Відчуття крайньої необхідності
A Sense of Urgency
У своїй книзі "Відчуття крайньої необхідності" (A Sense of Urgency) відомий професор Гарвардської бізнес-школи Джон Коттер (John Kotter), пояснює, чому кожна організація для свого розвитку потребує відчуття крайньої необхідності. Використовуючи надзвичайно цікаві історії з життя, він показує різницю між справжнім відчуттям крайньої необхідності і божевільною панікою, яка виникає у компаніях внаслідок кризи і зазвичай не приводить ні до чого хорошого.
Нова книга Коттера наголошує на важливості крайньої необхідності і пояснює, чому її так складно досягнути. Саме її Котер називає "найважчим із восьми кроків, без якого провалиться навіть найгеніальніша ініціатива в компанії". Дослідження автора переконливо доводять, що найбільшою помилкою людей, які хотіли розпочати суттєві зміни в компанії, зазвичай виявлялася саме нездатність створити правильне відчуття крайньої необхідності серед людей, на яких впливала ця зміна.
Коттер ділиться кількома техніками для підвищення крайньої необхідності і пише про:
- Внесення зовнішнього всередину: Кожній компанії притаманна природня властивість зациклюватися на своїх внутрішніх процесах. Коттер рекомендує звертати більше уваги на рекомендації працівників та ділитися зовнішніми даними з менеджерами, роблячи таким чином виклик їхньому "внутрішньо-спрямованому" мисленню. Він також рекомендує надсилати своїх менеджерів у інші компанії для того, щоб вони побачили, яким чином можна інакше здійснювати ту чи іншу роботу.
- Поведінка з відчуттям крайньої необхідності кожного дня: Коттер наголошує на важливості підтримання необхідності у думках співробітників. Цілі повинні бути чіткими і обмеженими в часі. Якщо кожного дня перед співробітниками не буде стояти чітких вимірюваних цілей, вони не зможуть ефективно працювати на благо компанії.
- Пошук можливостей у кризі: Хоча дуже велике значення має вміння уникати та контролювати кризи, несподівані події насправді надають нові можливості для креативного мислення та дій. Криза насправді — це лише поштовх до змін, а значить — нові можливості.
- Вміння справлятися з людьми, які завжди мислять негативно: У кожній компанії є люди, які негативно ставляться до будь-яких нових ідей чи перспектив. Потрібно навчитися переконувати таких людей, або позбавлятися від них.
Коттер закінчує свою книгу твердженням, що "майбутнє починається сьогодні". Більшість проблем, з якими ми зіткнемося завтра, будуть зароджені нашою сьогоднішньою поведінкою. І навпаки, більшість проблем, з якими ми завтра не зустрінемось, будуть уникнуті завдяки тим діям, що ми здійснюємо сьогодні!
Ярослав Федорак, за матеріалами Graziadio Business Report.
|