиться в сузір’ї Малої Ведмедиці, відома тим, що з часом її розташування змінюється дуже мало і тому впродовж століть вона служить покажчиком північного напрямку. Не найяскравіша на небі, вона здобула славу надійного дороговказу. В момент, коли COVID-19 зруйнував звичний для нас світ, перед кожною організацією повстала критично важлива потреба — віднайти свій дороговказ. Ми схожі на мандрівників, які опинилися посеред океану. Компанії мусять безупинно коригувати курс, оскільки потужні зустрічні течії можуть віднесли їх невідомо куди. Аби продовжити рух, потрібно знати, у якому напрямі йти. Під час недавнього опитування топ-менеджерів, яке провела Accenture, 88%, респондентів зазначили, що саме мета має бути тим, що скеровує процес прийняття рішень.
Якщо в компанії є «Полярна зірка», тоді дотримуватися визначеного напряму руху легше. Головним стає гнучкість, а не реагування на хвилі. Йдучи під вітрилами, ви постійно коригуватимете курс, щоб потрапити в точку призначення. Організації мусять робити те ж саме, просуваючись крізь непевність та безперервні зміни.
Як показало опитування Accenture, 74% топ-менеджерів планують кардинально трансформувати процес та операційні моделі своїх компаній, з тим щоб зробити їх стійкішими.
COVID-19 створив обставини, які змусили компанії переоцінити своє становище та впровадити давно назрілі зміни. «Чи насправді потрібно, аби така кількість людей одночасно перебувала в офісі?», — таке запитання можна було поставити багатьом організаціям ще зовсім недавно. Практично за «один день» COVID-19 змінив у цьому плані все. Дистанційна робота, яка раніше була винятком, тепер стає правилом.
Віддалена робота створює ризики більшої роз’єднаності людей, проте чимало компаній побачили в цій організаційній моделі нові можливості. Адже ви можете залучати до вирішення проблем нових фахівців, котрі подивляться на ситуацію під іншим кутом зору та запропонують якесь незвичне рішення. Скажімо, ваша компанія виробляє дезінфікуючий засіб. Як збільшити обсяги продажів утричі? Ви проводите віртуальні сесії за участю всіх підрозділів компанії і, можливо, вам вдасться, об’єднавши зусилля людей (так, як це неможливо було зробити у фізичному середовищі), отримати «ефект інтелектуального мультиплікатора» і розпочати пошук дієвої відповіді. За даними опитування Accenture, дві третини керівників вищої ланки планують збільшити інвестиції в технологію штучного інтелекту, а понад 60% респондентів — обсяги інвестицій у хмарні рішення.
Одна компанія, щоб не ставити під ризик виробництво своїх продуктів, змінила спосіб взаємодії зі своїми постачальниками. Зараз використовується програма управління поставками, яка дає змогу виявити постачальників, котрі мають фінансові проблеми. Таким чином компанія забезпечила надійність мережі своїх постачальників, а допомагаючи гравцям, які опинилися у складному становищі, розширила поле для потенційної співпраці. На думку 51% респондентів Accenture, співпраця між різними компаніями, які допомагатимуть одна одній вирішувати складні проблеми, стане нормою.
Весною 2020-го британський уряд звернувся до промислових компаній із закликом розпочати виробництво апаратів ШВЛ. Серед тих, хто відгукнувся, була Rolls Royce, яка розпочала переорієнтацію своїх потужностей на нові матеріали, нові продукти та нових клієнтів. Для компанії це стало чимось більшим, ніж просто бізнес-трансформація. Місія Rolls Royce звучить так: «Вивільнити силу, яка стане значущим чинником об’єднання суспільства, надання йому потуги та його захисту». І в розпал пандемії компанії підтвердила це своїми діями.
COVID-19, спричинивши в системі шокові потрясіння, також відкрив можливості для перезавантаження в тому, як бізнеси, держави та екосистеми об’єднуватимуть зусилля для подолання спільного ворога. І така співпраця вкрай потрібна суспільству, щоб просуватися вперед у вирішенні глобальних проблем, зокрема таких, як кліматичні зміни та несправедливість.
За матеріалами "Why now is the time to reset how you do business", Accenture.
Ілюстрація: Information Age
|