Тренди та антитренди маркетингу — 2020
Автор: Аліна Биркун
Джерело: "НВ Бізнес"
Які важливі світові тенденції ми могли пропустити, а про які маркетингові інструменти вже не варто і згадувати.
Маркетинг — це живий організм, який розвивається, видозмінюється і еволюціонує разом з нами. Щоб процвітати на ринку, бізнесу необхідно стежити за цим процесом і орієнтуватися на нього. Сьогодні ваша вибудована стратегія онлайн-продажу вже не актуальна. Холодні дзвінки, смс та Viber-розсилка стандартних повідомлень, несправжні відгуки на сайті, нав’язлива реклама — все це вже давно не привертає увагу аудиторії та не дає такої конверсії, яка була ще рік тому. Реклама розвивається, і старі її методи швидко набридають потенційним клієнтам. Давайте розберемось, які є головні тренди та антитренди маркетингу в 2020 році.
Отже, основними антитрендами сьогодні є:
- бути всюди — на всіх платформах, у всіх соціальних мережах;
- або, навпаки, мати один канал просування;
- проводити масові розсилки по великих базах (смс, Viber);
- використовувати безкоштовні стокові картинки;
- холодні дзвінки з типовими впізнаваними скриптами (тобто зі сценаріями розмови з потенційними клієнтами, що записані у формі питання-відповідь);
- та всі інші фішки нав’язливого маркетингу — відео, що автоматично програється, тонна контенту заради CEO, великий обсяг текстів, пуш-повідомлення, знеособлений e-mail-маркетинг тощо.
Які еволюційні зміни ми могли пропустити в маркетингу?
Маркетологи запевняють, що 2020 рік — це рік інтерактивної реклами. Тобто, популярними стали гейміфікація контенту, тести, опитування — все, що залучає у комунікацію з брендом. На часі завжди актуальна простота: менше тексту, зрозумілий дизайн сайту, візуалізація контенту.
Будь-яку інформацію краще подавати в такому вигляді, щоб весь її зміст можна було передати за 6 секунд — останні дослідження спеціалістів демонструють, що саме стільки часу в середньому ми зосереджуємось на чомусь, перед тим як відволіктись. Через це виник новий тренд на майданчики, де простіше і веселіше, де менше брендів і реклами, де менше змушують думати. Яскравий цьому приклад — соціальна мережа TikTok. Деякі відомі українські компанії вже успішно розвиваються на цій платформі — магазини Алло, Intertop, Цитрус, Розетка, Фокстрот та інші.
Будь-яку інформацію краще подавати в такому вигляді, щоб весь її зміст можна було передати за 6 секунд
Популярні сервіси для просування товарів і послуг, такі як Facebook та Youtube, почали запроваджувати обмеження. Наприклад, Facebook змінив політику новинної стрічки: тепер в пріоритеті у користувачів пости від друзів, сім’ї і груп, а вже потім — оголошення від брендів і ЗМІ. Все це призвело до зниження органічного охоплення і викликало певний ажіотаж серед маркетологів.
На YouTube почали діяти нові обмеження по відношенню до дітей. Згідно з новими правилами, коли автор позначає ролик як дитячий, то для нього виключається персоналізована реклама, коментарі, живий чат та деякі інші функції. Для того, щоб обійти всі неприємні новації і обмеження, брендам тепер потрібно працювати на якість контенту та на зацікавленість своєї аудиторії.
Бізнесу також варто взяти на замітку ще один тренд 2020 року — захист психологічного здоров’я клієнтів, профілактика вигорань, вибудовування особистих кордонів, турбота про спокій. Людей треба рятувати від токсичної продуктивності, дофамінової залежності тощо.
Маркетинг 2020 року — це, перш за все, стратегія. Поодинокі рішення не працюють. Найголовніше — залишатись в інформаційному просторі, бути в курсі останніх змін та новацій, щоб досягти фінансового успіху.
Ілюстрація: Hacker Noon
Про автора:
Аліна Биркун, експерт відділу корпоративних комунікацій Київської торгово-промислової палати.
|