ТЕНДЕНЦІЇ | Цифрові інновації 13 березня 2017 р.

П’ять цифрових трендів 2017-го року, які змінять бізнес

Автор: Сергій Газієв
Джерело: "НВ Бізнес"

П’ять цифрових трендів 2017-го року, які змінять бізнес Переважно на початку кожного року з’являється велика кількість передбачень про майбутнє бізнесу — тренди, перспективи та можливості, що відкриваються перед відважними підприємцями.

ІТ-галузь не є винятком. Власне, діджиталізація та впровадження нових технологій стали невід’ємним трендом розвитку будь-якої сфери — фінансової, автомобільної, охорони здоров’я, роздрібної торгівлі тощо.

Консалтингова компанія Gartner прогнозує, що до 2020 року 75% великих організацій інвестуватимуть у розробку технологічних рішень для цифрової трансформації бізнесу. Щоб залишатися конкурентоспроможними на сучасному ринку, бізнес-лідери вже сьогодні впроваджують інновації, які стануть рушіями розвитку галузі найближчим часом.

Які цифрові інновації чекають нас попереду? Цифрові платформи, віртуальна та доповнена реальність, технологія blockchain, штучний інтелект і дизайн-мислення (design thinking) — очікується, що саме ці напрямки відчутно змінять наш світ протягом кількох найближчих років.

Цифрові платформи

Facebook, Uber, Airbnb, Booking — це лише деякі з сучасних цифрових платформ, що вже кардинально змінили діяльність сотні тисяч компаній по всьому світу, створивши нову бізнес-модель практично за одну ніч. Платформи набули популяррності, застосувавши ефективну схему взаємодії постачальника з клієнтом, тим самим поставивши під сумнів сам формат роботи традиційних туристичних агенцій чи служб таксі.

Останнім часом ми спостерігаємо все більше випадків, коли продуктові компанії переходять на нову бізнес-модель "платформа", додаючи своїх партнерів, клієнтів та споживачів до екосистеми бізнесу.

Ідея платформенного бізнесу є далеко не новою. Традиційними платформами вважаються торгові центри, ринки тощо. Однак відсутність прив’язки до фізичного місця у цифрових платформах, надає постачальникам та клієнтам величезні можливості взаємодії та створює мережевий ефект, що може призвести до потенційного зростання користувачів.

Наприклад, Nike, виробник спортивного одягу, впровадив платформу Nike+, що дозволила об’єднати мільйони споживачів цього бренду у соціальну мережу, значно збільшити кількість прихильників активних видів спорту (зокрема, бігу) і, як наслідок, отримати нових лояльних покупців. На сьогодні компанія продовжує розвивати конкурентну перевагу, залучаючи не тільки таких відомих виробників пристроїв як Apple та Garmin, але і невеликі технологічні компанії (стартапи), які будують новий бізнес на основі доступу до споживачів та їхніх даних.

Щоб бути успішним в епоху цифрової трансформації, важливо здобувати цифровий досвід, створюючи власний "простір" в інтернеті. Організації, які мають цифрові платформи, зможуть без великих зусиль задавати тренди у своїх бізнес-галузях.

Віртуальна та доповнена реальність

Донедавна віртуальна та доповнена реальність існувала тільки в уяві голлівудських сценаристів і була джерелом натхнення для авторів наукової фантастики. Сьогодні з розвитком технологій та вдосконаленням комп’ютерної графіки вони мають усі шанси стати частиною нашого повсякденного життя.

Наразі вибір пристроїв віртуальної реальності обмежується гарнітурами, які найчастіше використовуються для розваг та ігор. Очікується, що ця ситуація почне змінюватися цього року. Насправді багато організацій вже почали експериментувати з віртуальним простором. У 2016 році всесвітньо відома мережа з продажу меблів і товарів для дому IKEA запустила пілотну програму віртуальної реальності IKEA VR Experience. За допомогою гарнітури користувач потрапляє до віртуальної кухні, де може змінювати розмір і колір меблів, рухатися по кімнаті та змінювати ракурси. Подібні рішення мають всі шанси назавжди змінити підхід до процесу придбання товару.

Пристрої доповненої реальності для масового споживача все ще перебувають на стадії розробки та існують у вигляді лабораторних примірників. Однак рівень інвестицій у цю технологію вражає. Для прикладу, за останні 2 роки каліфорнійська компанія Magic Leap отримала $1,4 мільярда від декількох інвесторів, включно з Google та китайським гігантом електронної комерції Alibaba, на розвиток свого революційного і досить секретного продукту.

Є величезний потенціал для трансформації галузей, зокрема медицини, роздрібної торгівлі, освіти, інженерії тощо. Технологію віртуальної та доповненої реальності можна буде використовувати під час тренінгів та навчання. Вона дозволяє поєднати відео, аудіо, графіку і спецефекти з найрізноманітнішим контентом для створення максимального відчуття присутності та взаємодії з предметами, що веде до принципово нового досвіду користувачів.

Технологія blockchain

Технологія blockchain вже привернула увагу компаній у сфері фінансових послуг, але, на думку багатьох експертів, вона стане рушійною силою трансформацій не лише світової фінансової системи, але й органів влади, охорони здоров'я та інших зарегульованих галузей.

З поширенням онлайн-банкінгу та можливостей здійснювати фінансові розрахунки через інтернет, платіжні термінали, банки тощо, здавалося б, почали заробляти значно більше. Однак електронні трансакції все ще вимагають великої кількості офісних клерків для верифікації платежів.

