Вплив ІТ на роботу та заробітну платню
Джерело: Knowledge@Wharton
Переклад: Анна Качкалда, SCG
Зараз відбувається дуже багато дискусій навколо впливу інформаційних технологій (ІТ) на зарплату тих, хто їх використовує у повсякденній роботі. Деякі вважають, що прихід нових технологій все більше й більше скорочує робочі місця. Інші відстоюють думку, що ІТ підвищують продуктивність і призводять до значного збільшення заробітної плати.
Представники Wharton дослідили ІТ, практику їх застосування та зарплату у банківській сфері на прикладі посади менеджера по роботі з клієнтами. Виявилося, що просте впровадження технологій зовсім не гарантує підвищення продуктивності чи збільшення зарплатні. Велику роль відіграє корпоративне середовище та стиль управління компанії.
Дослідники наголошують, що технології можуть впливати на зарплату наступним чином: сприяти зсувам у перерозподілі робітників за різними рівнями зарплати. Як правило, це зсуви від нижчої до вищої платні. Але технології можуть також впливати на зарплату шляхом зміни наповнення роботи без заміни самих працівників.
ІТ можуть розкрити раніше приховані взаємозв'язки між різними видами інформації за допомогою засобів, які було неможливо застосувати до впровадження технології. Також дослідники відмічають, що ІТ можуть значно полегшити виконувану роботу і тим самим зменшити необхідність у певних навичках, що призводить до зниження кваліфікації працівників.
Середовище впливає на результат: застосування ідентичних технологій часто завершується доволі різними результатами. Яскравим прикладом цього може бути згадуване вище дослідження, проведене у двох банках. Банк А, застосовуючи нові ІТ підвищили статус менеджера по роботі з клієнтами у той час, як Банк Б пішов шляхом зниження вимог до навичок працівників цієї посади, що, по суті, дозволило досягати поставлені цілі з нижчими затратами. Заробітна платня у Банку А стала більшою на 20%, але менеджмент почував себе комфортно, вважаючи що це дозволить пропонувати клієнтам більш диверсифіковані та високоякісні послуги. Натомість, у Банку Б вважали, що платня робітників Банку А є занадто високою, що відобразиться на їх маржі та зробить їх більш чуттєвими до можливості поглинання.
Останні 10 років бізнес витрачає мільярди на технології і немає жодних доказів, що ця тенденція зміниться. Директори компаній вважають, що технології покращують продуктивність. Але стиль менеджменту та межа, до якої співробітникам дозволена свобода дій, відіграють ключову роль у визначенні того, наскільки продуктивним буде застосування технологій у будь-якій організації.
Технології можна застосовувати з метою контролю, щоб обмежити сферу діяльності та впливу робітників та ефективно привести до втрати кваліфікації. З іншої сторони, технології можуть надати працівникам більший доступ до інформації, тим самим тренуючи персонал та показуючи більшу довіру до нього з боку менеджменту. Отже, рішення про шлях застосування технології приймає саме менеджмент компанії в контексті своєї унікальної компанії.
|