Крива прибутку. Як отримати гроші завдяки інноваціям
Payback: Reaping the Rewards of Innovation
Автори книги "Окупність: Як отримати прибуток від інновацій" (Payback: Reaping the Rewards of Innovation) Джеймс Ендрю (James Andrew) та Гарольд Сіркін (Harold Sirkin) стверджують, що компанії, які хочуть бути інноваційними, часто захоплюються ідеями, які здаються привабливими, проте в результаті виявляються грошовими пастками. Якщо компанії пощастить, вона може вибратися із такої пастки майже без втрат, але якщо фортуна буде не на боці компанії, тоді вона може потрапити у фінансову прірву, достатньо глибоку для того, щоб "потопити" цілу організацію.
Однією з переваг книги є той факт, що автори — консультанти Boston Consulting Group — не лише розповідають історії про падіння "великих проектів", але й пропонують аналітичне дослідження, яке здатне зарадити проблемі. Воно має на меті допомогти компаніям зрозуміти, яким чином "сортувати" різноманітні інноваційні ідеї та управляти ними до тих пір, поки вони не будуть здатні генерувати прибуток. Основним припущенням книги є те, що компанії часто генерують велику кількість хороших ідей. Проблема ж полягає в тому, що вони готові "викидати" гроші на ці проекти тільки задля того, щоб заслужити звання інноватора. При цьому вони забувають про основне завдання — заробляти гроші. Ендрю та Сіркін переконані, що успішність інновації визначається тільки її здатністю генерувати готівку.
Для повернення інвестицій від інновацій компаніям слід вдало керувати тим, що автори називають "кривою прибутку". Вони пояснюють, що більшість компаній мають всі дані про та індикатори щодо своїх інноваційних проектів, але ці дані дуже часто неможливо застосовувати на практиці. Саме для підвищення ефективності використання таких даних і потрібна крива прибутку.
Крива прибутку базується на чотирьох факторах: початкові кошти (інвестиції на запуск проекту); швидкість (коли продукт з'явиться на ринку); шкала (час, за який продукт зуміє набрати максимальну кількість споживачів); кошти на підтримку (інвестиції, які потрібні для підтримки нового продукту чи сервісу).
Книга "Окупність..." бере до уваги кілька аспектів інновацій, проте найбільш корисною вона буде для тих людей, які турбуються про прибутковість своїх ідей. Потенційно, вона здатна створити нових переможців на ринку і зменшити кількість тих компаній, які сповідують принцип "інновації заради інновацій".
Ярослав Федорак, за матеріалами Knowledge@Wharton.
|