З появою blockchain ситуація принципово зміниться вже у наступні кілька років. Інформаційне агентство Bloomberg зазначає, що вартість врегулювання угод у фінансовій галузі сьогодні сягає 80 мільярдів доларів на рік. Якщо брати до уваги кожну трансакцію, яка вимагає ідентифікації людини, ця цифра буде набагато більшою. Цифровий алгоритм дозволяє суттєво оптимізувати кількість людей, задіяних у верифікації платежів, не кажучи вже про зменшення термінів виконання трансакцій з днів до хвилин чи щонайбільше годин.

Крім фінансової сфери, технологію blockchain можна також розглядати в напрямку інтернету речей та економіки спільного споживання. У питаннях безпеки технологія blockchain покладається на децентралізацію і безперервний захист даних. Одна з переваг технології blockchain — відсутність посередників — може стати наступним кроком розвитку для економіки спільного споживання. Наприклад, зараз модель роботи таких сервісів як Uber чи Airbnb передбачає наявність центрального органу, який підтверджує трансакції. Технологія blockchain дозволяє постачальнику та клієнту робити це набагато ефективніше без посередників.

Штучний інтелект

Ми часто чуємо словосполучення "штучний інтелект", особливо в контексті професій, які вже зазнали або у найближчому майбутньому зазнають змін за допомогою машинної автоматизації. Штучний інтелект не лише принесе нові можливості для зростання бізнесу та економії витрат, але й змінить наше сприйняття роботи і повсякденних завдань.

У той час як перші системи автоматизації на базі локальних мереж та серверів були витіснені мобільними пристроями і хмарними технологіями, теперішні, ймовірно, будуть замінені або істотно доповнені штучним інтелектом. Цей тренд під назвою "когнітивні обчислення" вже достатньо розвинувся за останні декілька років. Зокрема, у розпізнаванні мови, облич, предметів та навіть емоцій штучний інтелект вже наздогнав можливості людини. У водійській майстерності штучний інтелект вийшов на рівень суперлюдини, тобто справляється з цим завданням краще, аніж більшість із нас.

У той час як компанія Tesla дозволяє водіям вмикати автопілот за умови стеження за дорогою, кілька місяців тому компанія Uber запустила близько сотні автономних автівок на вулицях Пітсбурга. Щоправда, поки ця програма працює в тестовому режимі, тому в машині постійно перебуває працівник компанії, щоб стежити за роботою алгоритму та безпекою.

Такі технологічні гіганти як Facebook, Google, Apple, Microsoft, IBM і Amazon продовжують активно працювати над вдосконаленням рішень зі штучним інтелектом, тож упродовж року можна буде спостерігати за захопливими новинками у цьому напрямку

Дизайн-мислення

Дизайн — це не лише зовнішній вигляд продуктів або платформ, але і те, як вони працюють. Все частіше бренди стають впізнаваними через зручність використання своїх продуктів клієнтами. Це означає, що досвід користувача може виділити компанію з-поміж інших, особливо у сфері товарів чи послуг широкого вжитку: у напрямку банківських послуг, роздрібної торгівлі та в інших секторах, які зараз трансформуються під впливом появи нових цифрових рішень.

Проектування взаємодії з користувачем (experience design) продовжить швидко розвиватися, наближаючи цифрові системи до людей. Традиційні інтерфейси поступляться голосовим або навіть нейронним інтерфейсам "мозок-комп’ютер". Що залишиться незмінним? Те, що в серці та розумі споживачів жодна додаткова "фіча" програми ніколи не стане ціннішою за зручність і практичність програми загалом.

У сухому залишку

Ці 5 трендів далеко не є вичерпними у списку цифрових інновацій, що починають з’являтися на корпоративному горизонті. Однак, вони впевнено та швидко набирають обертів та демонструють свій потенціал. Компанії, які ігнорують необхідність цифрової трансформації бізнесу в контексті глобальних змін, можуть опинитись поза конкуренцією вже у найближчому майбутньому, адже ринок належить новаторам.

Ілюстрація: Depositphotos.com

Про автора:

    Сергій Газієв, віце-президент з провідних технологій, SoftServe.


ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
КНИГИ ДЛЯ РОЗВИТКУ:
Мистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілейМистецтво неможливого. Посібник з досягнення неймовірних цілей
Технологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та життіТехнологія EQ-BOOST. Як використовувати емоційний інтелект у бізнесі та житті
В овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолатиВ овечій шкурі. Маніпулятор. Виявити та здолати

МЕТОДОЛОГІЯ: Стратегія, Маркетинг, Зміни, Фінанси, Персонал, Якість, IT
АКТУАЛЬНО: Новини, Події, Тренди, Інсайти, Інтерв'ю, Рецензії, Бізнес-навчання, Консалтинг
СЕРВІСИ: Бізнес-книги, Робота, Форуми, Глосарій, Цитати, Рейтинги, Статті партнерів
ПРОЄКТИ: Блог, Відео, Візія, Візіонери, Бізнес-проза, Бізнес-гумор

Сторінка Management.com.ua у Facebook    Менеджмент.Книги: телеграм-канал для управлінців    Management Digest у LinkedIn    Відслідковувати нас у Twitter    Підписатися на RSS    Поштова розсилка


Copyright © 2001-2024, Management.com.ua

Менеджмент.Книги

телеграм-канал Менеджмент.Книги Менеджмент.Книги — новинки, книжкові огляди, авторські тези і цінні думки з бізнес-книг. Підписуйтесь на телеграм-канал @books_management



➥ Дякую, я вже підписана(-ий)