Індекс глобального розвитку роздрібної торгівлі 2005.
Результати дослідження. Частина 3
Джерело: ATKEARNEY
Переклад: Анна Качкалда, SCG
Попередні матеріали:
Міжнародна експансія: імператива
Чи має турбувати фірми роздрібної торгівлі міжнародна експансія? На дане запитання існує доволі проста відповідь: не зважаючи на те, що різні сегменти розвиваються по-різному, компанії не можуть собі дозолити не брати цього до уваги (Див. Running the Retail Gamut). Давайте розглянемо світові топові роздрібні фірми в контексті продаж: 15 з топ-20 оперують у глобальному масштабі. 27% продажів 10-ти топ-гравців здійснюється на міжнародних ринках, однак цей показник у наступних 10-ти фірм становить лише 15%. Далі, звернімо увагу на 5 топових роздрібних фірм: 33% їх продажів здійснюється за межами національних ринків. Забігаючи наперед, прогнозується, що відсоток продажів від міжнародних операцій буде зростати. У той же час лише 44% топових роздрібних фірм США виходять за національні кордони.
По мірі того, як насичення ринку стає реальністю і нові гравці показують гарні результати, роздрібні торгові фірми, які ще не є глобальними, мають використати цю надзвичайну можливість, причому — швидко.
Відчуття часу
Успіх глобальної експансії роздрібної фірми вимагає комбінацію таких факторів: вибір правильних ринків, вибір вдалого моменту, визначення найкращих засобів входу на ринок та стійке фокусування на виконання. GRDI фокусується на перших двох елементах — де і коли. Щоб краще зрозуміти важливість індексу при виборі роздрібними фірмами стратегії розвитку, можна звернутися до даних 1995 р. і застосувати методологію до ринків, що розвивалися в ті часи. (Таблиця A)
Жоден з 10-ти топ-ринків 1995 р. не потрапив до індексу 2005. У 1995 р. трьома топ-ринками для входу роздрібних фірм вважалися Пд. Корея, Польща і Бразилія; у 2005 р. топ-ринками стали Індія, Росія і Китай.
Однак, найзначніші зміни сталися на регіональному рівні. У 1995 р., одна з кожних чотирьох країн у GRDI знаходилася на Американському континенті. Сьогодні даний показник становить 1 з 10. Натомість, фокус змістився на Східну Європу (40% з 30-ти сходинок).
Дуже важливим є відчуття часу, вибір правильного моменту. Графік B демонструє зміну можливостей з часом на основі рейтингу GRDI. Зараз Індія та Україна знаходяться на піку своєї активності, в той час як Росія та Китай починають здавати позиції.
Загалом, поганий вибір часу часто стає джерелом прийняття компаніями рішень про вихід з ринків, що розвиваються. За останні 5 років кількість компаній, що залишають ринки, постійно зростала (Графік C).
Управління діапазоном роздрібних фірм
Бакалійні роздрібні фірми вже на шляху глобальної експансії, але фірми різного профілю не йдуть нога в ногу (Графік D). Кожний сегмент виходить за національні межі та вступає в глобальну гру з різною швидкістю.
|