Що мотивує та демотивує українських менеджерів?
Асоціація регіональних кадрових агентств України (АРКА) провела серед своїх клієнтів-здобувачів роботи, менеджерів різного рівня, опитування з метою з'ясувати:
- Що мотивує українських менеджерів продуктивно працювати?
- Що для них важливо в роботі?
- Чому вони, зрештою, міняють роботу?
В опитуванні взяли участь 204 бізнес-фахівця з вищою освітою, переважно менеджери різного рівня, керівники та ІТП, у т.ч. 60% чоловіків і 40% жінок.
Опитування проводилося в обласних центрах з населенням від 350 тис. до 1 млн. жителів.
Респондентам пропонувалося заповнити так звану Карту мотиваторів і оцінити для себе за 10-бальною системою:
а) важливість певного мотиву до роботи взагалі, в ідеалі;
б) задоволеність цими ж факторами в дійсності, тобто на останньому місці роботи.
Різниця між цими показниками, так званий "коефіцієнт незадоволеності" показує важливість кожного мотиву (фактора) як причини пошуку нової роботи.
Результати опитування представлені в таблицях.
№
|
Мотиви
|
Виразність (важливість) мотиву в ідеалі
|
1
|
Досягнення результату (ціль)
|
9,4
|
2
|
Оплата праці
|
9,3
|
3
|
Самореалізація
|
9,0
|
4
|
Визнання колективом
|
8,9
|
5
|
Повага керівництва
|
8,8
|
6
|
Одержання нових знань
|
8,6
|
7
|
Самостійність у роботі
|
8,1
|
8
|
Творчість у роботі
|
8,1
|
9
|
Статус (посада)
|
8,0
|
10
|
Корпоративна культура
|
8,0
|
11
|
Комфортні умови роботи
|
7,9
|
12
|
Популярність (престиж) компанії
|
7,5
|
13
|
Соціальні пільги
|
6,3
|
№
|
Мотиви
|
Задоволеність на останньому місці роботи
|
1
|
Визнання колективом
|
8,9
|
2
|
Повага керівництва
|
8,3
|
3
|
Досягнення результату (ціль)
|
7,9
|
4
|
Самостійність у роботі
|
7,6
|
5
|
Одержання нових знань
|
7,0
|
6
|
Самореалізація, кар'єра
|
6,8
|
7
|
Комфортні умови роботи
|
6,9
|
8
|
Творчість у роботі
|
6,6
|
9
|
Популярність (престиж) компанії
|
6,5
|
10
|
Статус (посада)
|
6,5
|
11
|
Корпоративна культура
|
6,4
|
12
|
Оплата праці
|
6,1
|
13
|
Соціальні пільги
|
4,5
|
№
|
Мотиви
|
Коефіцієнт (не) задоволеності
|
1
|
Оплата праці
|
-3,2
|
2
|
Самореалізація
|
-2,2
|
3
|
Соціальні пільги
|
-1,8
|
4
|
Одержання нових знань
|
-1,6
|
5
|
Корпоративна культура
|
-1,6
|
6
|
Досягнення результату (ціль)
|
-1,5
|
7
|
Творчість у роботі
|
-1,5
|
8
|
Статус (посада)
|
-1,5
|
9
|
Комфортні умови роботи
|
-1,0
|
10
|
Популярність (престиж) компанії
|
-1,0
|
11
|
Повага керівництва
|
-0,5
|
12
|
Самостійність у роботі
|
-0,5
|
13
|
Визнання колективом
|
=
|
У свою чергу, MCUa в квітні-травні 2006-го року провів дослідження демотивуючих факторів, присутніх у компаніях, що впливають на відвідувачів нашого сайту.
На жаль, головним фактором залишається невисока зарплата (сподіваємось, що наші колеги адекватно оцінювали власні можливості). Відсутність можливості росту, ігнорування ідей і досягнень також є досить критичними факторами, що спонукають людей шукати нову роботу. Але є і хороша тенденція — порушень умов договору з'являється все менше.
Всі результати виглядають наступним чином (кількість опитаних — 117):
- Невисока зарплата — 12.82%
- Відсутність можливості кар'єрного росту — 9.62%
- Відсутність особистого і професійного росту — 9.4%
- Відсутність визнання досягнень і результатів з боку керівництва та колег — 9.19%
- Ігнорування ідей та ініціативи — 8.97%
- Відсутність відчуття досягнення, не видно результатів — 7.26%
- Некомфортні умови праці — 7.26%
- Відсутність почуття причетності до компанії — 6.62%
- Відсутність можливості навчання — 6.41%
- Відсутність можливості використання Ваших додаткових навичок — 5.98%
- Порушення негласних домовленостей — 5.77%
- Затримка зарплати — 5.13%
- Порушення умов договору/контракту — 3.85%
За власними даними та інформацією АРКА.
|